Honda zvažuje možnost, že by se příští rok, kdy budou uvolněna pravidla pro vývoj pohonných jednotek, vydala zcela odlišným směrem, než kterým se ubírala doposud, a okopírovala některá řešení Mercedesu. Rozhodnutí ale podle Jusuke Hasegawy ještě nepadlo.
Od svého návratu do Formule 1 v sezóně 2015 Honda v oblasti výkonu notně zaostává za svými soupeři. Oproti loňsku zlepšila svou spolehlivost, ale na rovinkách je její deficit stále velký. McLaren proto nemůže nasazovat některé díly tzv. "špinavé" aerodynamiky, které umožňují zvýšit přítlak, ale za vyššího nárůstu odporu. Místo toho spíše volí kompromisy kvůli tomu, aby moc neztrácel na rovinkách.
Jakýkoliv pokrok jeho motorového partnera stále brzdí žetony potřebné pro vývoj pohonné jednotky. Honda po nich letos sáhla poprvé až minulý týden před závodem v Kanadě, k dispozici jich má už jen 12. Nebýt nich, možná by se jim podle Hasegawy ještě v sezóně 2016 podařilo dostihnout Ferrari. Od příštího ročníku ale systém žetonů bude zrušen, proto nyní analyzují různé přístupy.
"To je ten jen největší problém pro management, na co se ve vývoji zaměřit. Protože v něm nejsou omezení, tak v současné době zkoumáme nápady a koncepty vnitřního spalování, proto je úplně jiný. Ale ještě jsme se nerozhodli, kterým směrem se vydáme nebo který koncept nasadíme. Je to ve stavu výzkumu," objasňuje Hasegawa.
Je tedy možné, že uspořádání pohonné jednotky Hondy bude příští rok zcela odlišné? "Je možné, že to bude jiné, ale ještě jsme se nerozhodli." Zatím se stále soustředí na vývoj letošního motoru.
Po nasazení nového turba chystá další novinky, Hasegawa ale o detailech nechce hovořit: "Samozřejmě, že vždy usilujeme o další vylepšení. Ještě nejsme připraveni to oznámit, ale dříve či později se zaměříme na další úpravu motoru. Na stolici je to tak tak."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.