Situace na poli pohonných jednotek se podle šéfa výkonnosti Williamsu, Roberta Smedleyho, vyrovnává. Podle něj to je zřejmé zejména v kvalifikaci. Deficit je podle něj kvůli pozdnímu vstupu do Formule 1 stále patrný u Hondy.
Mercedes po zavedení 1,6litrových V6 hybridních motorů v roce 2014 měl náskok a jasně dominoval. Ferrari během zimy jeho náskok téměř smazalo, Renault udělal velký pokrok v Monaku a Honda se pomalu také zlepšuje.
"V kvalifikaci v tom už není tak velký rozdíl, což je celkem jasně patrné. Když se podíváte na maximální rychlosti, není v nich rozdíl takový rozdíl jako dříve, ať už jedete za nějakým vozem nebo ne, nebo jestli máte DRS či nikoliv. Všechna špičková auta jsou si mnohem vyrovnanější," tvrdí Smedley.
Znatelně pozadu zůstává pouze Honda, která pohání McLareny. Podle šéfa výkonnosti Williamsu ale už ani mezi ní a Mercedesem není taková propast: "Všichni náskok stahují. Honda ještě musí kousek ujít, ale je samozřejmé, že jsou o rok pozadu, když přišli o rok později.
Nemají už ale takovou ztrátu, jak by si někteří lidé mohli myslet. Mezi motory Mercedesu, Ferrari a Renaultu rozdíly sice jsou, ale poměrně malé," pokračuje Smedley.
Od roku 2017 bude systém žetonů pro vývoj pohonných jednotek zrušen, FIA však bude rozdíly mezi nimi monitorovat, aby dosáhla vyrovnanosti v oblasti jejich výkonu. Od roku 2018 omezí plnicí tlak, rozměry a stanoví další opatření pro to, aby nedošlo k obrovskému nárůstu nákladů.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.