Zástupce šéfa Force Indie, Robert Fernley, připustil, že chybnou strategii připravila Nica Hülkenberga v Monaku po výtečné kvalifikaci o stupně vítězů.
Němec v sobotní kvalifikaci po výborném výkonu skončil překvapivě na pátém místě. V závodě byl povolán k přezutí z pneumatik do deště na přechodné v 15. kole, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez tak učinil o šest kol později.
Hülkenberg ale z boxů vyjel za Sebastianem Vettelem, který už byl zaseknutý za pomalým Williamsem Felipeho Massy. Jejich zdržení nahrálo Pérezovi, který před Brazilcem ujížděl a před všemi vyjel po své zastávce v 21. kole, ačkoliv startoval až jako sedmý.
"Myslím, že naše mince měla dvě strany, protože jsme pro Nica opravdu neodvedli dobrou práci, takže se mu omlouvám. Měli jsme pro něj udělat více," uznává Fernley.
"Ale Sergio byl super. Oba jezdili skvěle. Nico nakonec předjel Rosberga, jenž byl na ultra-měkkých pneumatikách - získání té trakce v Rascasse bylo ohromné [video zde]. Proto žádné stížnosti, jen si myslím, že jsme si mohli vést lépe.
Kvůli Nica jsem zklamaný stejně tak, jak velkou radost mám z Checa, protože jsme udělali chybu. Myslím si, že by to pódium měl zřejmě on, pokud bychom to provedli správně," pokračuje Fernley.
As Team Principal of Force India @ForceIndiaF1 I owe an apology to Nico Hulkenberg @HulkHulkenberg for a lapse in tyre strategy today
— Vijay Mallya (@TheVijayMallya) May 29, 2016Hülkenbergovi se pak na Twitteru omluvil i majitel týmu Vijay Mallya za "chybu v pneumatikové strategii."
A jak to vnímal samotný pilot? "Závod byl pro mě velkým zklamáním, i když jsem se dostal [od Austrálie] znovu na body. Cítím, že načasování naší první zastávky bylo špatné, a to mě stálo pozici na dráze a dostalo do provozu," odpovídá smutně Hülkenberg.
"V podstatě to zničilo můj závod, protože jsem tam strávil zbytek odpoledne zaseknutý. Bylo to velmi frustrující, protože jsem měl rychlost na to, abych skončil na pódiu. Ale to už je závodění... i když stále cítím, že šlo pro mě o promeškání obrovské příležitosti," pokračuje německý jezdec.
Indická stáj v něj má i nadále plnou důvěru a bude se snažit pro něj v příštích závodech udělat maximum: "Viděli jste kvality Nica v kvalifikaci a při předjetí v posledním kole. Musíme s ním zůstat, řádně ho podporovat a on bude v pohodě. Je hvězdou," dodává Fernley.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.