Zástupce šéfa Force Indie, Robert Fernley, připustil, že chybnou strategii připravila Nica Hülkenberga v Monaku po výtečné kvalifikaci o stupně vítězů.
Němec v sobotní kvalifikaci po výborném výkonu skončil překvapivě na pátém místě. V závodě byl povolán k přezutí z pneumatik do deště na přechodné v 15. kole, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez tak učinil o šest kol později.
Hülkenberg ale z boxů vyjel za Sebastianem Vettelem, který už byl zaseknutý za pomalým Williamsem Felipeho Massy. Jejich zdržení nahrálo Pérezovi, který před Brazilcem ujížděl a před všemi vyjel po své zastávce v 21. kole, ačkoliv startoval až jako sedmý.
"Myslím, že naše mince měla dvě strany, protože jsme pro Nica opravdu neodvedli dobrou práci, takže se mu omlouvám. Měli jsme pro něj udělat více," uznává Fernley.
"Ale Sergio byl super. Oba jezdili skvěle. Nico nakonec předjel Rosberga, jenž byl na ultra-měkkých pneumatikách - získání té trakce v Rascasse bylo ohromné [video zde]. Proto žádné stížnosti, jen si myslím, že jsme si mohli vést lépe.
Kvůli Nica jsem zklamaný stejně tak, jak velkou radost mám z Checa, protože jsme udělali chybu. Myslím si, že by to pódium měl zřejmě on, pokud bychom to provedli správně," pokračuje Fernley.
As Team Principal of Force India @ForceIndiaF1 I owe an apology to Nico Hulkenberg @HulkHulkenberg for a lapse in tyre strategy today
— Vijay Mallya (@TheVijayMallya) May 29, 2016Hülkenbergovi se pak na Twitteru omluvil i majitel týmu Vijay Mallya za "chybu v pneumatikové strategii."
A jak to vnímal samotný pilot? "Závod byl pro mě velkým zklamáním, i když jsem se dostal [od Austrálie] znovu na body. Cítím, že načasování naší první zastávky bylo špatné, a to mě stálo pozici na dráze a dostalo do provozu," odpovídá smutně Hülkenberg.
"V podstatě to zničilo můj závod, protože jsem tam strávil zbytek odpoledne zaseknutý. Bylo to velmi frustrující, protože jsem měl rychlost na to, abych skončil na pódiu. Ale to už je závodění... i když stále cítím, že šlo pro mě o promeškání obrovské příležitosti," pokračuje německý jezdec.
Indická stáj v něj má i nadále plnou důvěru a bude se snažit pro něj v příštích závodech udělat maximum: "Viděli jste kvality Nica v kvalifikaci a při předjetí v posledním kole. Musíme s ním zůstat, řádně ho podporovat a on bude v pohodě. Je hvězdou," dodává Fernley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.