Šéf Force Indie Vijay Mallya před Velkou cenou Španělska popisuje rozsah vylepšení, které jeho tým přiveze. Změny na voze podle něj lehce postřehneme, protože bude vypadat celke odlišně.
Vijayi, Sergio v Rusku získal body, pro tým ale šlo o další rušný závod.Vijay Mallya: V Soči jsme byli nevinnou obětí chaosu v prvním kolo, stejně jako v Bahrajnu. Je to frustrující, protože i když se ohlédneme zpět, tak lze jen těžko říct, co jsme mohli udělat jinak.
Zkrátka jsme byli s oběma vozy ve špatný čas na nesprávném místě, což Sergiovi přivodilo defekt a Nicův závod ukončilo. Byl to ohromný úspěch vidět, jak se Sergio dostal zezadu a získal body.
Osud týmu se jistě brzy začne měnit...VM: Doufám, že jsme si už vybrali veškerou svou smůlu! Teprve uvidíme, jak se nám povede v čistém závodě bez problémů a safety carů, červených vlajek a nehod.
V Soči jsme sice svůj potenciál nevyužili, ale i přesto si odnášíme z naší kvalifikační a závodní rychlosti povzbuzení. Auto se zlepšuje a my máme dobrý základ, na němž můžeme stavět. Zbývá 17 závodů a já jsem si jistý tím, že to nejlepší ještě přijde. Je to maraton, ne sprint.
Už dříve ses zmínil o balíku vylepšení pro Barcelonu. Jaké jsou poslední zprávy?VM: Jde podle plánu, aby byl nasazen na oba vozy před pátečním tréninkem. Je dost obsáhlý a auto bude vypadat celkem odlišně.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.