Zatímco šéf tratě v Imole měl už přijmout pořadavky Bernieho Ecclestonea, tak teď je, zdá se, rozhodnutí o Grand Prix Itálie 2017 v rukou italské automobilové federace.
Záchrana Grand Prix Itálie se zdála být již fixně danou věcí, teď se ale, zdá se, vztahují nad Autodromo Nazionale černá mračna. Jak Bernie Ecclestone v Baku řekl, pokud by se neměl být schopen domluvit na podmínkách s odpovědnými lidmi z Monzy, tak by nic neměl proti přesunu této GP do Imoly. "Je teď na sportovní federaci [ACI], aby rozhodla," říká Bernie Ecclestone.
Pokud by se Automobile Club d'Italia (ACI) neměla s pořadateli v Monze domluvit, tak by mohlo dojít k rošádě. "Pokud by s Monzou nebyli spokojení a chtěli Imolu, tak bych to rád podpořil," dodává Brit. Ten se tak snaží zvýšit tlak na pořadatele s jediným cílem - vybrat co nejvyšší poplatky za pořádání GP Itálie. Uberto Selvatico Estense, šéf trati na Imole, dle italských medií Ecclestoneovi přitakává. "Po čtyřech letech vyjednávání ztratil trpělivost. Zavolal nám a předložil nám stejné podmínky. A my je akceptovali."
Pokud Selvatico Estense mluví o "podpisu smlouvy na Grand Prix Itálie 2017", tak je třeba to brát s obezřetností. Být domluven s Berniem na penězích, to už dlouho neznamená, že na daný okruh Formule 1 také zavítá. První krok ale už okruh, na kterém se jelo naposledy v roce 2006 GP San Marina a který byl od té doby mohutně zmodernizován, udělal.
Těžké časy čekají, zdá se, také na Autódromo José Carlos Pace v brazilském São Paulu, na němž se jezdí GP Brazílie. "Je tu možnost, že se tam nepojede," říká Bernie s výhledem na GP Brazílie 2017, alternativou by pak byla Argentina. "Nacházíme se v neustálích diskuzích," řekl Bernie na adresu Autódromo Oscar y Juan Gálvez v argentinském Buenos Aires.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.