Zástupce šéfa Force Indie, Robert Fernley, připustil, že chybnou strategii připravila Nica Hülkenberga v Monaku po výtečné kvalifikaci o stupně vítězů.
Němec v sobotní kvalifikaci po výborném výkonu skončil překvapivě na pátém místě. V závodě byl povolán k přezutí z pneumatik do deště na přechodné v 15. kole, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez tak učinil o šest kol později.
Hülkenberg ale z boxů vyjel za Sebastianem Vettelem, který už byl zaseknutý za pomalým Williamsem Felipeho Massy. Jejich zdržení nahrálo Pérezovi, který před Brazilcem ujížděl a před všemi vyjel po své zastávce v 21. kole, ačkoliv startoval až jako sedmý.
"Myslím, že naše mince měla dvě strany, protože jsme pro Nica opravdu neodvedli dobrou práci, takže se mu omlouvám. Měli jsme pro něj udělat více," uznává Fernley.
"Ale Sergio byl super. Oba jezdili skvěle. Nico nakonec předjel Rosberga, jenž byl na ultra-měkkých pneumatikách - získání té trakce v Rascasse bylo ohromné [video zde]. Proto žádné stížnosti, jen si myslím, že jsme si mohli vést lépe.
Kvůli Nica jsem zklamaný stejně tak, jak velkou radost mám z Checa, protože jsme udělali chybu. Myslím si, že by to pódium měl zřejmě on, pokud bychom to provedli správně," pokračuje Fernley.
As Team Principal of Force India @ForceIndiaF1 I owe an apology to Nico Hulkenberg @HulkHulkenberg for a lapse in tyre strategy today
— Vijay Mallya (@TheVijayMallya) May 29, 2016Hülkenbergovi se pak na Twitteru omluvil i majitel týmu Vijay Mallya za "chybu v pneumatikové strategii."
A jak to vnímal samotný pilot? "Závod byl pro mě velkým zklamáním, i když jsem se dostal [od Austrálie] znovu na body. Cítím, že načasování naší první zastávky bylo špatné, a to mě stálo pozici na dráze a dostalo do provozu," odpovídá smutně Hülkenberg.
"V podstatě to zničilo můj závod, protože jsem tam strávil zbytek odpoledne zaseknutý. Bylo to velmi frustrující, protože jsem měl rychlost na to, abych skončil na pódiu. Ale to už je závodění... i když stále cítím, že šlo pro mě o promeškání obrovské příležitosti," pokračuje německý jezdec.
Indická stáj v něj má i nadále plnou důvěru a bude se snažit pro něj v příštích závodech udělat maximum: "Viděli jste kvality Nica v kvalifikaci a při předjetí v posledním kole. Musíme s ním zůstat, řádně ho podporovat a on bude v pohodě. Je hvězdou," dodává Fernley.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.