Honda zvažuje možnost, že by se příští rok, kdy budou uvolněna pravidla pro vývoj pohonných jednotek, vydala zcela odlišným směrem, než kterým se ubírala doposud, a okopírovala některá řešení Mercedesu. Rozhodnutí ale podle Jusuke Hasegawy ještě nepadlo.
Od svého návratu do Formule 1 v sezóně 2015 Honda v oblasti výkonu notně zaostává za svými soupeři. Oproti loňsku zlepšila svou spolehlivost, ale na rovinkách je její deficit stále velký. McLaren proto nemůže nasazovat některé díly tzv. "špinavé" aerodynamiky, které umožňují zvýšit přítlak, ale za vyššího nárůstu odporu. Místo toho spíše volí kompromisy kvůli tomu, aby moc neztrácel na rovinkách.
Jakýkoliv pokrok jeho motorového partnera stále brzdí žetony potřebné pro vývoj pohonné jednotky. Honda po nich letos sáhla poprvé až minulý týden před závodem v Kanadě, k dispozici jich má už jen 12. Nebýt nich, možná by se jim podle Hasegawy ještě v sezóně 2016 podařilo dostihnout Ferrari. Od příštího ročníku ale systém žetonů bude zrušen, proto nyní analyzují různé přístupy.
"To je ten jen největší problém pro management, na co se ve vývoji zaměřit. Protože v něm nejsou omezení, tak v současné době zkoumáme nápady a koncepty vnitřního spalování, proto je úplně jiný. Ale ještě jsme se nerozhodli, kterým směrem se vydáme nebo který koncept nasadíme. Je to ve stavu výzkumu," objasňuje Hasegawa.
Je tedy možné, že uspořádání pohonné jednotky Hondy bude příští rok zcela odlišné? "Je možné, že to bude jiné, ale ještě jsme se nerozhodli." Zatím se stále soustředí na vývoj letošního motoru.
Po nasazení nového turba chystá další novinky, Hasegawa ale o detailech nechce hovořit: "Samozřejmě, že vždy usilujeme o další vylepšení. Ještě nejsme připraveni to oznámit, ale dříve či později se zaměříme na další úpravu motoru. Na stolici je to tak tak."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.