Nový CEO McLarenu, Jost Capito, z Volkswagen World Rally týmu zřejmě neodejde do doby, dokud nebude rozhodnuto o letošním titulu ve WRC.
V lednu bylo oznámeno, že Jost Capito se stane novým CEO týmu McLaren s tím, že se k týmu nepřipojí do doby, než bude nalezen jeho vhodný nástupce pro funkci šéfa týmu Volkswagen Motorsport. Capito řekl, že si před svým odchodem chce být jistý tím, že VW bude mít dobrou šanci na čtvrtý titul ve WRC v řadě. Tehdy bylo naznačeno, že tímto okamžikem by mohla být srpnová Rally Deutschland.
"Nic se na tom nezměnilo, půjdu, až budu mít nástupce a až bude šampionát v dobrém stavu. Šampionát teď je v dobrém stavu, ale možná na Rally Deutschland bude v pozici, kdy bude nepravděpodobné, že bychom prohráli. A do této doby bychom měli mít nástupce na místě. Už se tomu blížíme, je to blíž než užší výběr, ale nemohu vám říci, jestli je to někdo ze sportu nebo z Volkswagenu," naznačuje Jost Capito, že o jeho nástupci je interně už více méně rozhodnuto.
Ačkoliv Thierry Neuville z Hyundai Motorsport vyhrál minulý víkend soutěž na italské Sardinii, tak Volkswagen navýšil náskok v průběžném hodnocení na svého korejského rivala na 70 bodů díky tomu, že jezdci Volkswagenu, Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala, získali zbylá místa na podiu. Mezi jezdci vede Ogier o 64 bodů.
Capito řekl, že změna pravidel a zvýšená konkurence ve WRC příští rok zvýšilo snahu VW najít vhodného nástupce. "Máme schválený program, upravenou strukturu, všecko nachystané. Cestou mého následovníka bude pokračovat ve stejné cestě a neustále vyhrávat. Ale příští rok to bude jiná situace: Přijde Toyota, Citroën se po roce vrací zpět. Je to kompletně odlišné. Citroën se vrací poté, co rok vyvíjel, byl by to zázrak, kdyby nebyli lepší, než byli předtím. Konkurence příští rok bude tužší a musíte srovnávat jablka s jablky."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.