Situace na poli pohonných jednotek se podle šéfa výkonnosti Williamsu, Roberta Smedleyho, vyrovnává. Podle něj to je zřejmé zejména v kvalifikaci. Deficit je podle něj kvůli pozdnímu vstupu do Formule 1 stále patrný u Hondy.
Mercedes po zavedení 1,6litrových V6 hybridních motorů v roce 2014 měl náskok a jasně dominoval. Ferrari během zimy jeho náskok téměř smazalo, Renault udělal velký pokrok v Monaku a Honda se pomalu také zlepšuje.
"V kvalifikaci v tom už není tak velký rozdíl, což je celkem jasně patrné. Když se podíváte na maximální rychlosti, není v nich rozdíl takový rozdíl jako dříve, ať už jedete za nějakým vozem nebo ne, nebo jestli máte DRS či nikoliv. Všechna špičková auta jsou si mnohem vyrovnanější," tvrdí Smedley.
Znatelně pozadu zůstává pouze Honda, která pohání McLareny. Podle šéfa výkonnosti Williamsu ale už ani mezi ní a Mercedesem není taková propast: "Všichni náskok stahují. Honda ještě musí kousek ujít, ale je samozřejmé, že jsou o rok pozadu, když přišli o rok později.
Nemají už ale takovou ztrátu, jak by si někteří lidé mohli myslet. Mezi motory Mercedesu, Ferrari a Renaultu rozdíly sice jsou, ale poměrně malé," pokračuje Smedley.
Od roku 2017 bude systém žetonů pro vývoj pohonných jednotek zrušen, FIA však bude rozdíly mezi nimi monitorovat, aby dosáhla vyrovnanosti v oblasti jejich výkonu. Od roku 2018 omezí plnicí tlak, rozměry a stanoví další opatření pro to, aby nedošlo k obrovskému nárůstu nákladů.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.