Nový CEO McLarenu, Jost Capito, z Volkswagen World Rally týmu zřejmě neodejde do doby, dokud nebude rozhodnuto o letošním titulu ve WRC.
V lednu bylo oznámeno, že Jost Capito se stane novým CEO týmu McLaren s tím, že se k týmu nepřipojí do doby, než bude nalezen jeho vhodný nástupce pro funkci šéfa týmu Volkswagen Motorsport. Capito řekl, že si před svým odchodem chce být jistý tím, že VW bude mít dobrou šanci na čtvrtý titul ve WRC v řadě. Tehdy bylo naznačeno, že tímto okamžikem by mohla být srpnová Rally Deutschland.
"Nic se na tom nezměnilo, půjdu, až budu mít nástupce a až bude šampionát v dobrém stavu. Šampionát teď je v dobrém stavu, ale možná na Rally Deutschland bude v pozici, kdy bude nepravděpodobné, že bychom prohráli. A do této doby bychom měli mít nástupce na místě. Už se tomu blížíme, je to blíž než užší výběr, ale nemohu vám říci, jestli je to někdo ze sportu nebo z Volkswagenu," naznačuje Jost Capito, že o jeho nástupci je interně už více méně rozhodnuto.
Ačkoliv Thierry Neuville z Hyundai Motorsport vyhrál minulý víkend soutěž na italské Sardinii, tak Volkswagen navýšil náskok v průběžném hodnocení na svého korejského rivala na 70 bodů díky tomu, že jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala, získali zbylá místa na podiu. Mezi jezdci vede Ogier o 64 bodů.
Capito řekl, že změna pravidel a zvýšená konkurence ve WRC příští rok zvýšilo snahu VW najít vhodného nástupce. "Máme schválený program, upravenou strukturu, všecko nachystané. Cestou mého následovníka bude pokračovat ve stejné cestě a neustále vyhrávat. Ale příští rok to bude jiná situace: Přijde Toyota, Citroën se po roce vrací zpět. Je to kompletně odlišné. Citroën se vrací poté, co rok vyvíjel, byl by to zázrak, kdyby nebyli lepší, než byli předtím. Konkurence příští rok bude tužší a musíte srovnávat jablka s jablky."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.