Zatímco šéf tratě v Imole měl už přijmout pořadavky Bernieho Ecclestonea, tak teď je, zdá se, rozhodnutí o Grand Prix Itálie 2017 v rukou italské automobilové federace.
Záchrana Grand Prix Itálie se zdála být již fixně danou věcí, teď se ale, zdá se, vztahují nad Autodromo Nazionale černá mračna. Jak Bernie Ecclestone v Baku řekl, pokud by se neměl být schopen domluvit na podmínkách s odpovědnými lidmi z Monzy, tak by nic neměl proti přesunu této GP do Imoly. "Je teď na sportovní federaci [ACI], aby rozhodla," říká Bernie Ecclestone.
Pokud by se Automobile Club d'Italia (ACI) neměla s pořadateli v Monze domluvit, tak by mohlo dojít k rošádě. "Pokud by s Monzou nebyli spokojení a chtěli Imolu, tak bych to rád podpořil," dodává Brit. Ten se tak snaží zvýšit tlak na pořadatele s jediným cílem - vybrat co nejvyšší poplatky za pořádání GP Itálie. Uberto Selvatico Estense, šéf trati na Imole, dle italských medií Ecclestoneovi přitakává. "Po čtyřech letech vyjednávání ztratil trpělivost. Zavolal nám a předložil nám stejné podmínky. A my je akceptovali."
Pokud Selvatico Estense mluví o "podpisu smlouvy na Grand Prix Itálie 2017", tak je třeba to brát s obezřetností. Být domluven s Berniem na penězích, to už dlouho neznamená, že na daný okruh Formule 1 také zavítá. První krok ale už okruh, na kterém se jelo naposledy v roce 2006 GP San Marina a který byl od té doby mohutně zmodernizován, udělal.
Těžké časy čekají, zdá se, také na Autódromo José Carlos Pace v brazilském São Paulu, na němž se jezdí GP Brazílie. "Je tu možnost, že se tam nepojede," říká Bernie s výhledem na GP Brazílie 2017, alternativou by pak byla Argentina. "Nacházíme se v neustálích diskuzích," řekl Bernie na adresu Autódromo Oscar y Juan Gálvez v argentinském Buenos Aires.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.