McLaren ve Velké ceně Španělska zasáhl do souboje svých pilotů. Fernando Alonso se před svým odstoupením musel podřídit týmové režii a neútočit na Jensona Buttona. Nepovedl se mu start, což bylo částečně dáno i potíží se spojkou, kterou mu mechanici vyměnili večer před závodem.
Po domácím závodě byl Alonso startující z 10. pozice zklamaný, že nemohl předvést svou skutečnou rychlost: "Start nebyl moc dobrý, pak jsem byl po celý závod za svým týmovým kolegou, a bylo to. Byl jsem celkem o znatelný kus rychlejší, ale je to takové, jaké to je."
"Šlo o komplikovaný závod a my jsme opravdu nebyli v pozici získat body, proto jde o zklamání - být doma a nemoci ukázat rychlost, kterou jsme měli. Špatný start měl dopad na všechna má kola, následoval jsem Jensona 50 kol. Můj závod zřejmě skončil v první zatáčce," hodnotí smutně pilot McLarenu.
Kvůli poruše motoru musel později stejně odstoupit z 12. pozice: "Nakonec jsem nemohl pokračovat a musel jsem odstoupit. Moc jsme ale neztratili." Dobrou zprávou je alespoň to, že jeho pohonná jednotka půjde opravit - šlo totiž o softwarovou závadu.
"Fernandovo odstoupení způsobil problém se softwarovým příkazem, který zastavil motor s vnitřním spalováním. Myslíme si, že pohonná jednotka jako celek po tomto incidentu poškozena není, následky tohoto zastavení ale budeme dále prošetřovat. S týmem samozřejmě zapracujeme na tom, abychom se takovým situacím v příštích závodech vyhnuli," říká Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy.
Alonso problémy zaznamenal už během závodu: "Pravdou je, že několik kol před tím, než jsme zastavili, selhávala některá čidla a já jsem od týmu dostal z boxové zídky zprávu. Problém jsme se nějak pokoušeli zvládnout, ale nakonec to nebylo možné. Večer před závodem jsem měl také problém se spojkou, proto rozjezd nebyl dobrý - přišel jsem o pár míst."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.