Nový CEO McLarenu, Jost Capito, z Volkswagen World Rally týmu zřejmě neodejde do doby, dokud nebude rozhodnuto o letošním titulu ve WRC.
V lednu bylo oznámeno, že Jost Capito se stane novým CEO týmu McLaren s tím, že se k týmu nepřipojí do doby, než bude nalezen jeho vhodný nástupce pro funkci šéfa týmu Volkswagen Motorsport. Capito řekl, že si před svým odchodem chce být jistý tím, že VW bude mít dobrou šanci na čtvrtý titul ve WRC v řadě. Tehdy bylo naznačeno, že tímto okamžikem by mohla být srpnová Rally Deutschland.
"Nic se na tom nezměnilo, půjdu, až budu mít nástupce a až bude šampionát v dobrém stavu. Šampionát teď je v dobrém stavu, ale možná na Rally Deutschland bude v pozici, kdy bude nepravděpodobné, že bychom prohráli. A do této doby bychom měli mít nástupce na místě. Už se tomu blížíme, je to blíž než užší výběr, ale nemohu vám říci, jestli je to někdo ze sportu nebo z Volkswagenu," naznačuje Jost Capito, že o jeho nástupci je interně už více méně rozhodnuto.
Ačkoliv Thierry Neuville z Hyundai Motorsport vyhrál minulý víkend soutěž na italské Sardinii, tak Volkswagen navýšil náskok v průběžném hodnocení na svého korejského rivala na 70 bodů díky tomu, že jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala, získali zbylá místa na podiu. Mezi jezdci vede Ogier o 64 bodů.
Capito řekl, že změna pravidel a zvýšená konkurence ve WRC příští rok zvýšilo snahu VW najít vhodného nástupce. "Máme schválený program, upravenou strukturu, všecko nachystané. Cestou mého následovníka bude pokračovat ve stejné cestě a neustále vyhrávat. Ale příští rok to bude jiná situace: Přijde Toyota, Citroën se po roce vrací zpět. Je to kompletně odlišné. Citroën se vrací poté, co rok vyvíjel, byl by to zázrak, kdyby nebyli lepší, než byli předtím. Konkurence příští rok bude tužší a musíte srovnávat jablka s jablky."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.