Bývalý pilot Formule 1 Mark Webber nevěří, že Mercedes vyhraje všechny závody letošní sezóny. Ferrari a Red Bull podle něj budou mít šanci něco vyhrát.
"Myslím, že Red Bull tam spí. Oni se skutečně v další části sezóny proberou, zřejmě od Monaka dále budou extrémně konkurenceschopní," předpokládá Webber o týmu, za který před koncem své kariéry v F1 závodil. Podle něj dokonce budou moci nějaký závod i vyhrát.
"Ano, domnívám se, že se dočkáme odlišných vítězů. Mercedes letos nevyhraje každý závod, Ferrari a Red Bull budou mít rozhodně šanci na to, aby velkou cenu vyhráli, o tom není pochyb. Ale vypadá to, že šampionát samozřejmě bezpečně vyhraje Mercedes," pokračuje Australan.
To pro Formuli 1 nemusí být špatné: "V F1 jsme vždy měli týmy, které dlouhou dobu dominovaly. Měli jsme éru Williamsu, McLarenu, Ferrari, Red Bullu a teď máme éru Mercedesu. Myslím, že je třeba se soustředit na závodění, na kvalitu aut. Piloti musí být nadšení, vášniví."
"Když máte tyto komponenty, pak bude stále trochu docházet k dominanci na čele, musíme ale zajistit, aby celkový koncept byl něčím, co mají lidé rádi, co si užívají a sledují. A to je základem sportu. Musí být na hraně, futuristický a musí jít s přehledem o tu nejrychlejší show na zemi. A na tom musíme pracovat," nabádá Webber.
Nyní se místo toho příliš hovoří o pneumatikách, s nimiž piloti nemůžou jezdit po celou dobu závodu na limitu. Zpochybňuje ale navýšení testovacích dní pro Pirelli.
"Je to lepší mít více testů pneumatik? Já si tím nejsem tak jistý. Myslím si, že to z pohledu řízení nákladů bylo dobré, že se v F1 méně testovalo, jen se asi zašlo příliš daleko. Mít tedy pár testů v sezóně je pro týmy příjemné," říká Webber.
"Podle mě se ale o pneumatikách stále hovoří příliš... Potřebujeme mluvit o jezdcích, samozřejmě o autech, ale stále mluvíme o pneumatikách. V Šanghaji se hodně předjíždělo, ale když se pilotů zeptáte, zda šlo o skutečné předjížděcí manévry, tak se dozvíte, že tomu tak úplně nebylo. Mohou si vybrat, koho chtějí předjet. Staré a nové pneumatiky, to dělá rozdíl v rychlosti.
A piloti skutečně závodí jen v prvních dvou kolech a v posledních 10 % velké ceny. Uprostřed se věnují řízení věcí. Pečují o baterie, o pneumatiky - opravdu nemohou jezdit na hraně. A to je část závodů, na kterou se musíme podívat, aby nebyla umělá," přeje si Webber.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.