BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku na Velkou cenu Španělska převedl lídr šampionátu Nico Rosberg, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil až třetí - před něj se totiž protlačil Kimi Räikkönen s Ferrari. Domácí fanoušky potěšil Fernando Alonso sedmým nejrychlejším časem, jeho ztráta dosahovala 1,42 sekundy.
Ve 2 hodiny odpoledne se rozsvítila zelená na konci boxové uličky a toho hned využili Harjanto, Grosjean, Nasr, Gutiérrez a Wehrlein. Do kokpitu se vrátil Jolyon Palmer, který ráno přenechal svůj Renault Estebanovi Oconovi - žel kvůli technickým problémům s ním ujel jen 6 kol.
Grosjean hned po 3 min nalétl na tvrdých pneumatikách do měřeného kola - 1:28,595 min. Následovala je smečka pilotů, z nichž byl nejrychlejší Räikkönen (1:26,525) na středně-tvrdých pneumatikách. Za něj se zařadil Bottas (1:26,924), Sainz (1:27,112) a Kvjatem (1:27,315). Čekalo se, co předvedou Mercedesy, které zvolily začátek na stejné směsi jako Ferrari.
Rosbergův první pokus byl pomalý (1:29,627), zato Vettel se do toho hned opřel a překonal Kimiho (1:26,306). Palmer hned poté zastavil s defektem za první zatáčkou poté, co mu na rovince explodovala levá zadní pneumatika, a ředitelství závodu nasadilo virtuální safety car, poté sáhlo po červených vlajkách, guma byla rozmetána po celé dráze.
U Renaultu dnes šlo už o druhý problém s pneumatikami (ráno musel s defektem pravé zadní pneumatiky předčasně do boxů Ocon). Provoz byl obnoven po 9 minutách, všichni se drali hned na dráhu.
Na čele se na chvíli objevil Alonso s McLarenem (1:26,268). "Ehm, Fernando, jsi teď první," říká mu inženýr. "Je to OK?" táže se Španěl. "Jo, myslím, že jo... ale ne, teď jsi už druhý." Vzápětí jej totiž překonali Verstappen (1:25,939) i Hamilton (1:25,607) - všichni na středně-tvrdých pneumatikách.
Pořadí se opět měnilo po 24 min, kdy Räikkönen (1:24,176) obul měkkou směs a Mercedes přeskočil o 1,431 sekundy. Rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou pneumatikou lehce přesahuje 1 sekundu. Dobře si na měkkých pneumatikách vedl i Sainz, jemuž se podařilo dostat na druhou příčku (1:25,131 min). Španěl chce doma Red Bull přesvědčit o tom, že i on si zaslouží povýšení do A-týmu.
Button po půlhodině zastavuje na cestě k mechanikům. "Naštěstí je to do boxů z kopce, motor se už zastavil," hlásil britský pilot na boxovou zídku McLarenu, který mezitím přestavoval Alonsovi auto a měnil mu podlahu.
Massa opět ve smyku v rychlé deváté zatáčce, naštěstí to zvládá za doprovodu ohňostroje z jisker podlahy jeho Williamsu, který se podlahou dotýká obrubníku. Brazilec měl potíže už ráno, dvakrát jsme jej viděli ve smyku v 5. zatáčce, z toho jednou se tam otočil o 360 °.
Po 35 min se na trať vrátil Vettel na měkkých pneumatikách, zlepšuje se v prvním sektoru, ale celkový čas nikoliv - zůstává desátý. V dalším pokusu už je ale úspěšnější a jde na druhou příčku (1:25,017) za svého týmového kolegu (+0,841). Piloti postupně přecházeli na delší stinty s vysokým množstvím paliva.
V polovině odpoledního tréninku Rosberg konečně předvedl, co dokáže na měkkých pneumatikách (1:24,176) a znovu z toho bylo první místo. Pérez se s novým balíkem prokousával na 7. pozici (1:25,437), rovněž na měkkých. Hamiltona jsme na nich stále neviděli - Brit si je vyzkoušel až o pět minut později a byl z toho třetí nejrychlejší čas (1:24,641 min).
Své domácí příznivce po něm potěšil Alonso sedmým nejrychlejším kolem - 1:25,432 na měkkých pneumatikách, na Mercedes lídra šampionátu ztrácel 1,42 s. Výjezdem na umělou trávu ale poté poškozuje kluznou desku svého McLarenu. Mechanici mu ji brzy vyměnili, a tak se po 20 min vrací na dráhu na středně-tvrdých pneumatikách.
Grosjean si stěžuje na auto: "Nezajímá mě, že je přede mnou Hülkenberg. Auto se velmi, velmi, velmi těžce ovládá. Je zkrátka neovladatelné. Myslím, že to někde k******." Ráno ho označil za katastrofu. Ferrari oznamuje, že se na Kimiho voze objevil problém s palivovým systémem. Daří se ho opravit, ale v závěru zesiluje vítr a Fin si všímá deště ve 4. zatáčce.
Ke konci se nikdo rapidně nezlepšil, nejrychlejší čas tak patří Rosbergovi s Mercedesem. Ztráta druhého Räikkönena s Ferrari ale není velká - pouze čtvrt sekundy, Vettela od Hamiltona dělily necelé 4 desetiny. Bude Scuderia konečně dostatečně blízko na to, aby Mercedesy v neděli porazila, jak očekává její prezident Sergio Marchionne?
Časy v 2. tréninku byly o 3 sekundy rychlejší než loni a zajímavý je i vývoj vzadu, kde Manor díky rozsáhlému balíku vylepšení zřejmě překonává Sauber, jenž se pomalu stává nejpomalejším týmem.
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen 338,1 km/h; 2. Wehrlein 336,4; 3. Bottas 335,3; 4. Pérez 334,6; 5. Harjanto 333,7; 6. Hamilton 333,5; 7. Vettel 333,2 km/h.
#F1 #SpanishGP FP2 Best sectors & B.Laps: #Raikkonen fastest in S1, #Verstappen close to new team mate unlike #Kvyat pic.twitter.com/JZS6AVR4iD
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 13, 2016Přehled všech kol: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.