Mladý Pascal Wehrlein věří, že příští rok bude připraven závodit za Mercedes, pokud se tato příležitost naskytne.
Wehrlein včera při testech na poslední chvíli usedl do monopostu Mercedesu, s nímž měl jezdit Esteban Ocon. Dopoledne zvládl 65 kol, odpoledne 68 kol, tj. vzdálenost dvou velkých cen. Zaměřoval se přitom na sběr aerodynamických dat.
"Byl to dobrý den. Trochu nečekaný! Tým mi v úterý večer zavolal, protože nemohli dokončit svůj testovací program a potřebovali k tomu zkušeného jezdce. Tak jsem se vrátil na trať a nechal si v noci udělat sedačku," popisuje Wehrlein.
"Musím říct, že jsem si auto užívat - ovládá se úžasně." Se svým výkonem byl spokojený a věří, že příští rok by mohl na závodních okruzích Stříbrné šípy důstojně reprezentovat.
"Ano, byl bych připravený," uvádí pilot Manoru, s nímž testoval v úterý. "Stále to zkoušíte, nemůžete relaxovat, ustoupit, doufat nebo si být jisti tím, co se přihodí příští rok, proto na to musíte tlačit. Pořád se sami musíte zlepšovat a maximálně využívat příležitosti."
Budoucností se však nechce nechat rozptylovat, místo toho se soustředí na co nejlepší výkony letos s Manorem: "Tlačím na to tak tvrdě, jak jen to jde. Je jasné, že letos závod vyhrát nemůžu. Nikdy nevíte, co se přihodí v budoucnosti. Momentálně se zkrátka soustředím na svou práci tento rok. Chci se toho co nejvíce naučit a z auta dostat ty nejlepší výsledky. Na ostatní rozhodnutí nejsem tou správnou osobou."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.