Bernie Ecclestonovi se nelíbí kritika okruhu v Baku od pilotů F1, prohlásil, že klidně závodit nemusí, nikdo je nenutí.
Někteří piloti jako Jenson Button nebo Lewis Hamilton vyslovili kritiku vůči okruhu v Baku. Nelíbí se jim hlavně bezpečnost, podle Buttona dokonce F1 udělala v bezpečnosti krok zpět, když do Baku přijela. Hamiltonovi vadí hlavně velké hrboly na cílové rovince, ty prý rozvibrují auto natolik, že piloti nemůžou vidět do první zatáčky. Piloti si dále střežijí třeba na nájezd do boxů.
Ecclestone na kritiku okruhu reagoval nemilosrdně. "Pokud zde piloti nehctějí závodit, tak nemusí. Je to na nich. Klidně se mohou sbalit a jít domů," prohlásila šedá eminence F1. Hamilton ale podotknul, že závodění prostě má být náročné.
Podle Ecclestonea je okruh v Baku trošku jiný a samozřejmě se nemusí líbit všem. Proto je normální, že si piloti stěžují. Na druhou stranu jsou v poli i piloti, kteří si okruh pochvalují, protože představuje úplně něco jiného, než je normálně v kalendáři. Rychlost je mnohem vyšší než v Monaku, ale únikových zón je podobné množství.
Bernie Ecclestone tak trochu svých chováním připomněl tragickou Grand Prix Španělska 1975. Tehdy se piloti vzbouřili proti špatnému stavu svodidel a debatovali o tom, zda mají či nemají jet. Ecclestone, Mosley a další pánové z CSI také glosovali situaci poznámkami jako: "Existuje sport celých mužů, a pak golf!" Když ve 25. kole po defektu zadního křídla vlétla lola Němce Rolfa Stommelena do divácké zóny a zabila pět lidí, Ecclestone už najednou o nebezpečí nemluvil, honem se snažil vyjít z věci s čistým štítem a prohlásil, že okruh byl naprosto bezpečný.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.