Zatímco šéf tratě v Imole měl už přijmout pořadavky Bernieho Ecclestonea, tak teď je, zdá se, rozhodnutí o Grand Prix Itálie 2017 v rukou italské automobilové federace.
Záchrana Grand Prix Itálie se zdála být již fixně danou věcí, teď se ale, zdá se, vztahují nad Autodromo Nazionale černá mračna. Jak Bernie Ecclestone v Baku řekl, pokud by se neměl být schopen domluvit na podmínkách s odpovědnými lidmi z Monzy, tak by nic neměl proti přesunu této GP do Imoly. "Je teď na sportovní federaci [ACI], aby rozhodla," říká Bernie Ecclestone.
Pokud by se Automobile Club d'Italia (ACI) neměla s pořadateli v Monze domluvit, tak by mohlo dojít k rošádě. "Pokud by s Monzou nebyli spokojení a chtěli Imolu, tak bych to rád podpořil," dodává Brit. Ten se tak snaží zvýšit tlak na pořadatele s jediným cílem - vybrat co nejvyšší poplatky za pořádání GP Itálie. Uberto Selvatico Estense, šéf trati na Imole, dle italských medií Ecclestoneovi přitakává. "Po čtyřech letech vyjednávání ztratil trpělivost. Zavolal nám a předložil nám stejné podmínky. A my je akceptovali."
Pokud Selvatico Estense mluví o "podpisu smlouvy na Grand Prix Itálie 2017", tak je třeba to brát s obezřetností. Být domluven s Berniem na penězích, to už dlouho neznamená, že na daný okruh Formule 1 také zavítá. První krok ale už okruh, na kterém se jelo naposledy v roce 2006 GP San Marina a který byl od té doby mohutně zmodernizován, udělal.
Těžké časy čekají, zdá se, také na Autódromo José Carlos Pace v brazilském São Paulu, na němž se jezdí GP Brazílie. "Je tu možnost, že se tam nepojede," říká Bernie s výhledem na GP Brazílie 2017, alternativou by pak byla Argentina. "Nacházíme se v neustálích diskuzích," řekl Bernie na adresu Autódromo Oscar y Juan Gálvez v argentinském Buenos Aires.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.