Bývalý pilot Formule 1 Mark Webber nevěří, že Mercedes vyhraje všechny závody letošní sezóny. Ferrari a Red Bull podle něj budou mít šanci něco vyhrát.
"Myslím, že Red Bull tam spí. Oni se skutečně v další části sezóny proberou, zřejmě od Monaka dále budou extrémně konkurenceschopní," předpokládá Webber o týmu, za který před koncem své kariéry v F1 závodil. Podle něj dokonce budou moci nějaký závod i vyhrát.
"Ano, domnívám se, že se dočkáme odlišných vítězů. Mercedes letos nevyhraje každý závod, Ferrari a Red Bull budou mít rozhodně šanci na to, aby velkou cenu vyhráli, o tom není pochyb. Ale vypadá to, že šampionát samozřejmě bezpečně vyhraje Mercedes," pokračuje Australan.
To pro Formuli 1 nemusí být špatné: "V F1 jsme vždy měli týmy, které dlouhou dobu dominovaly. Měli jsme éru Williamsu, McLarenu, Ferrari, Red Bullu a teď máme éru Mercedesu. Myslím, že je třeba se soustředit na závodění, na kvalitu aut. Piloti musí být nadšení, vášniví."
"Když máte tyto komponenty, pak bude stále trochu docházet k dominanci na čele, musíme ale zajistit, aby celkový koncept byl něčím, co mají lidé rádi, co si užívají a sledují. A to je základem sportu. Musí být na hraně, futuristický a musí jít s přehledem o tu nejrychlejší show na zemi. A na tom musíme pracovat," nabádá Webber.
Nyní se místo toho příliš hovoří o pneumatikách, s nimiž piloti nemůžou jezdit po celou dobu závodu na limitu. Zpochybňuje ale navýšení testovacích dní pro Pirelli.
"Je to lepší mít více testů pneumatik? Já si tím nejsem tak jistý. Myslím si, že to z pohledu řízení nákladů bylo dobré, že se v F1 méně testovalo, jen se asi zašlo příliš daleko. Mít tedy pár testů v sezóně je pro týmy příjemné," říká Webber.
"Podle mě se ale o pneumatikách stále hovoří příliš... Potřebujeme mluvit o jezdcích, samozřejmě o autech, ale stále mluvíme o pneumatikách. V Šanghaji se hodně předjíždělo, ale když se pilotů zeptáte, zda šlo o skutečné předjížděcí manévry, tak se dozvíte, že tomu tak úplně nebylo. Mohou si vybrat, koho chtějí předjet. Staré a nové pneumatiky, to dělá rozdíl v rychlosti.
A piloti skutečně závodí jen v prvních dvou kolech a v posledních 10 % velké ceny. Uprostřed se věnují řízení věcí. Pečují o baterie, o pneumatiky - opravdu nemohou jezdit na hraně. A to je část závodů, na kterou se musíme podívat, aby nebyla umělá," přeje si Webber.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.