Monako má McLarenu vyhovovat nejvíce ze všech letošních okruhů, přesto ve čtvrtečních trénincích skončil poměrně nízko. Může zopakovat úspěch ze Španělska - postoupit do poslední části kvalifikace a v závodě pak bodovat?
Jenson Button skončil v prvním tréninku 15. a v druhém 10, Fernando Alonso 13. a 12. Připustil určité zklamání: "Víme, že tohle je pro nás vzhledem ke konfiguraci okruhu dobrá příležitost, takže jsme asi čekali, že v dnešních trénincích budeme trochu konkurenceschopnější."
Bude moci McLaren postoupit do Q3 a v závodě bodovat? "Ano, je to možné," tvrdí Eric Boullier. Má to ale háček: "Očividně nemáme žádnou rezervu, tu a tam nám něco v oblasti výkonnosti schází. Musíme proto zajet perfektní kolo, samozřejmě bez provozu, a nic se nesmí na dráze pokazit. Takže ano, po dnešním prvním a druhém tréninku to je možné."
"Také si myslím, že dnešní výsledky jsou hodně neprůkazné, protože jsme se hodně věnovali testování, abychom lépe pochopili jedinečné vlastnosti tohoto náročného okruhu. Nyní se začneme zaměřovat na maximalizaci výkonnosti pro sobotní kvalifikaci - na část, která je tou nejkritičtější kvalifikační hodinou celé sezóny," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který stále věří v úspěch.
Alonso si stěžoval na špatné vyvážení - pokud by se dokázalo vyladit nastavení, pak by mohl být dle svých slov mnohem rychlejší: "Musíme zůstat klidní, stále jde pouze o čtvrtek a vůz má velký potenciál, který můžeme do soboty odhalit.
Vyvážení dnes nebylo dobré. Trápil jsem se trochu s nedotáčivostí, rozhodně tedy máme na lepší časy. Pravdu se dozvíme v sobotu. Já si jsem jistý tím, že předvedeme dobrý výkon, když se to bude počítat."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.