McLaren ve Velké ceně Španělska zasáhl do souboje svých pilotů. Fernando Alonso se před svým odstoupením musel podřídit týmové režii a neútočit na Jensona Buttona. Nepovedl se mu start, což bylo částečně dáno i potíží se spojkou, kterou mu mechanici vyměnili večer před závodem.
Po domácím závodě byl Alonso startující z 10. pozice zklamaný, že nemohl předvést svou skutečnou rychlost: "Start nebyl moc dobrý, pak jsem byl po celý závod za svým týmovým kolegou, a bylo to. Byl jsem celkem o znatelný kus rychlejší, ale je to takové, jaké to je."
"Šlo o komplikovaný závod a my jsme opravdu nebyli v pozici získat body, proto jde o zklamání - být doma a nemoci ukázat rychlost, kterou jsme měli. Špatný start měl dopad na všechna má kola, následoval jsem Jensona 50 kol. Můj závod zřejmě skončil v první zatáčce," hodnotí smutně pilot McLarenu.
Kvůli poruše motoru musel později stejně odstoupit z 12. pozice: "Nakonec jsem nemohl pokračovat a musel jsem odstoupit. Moc jsme ale neztratili." Dobrou zprávou je alespoň to, že jeho pohonná jednotka půjde opravit - šlo totiž o softwarovou závadu.
"Fernandovo odstoupení způsobil problém se softwarovým příkazem, který zastavil motor s vnitřním spalováním. Myslíme si, že pohonná jednotka jako celek po tomto incidentu poškozena není, následky tohoto zastavení ale budeme dále prošetřovat. S týmem samozřejmě zapracujeme na tom, abychom se takovým situacím v příštích závodech vyhnuli," říká Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy.
Alonso problémy zaznamenal už během závodu: "Pravdou je, že několik kol před tím, než jsme zastavili, selhávala některá čidla a já jsem od týmu dostal z boxové zídky zprávu. Problém jsme se nějak pokoušeli zvládnout, ale nakonec to nebylo možné. Večer před závodem jsem měl také problém se spojkou, proto rozjezd nebyl dobrý - přišel jsem o pár míst."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.