Monako má McLarenu vyhovovat nejvíce ze všech letošních okruhů, přesto ve čtvrtečních trénincích skončil poměrně nízko. Může zopakovat úspěch ze Španělska - postoupit do poslední části kvalifikace a v závodě pak bodovat?
Jenson Button skončil v prvním tréninku 15. a v druhém 10, Fernando Alonso 13. a 12. Připustil určité zklamání: "Víme, že tohle je pro nás vzhledem ke konfiguraci okruhu dobrá příležitost, takže jsme asi čekali, že v dnešních trénincích budeme trochu konkurenceschopnější."
Bude moci McLaren postoupit do Q3 a v závodě bodovat? "Ano, je to možné," tvrdí Eric Boullier. Má to ale háček: "Očividně nemáme žádnou rezervu, tu a tam nám něco v oblasti výkonnosti schází. Musíme proto zajet perfektní kolo, samozřejmě bez provozu, a nic se nesmí na dráze pokazit. Takže ano, po dnešním prvním a druhém tréninku to je možné."
"Také si myslím, že dnešní výsledky jsou hodně neprůkazné, protože jsme se hodně věnovali testování, abychom lépe pochopili jedinečné vlastnosti tohoto náročného okruhu. Nyní se začneme zaměřovat na maximalizaci výkonnosti pro sobotní kvalifikaci - na část, která je tou nejkritičtější kvalifikační hodinou celé sezóny," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který stále věří v úspěch.
Alonso si stěžoval na špatné vyvážení - pokud by se dokázalo vyladit nastavení, pak by mohl být dle svých slov mnohem rychlejší: "Musíme zůstat klidní, stále jde pouze o čtvrtek a vůz má velký potenciál, který můžeme do soboty odhalit.
Vyvážení dnes nebylo dobré. Trápil jsem se trochu s nedotáčivostí, rozhodně tedy máme na lepší časy. Pravdu se dozvíme v sobotu. Já si jsem jistý tím, že předvedeme dobrý výkon, když se to bude počítat."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.