Monako má McLarenu vyhovovat nejvíce ze všech letošních okruhů, přesto ve čtvrtečních trénincích skončil poměrně nízko. Může zopakovat úspěch ze Španělska - postoupit do poslední části kvalifikace a v závodě pak bodovat?
Jenson Button skončil v prvním tréninku 15. a v druhém 10, Fernando Alonso 13. a 12. Připustil určité zklamání: "Víme, že tohle je pro nás vzhledem ke konfiguraci okruhu dobrá příležitost, takže jsme asi čekali, že v dnešních trénincích budeme trochu konkurenceschopnější."
Bude moci McLaren postoupit do Q3 a v závodě bodovat? "Ano, je to možné," tvrdí Eric Boullier. Má to ale háček: "Očividně nemáme žádnou rezervu, tu a tam nám něco v oblasti výkonnosti schází. Musíme proto zajet perfektní kolo, samozřejmě bez provozu, a nic se nesmí na dráze pokazit. Takže ano, po dnešním prvním a druhém tréninku to je možné."
"Také si myslím, že dnešní výsledky jsou hodně neprůkazné, protože jsme se hodně věnovali testování, abychom lépe pochopili jedinečné vlastnosti tohoto náročného okruhu. Nyní se začneme zaměřovat na maximalizaci výkonnosti pro sobotní kvalifikaci - na část, která je tou nejkritičtější kvalifikační hodinou celé sezóny," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který stále věří v úspěch.
Alonso si stěžoval na špatné vyvážení - pokud by se dokázalo vyladit nastavení, pak by mohl být dle svých slov mnohem rychlejší: "Musíme zůstat klidní, stále jde pouze o čtvrtek a vůz má velký potenciál, který můžeme do soboty odhalit.
Vyvážení dnes nebylo dobré. Trápil jsem se trochu s nedotáčivostí, rozhodně tedy máme na lepší časy. Pravdu se dozvíme v sobotu. Já si jsem jistý tím, že předvedeme dobrý výkon, když se to bude počítat."
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.