Carlos Sainz si pochvaluje výměnu týmových kolegů po Velké ceně Ruska. Odchod talentovaného Maxe Verstappena podle něj stáji Toro Rosso jen prospěl.
Mladý Holanďan u Red Bull získal v Barceloně své první vítězství a italská stáj si podle Sainze užívá uvolněnější atmosféru: "Situace v týmu se určitě trochu změnila. Všechno se trochu přeskupilo a myslím, že v tým pracuje opravdu dobře."
"Já s Daniilem [Kvjatem] pracujeme na stejném cíli, táhneme tým kupředu. Jestli kvůli tomu vypadám uvolněněji, to nevím. Ale také jsem od Barcelony začal mít méně smůly. Jsem kvůli tomu uvolněnější. Do Ruska jsem přijel s tím, že všechno postihuje mě, ale po Barceloně jsem teď klidnější, protože to je OK," pokračuje pro motorsport.com španělský pilot, který před výměnou s Verstappenem v kvalifikacích prohrával 1:3, Kvjat jej ale po svém příchodu ještě neporazil.
Také samotné Toro Rosso po změně jezdců podle něj funguje lépe: "Můžu vám říci, že se můj přístup nezměnil, pokud jde o to, jak se připravuji na závod, jak k ním přistupuji - má mentalita se nezměnila. Tým roste. Jak jsem uvedl, Monako se nepovedlo, ale tým hodně roste, příchod Johna [Bootha] určitě pomáhá."
"Změna, všechno funguje správně, i když jsme během prvních sedmi závodů nepřivezli vylepšení, tak jsme se vlastně nepropadli. Držíme se, zatímco všichni naši soupeři nasazují vylepšení za vylepšením. Máme tu stejnou věc od prvního závodu, ale nepropadli jsme se. Znamená to tedy, že vyvíjíme správně," dodává Sainz.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.