BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku na Velkou cenu Španělska převedl lídr šampionátu Nico Rosberg, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil až třetí - před něj se totiž protlačil Kimi Räikkönen s Ferrari. Domácí fanoušky potěšil Fernando Alonso sedmým nejrychlejším časem, jeho ztráta dosahovala 1,42 sekundy.
Ve 2 hodiny odpoledne se rozsvítila zelená na konci boxové uličky a toho hned využili Harjanto, Grosjean, Nasr, Gutiérrez a Wehrlein. Do kokpitu se vrátil Jolyon Palmer, který ráno přenechal svůj Renault Estebanovi Oconovi - žel kvůli technickým problémům s ním ujel jen 6 kol.
Grosjean hned po 3 min nalétl na tvrdých pneumatikách do měřeného kola - 1:28,595 min. Následovala je smečka pilotů, z nichž byl nejrychlejší Räikkönen (1:26,525) na středně-tvrdých pneumatikách. Za něj se zařadil Bottas (1:26,924), Sainz (1:27,112) a Kvjatem (1:27,315). Čekalo se, co předvedou Mercedesy, které zvolily začátek na stejné směsi jako Ferrari.
Rosbergův první pokus byl pomalý (1:29,627), zato Vettel se do toho hned opřel a překonal Kimiho (1:26,306). Palmer hned poté zastavil s defektem za první zatáčkou poté, co mu na rovince explodovala levá zadní pneumatika, a ředitelství závodu nasadilo virtuální safety car, poté sáhlo po červených vlajkách, guma byla rozmetána po celé dráze.
U Renaultu dnes šlo už o druhý problém s pneumatikami (ráno musel s defektem pravé zadní pneumatiky předčasně do boxů Ocon). Provoz byl obnoven po 9 minutách, všichni se drali hned na dráhu.
Na čele se na chvíli objevil Alonso s McLarenem (1:26,268). "Ehm, Fernando, jsi teď první," říká mu inženýr. "Je to OK?" táže se Španěl. "Jo, myslím, že jo... ale ne, teď jsi už druhý." Vzápětí jej totiž překonali Verstappen (1:25,939) i Hamilton (1:25,607) - všichni na středně-tvrdých pneumatikách.
Pořadí se opět měnilo po 24 min, kdy Räikkönen (1:24,176) obul měkkou směs a Mercedes přeskočil o 1,431 sekundy. Rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou pneumatikou lehce přesahuje 1 sekundu. Dobře si na měkkých pneumatikách vedl i Sainz, jemuž se podařilo dostat na druhou příčku (1:25,131 min). Španěl chce doma Red Bull přesvědčit o tom, že i on si zaslouží povýšení do A-týmu.
Button po půlhodině zastavuje na cestě k mechanikům. "Naštěstí je to do boxů z kopce, motor se už zastavil," hlásil britský pilot na boxovou zídku McLarenu, který mezitím přestavoval Alonsovi auto a měnil mu podlahu.
Massa opět ve smyku v rychlé deváté zatáčce, naštěstí to zvládá za doprovodu ohňostroje z jisker podlahy jeho Williamsu, který se podlahou dotýká obrubníku. Brazilec měl potíže už ráno, dvakrát jsme jej viděli ve smyku v 5. zatáčce, z toho jednou se tam otočil o 360 °.
Po 35 min se na trať vrátil Vettel na měkkých pneumatikách, zlepšuje se v prvním sektoru, ale celkový čas nikoliv - zůstává desátý. V dalším pokusu už je ale úspěšnější a jde na druhou příčku (1:25,017) za svého týmového kolegu (+0,841). Piloti postupně přecházeli na delší stinty s vysokým množstvím paliva.
V polovině odpoledního tréninku Rosberg konečně předvedl, co dokáže na měkkých pneumatikách (1:24,176) a znovu z toho bylo první místo. Pérez se s novým balíkem prokousával na 7. pozici (1:25,437), rovněž na měkkých. Hamiltona jsme na nich stále neviděli - Brit si je vyzkoušel až o pět minut později a byl z toho třetí nejrychlejší čas (1:24,641 min).
Své domácí příznivce po něm potěšil Alonso sedmým nejrychlejším kolem - 1:25,432 na měkkých pneumatikách, na Mercedes lídra šampionátu ztrácel 1,42 s. Výjezdem na umělou trávu ale poté poškozuje kluznou desku svého McLarenu. Mechanici mu ji brzy vyměnili, a tak se po 20 min vrací na dráhu na středně-tvrdých pneumatikách.
Grosjean si stěžuje na auto: "Nezajímá mě, že je přede mnou Hülkenberg. Auto se velmi, velmi, velmi těžce ovládá. Je zkrátka neovladatelné. Myslím, že to někde k******." Ráno ho označil za katastrofu. Ferrari oznamuje, že se na Kimiho voze objevil problém s palivovým systémem. Daří se ho opravit, ale v závěru zesiluje vítr a Fin si všímá deště ve 4. zatáčce.
Ke konci se nikdo rapidně nezlepšil, nejrychlejší čas tak patří Rosbergovi s Mercedesem. Ztráta druhého Räikkönena s Ferrari ale není velká - pouze čtvrt sekundy, Vettela od Hamiltona dělily necelé 4 desetiny. Bude Scuderia konečně dostatečně blízko na to, aby Mercedesy v neděli porazila, jak očekává její prezident Sergio Marchionne?
Časy v 2. tréninku byly o 3 sekundy rychlejší než loni a zajímavý je i vývoj vzadu, kde Manor díky rozsáhlému balíku vylepšení zřejmě překonává Sauber, jenž se pomalu stává nejpomalejším týmem.
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen 338,1 km/h; 2. Wehrlein 336,4; 3. Bottas 335,3; 4. Pérez 334,6; 5. Harjanto 333,7; 6. Hamilton 333,5; 7. Vettel 333,2 km/h.
#F1 #SpanishGP FP2 Best sectors & B.Laps: #Raikkonen fastest in S1, #Verstappen close to new team mate unlike #Kvyat pic.twitter.com/JZS6AVR4iD
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 13, 2016Přehled všech kol: PDF.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.