McLaren ve Velké ceně Španělska zasáhl do souboje svých pilotů. Fernando Alonso se před svým odstoupením musel podřídit týmové režii a neútočit na Jensona Buttona. Nepovedl se mu start, což bylo částečně dáno i potíží se spojkou, kterou mu mechanici vyměnili večer před závodem.
Po domácím závodě byl Alonso startující z 10. pozice zklamaný, že nemohl předvést svou skutečnou rychlost: "Start nebyl moc dobrý, pak jsem byl po celý závod za svým týmovým kolegou, a bylo to. Byl jsem celkem o znatelný kus rychlejší, ale je to takové, jaké to je."
"Šlo o komplikovaný závod a my jsme opravdu nebyli v pozici získat body, proto jde o zklamání - být doma a nemoci ukázat rychlost, kterou jsme měli. Špatný start měl dopad na všechna má kola, následoval jsem Jensona 50 kol. Můj závod zřejmě skončil v první zatáčce," hodnotí smutně pilot McLarenu.
Kvůli poruše motoru musel později stejně odstoupit z 12. pozice: "Nakonec jsem nemohl pokračovat a musel jsem odstoupit. Moc jsme ale neztratili." Dobrou zprávou je alespoň to, že jeho pohonná jednotka půjde opravit - šlo totiž o softwarovou závadu.
"Fernandovo odstoupení způsobil problém se softwarovým příkazem, který zastavil motor s vnitřním spalováním. Myslíme si, že pohonná jednotka jako celek po tomto incidentu poškozena není, následky tohoto zastavení ale budeme dále prošetřovat. S týmem samozřejmě zapracujeme na tom, abychom se takovým situacím v příštích závodech vyhnuli," říká Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy.
Alonso problémy zaznamenal už během závodu: "Pravdou je, že několik kol před tím, než jsme zastavili, selhávala některá čidla a já jsem od týmu dostal z boxové zídky zprávu. Problém jsme se nějak pokoušeli zvládnout, ale nakonec to nebylo možné. Večer před závodem jsem měl také problém se spojkou, proto rozjezd nebyl dobrý - přišel jsem o pár míst."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.