Zástupce šéfa Force Indie, Robert Fernley, připustil, že chybnou strategii připravila Nica Hülkenberga v Monaku po výtečné kvalifikaci o stupně vítězů.
Němec v sobotní kvalifikaci po výborném výkonu skončil překvapivě na pátém místě. V závodě byl povolán k přezutí z pneumatik do deště na přechodné v 15. kole, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez tak učinil o šest kol později.
Hülkenberg ale z boxů vyjel za Sebastianem Vettelem, který už byl zaseknutý za pomalým Williamsem Felipeho Massy. Jejich zdržení nahrálo Pérezovi, který před Brazilcem ujížděl a před všemi vyjel po své zastávce v 21. kole, ačkoliv startoval až jako sedmý.
"Myslím, že naše mince měla dvě strany, protože jsme pro Nica opravdu neodvedli dobrou práci, takže se mu omlouvám. Měli jsme pro něj udělat více," uznává Fernley.
"Ale Sergio byl super. Oba jezdili skvěle. Nico nakonec předjel Rosberga, jenž byl na ultra-měkkých pneumatikách - získání té trakce v Rascasse bylo ohromné [video zde]. Proto žádné stížnosti, jen si myslím, že jsme si mohli vést lépe.
Kvůli Nica jsem zklamaný stejně tak, jak velkou radost mám z Checa, protože jsme udělali chybu. Myslím si, že by to pódium měl zřejmě on, pokud bychom to provedli správně," pokračuje Fernley.
As Team Principal of Force India @ForceIndiaF1 I owe an apology to Nico Hulkenberg @HulkHulkenberg for a lapse in tyre strategy today
— Vijay Mallya (@TheVijayMallya) May 29, 2016Hülkenbergovi se pak na Twitteru omluvil i majitel týmu Vijay Mallya za "chybu v pneumatikové strategii."
A jak to vnímal samotný pilot? "Závod byl pro mě velkým zklamáním, i když jsem se dostal [od Austrálie] znovu na body. Cítím, že načasování naší první zastávky bylo špatné, a to mě stálo pozici na dráze a dostalo do provozu," odpovídá smutně Hülkenberg.
"V podstatě to zničilo můj závod, protože jsem tam strávil zbytek odpoledne zaseknutý. Bylo to velmi frustrující, protože jsem měl rychlost na to, abych skončil na pódiu. Ale to už je závodění... i když stále cítím, že šlo pro mě o promeškání obrovské příležitosti," pokračuje německý jezdec.
Indická stáj v něj má i nadále plnou důvěru a bude se snažit pro něj v příštích závodech udělat maximum: "Viděli jste kvality Nica v kvalifikaci a při předjetí v posledním kole. Musíme s ním zůstat, řádně ho podporovat a on bude v pohodě. Je hvězdou," dodává Fernley.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.