Bývalý pilot Formule 1 Mark Webber nevěří, že Mercedes vyhraje všechny závody letošní sezóny. Ferrari a Red Bull podle něj budou mít šanci něco vyhrát.
"Myslím, že Red Bull tam spí. Oni se skutečně v další části sezóny proberou, zřejmě od Monaka dále budou extrémně konkurenceschopní," předpokládá Webber o týmu, za který před koncem své kariéry v F1 závodil. Podle něj dokonce budou moci nějaký závod i vyhrát.
"Ano, domnívám se, že se dočkáme odlišných vítězů. Mercedes letos nevyhraje každý závod, Ferrari a Red Bull budou mít rozhodně šanci na to, aby velkou cenu vyhráli, o tom není pochyb. Ale vypadá to, že šampionát samozřejmě bezpečně vyhraje Mercedes," pokračuje Australan.
To pro Formuli 1 nemusí být špatné: "V F1 jsme vždy měli týmy, které dlouhou dobu dominovaly. Měli jsme éru Williamsu, McLarenu, Ferrari, Red Bullu a teď máme éru Mercedesu. Myslím, že je třeba se soustředit na závodění, na kvalitu aut. Piloti musí být nadšení, vášniví."
"Když máte tyto komponenty, pak bude stále trochu docházet k dominanci na čele, musíme ale zajistit, aby celkový koncept byl něčím, co mají lidé rádi, co si užívají a sledují. A to je základem sportu. Musí být na hraně, futuristický a musí jít s přehledem o tu nejrychlejší show na zemi. A na tom musíme pracovat," nabádá Webber.
Nyní se místo toho příliš hovoří o pneumatikách, s nimiž piloti nemůžou jezdit po celou dobu závodu na limitu. Zpochybňuje ale navýšení testovacích dní pro Pirelli.
"Je to lepší mít více testů pneumatik? Já si tím nejsem tak jistý. Myslím si, že to z pohledu řízení nákladů bylo dobré, že se v F1 méně testovalo, jen se asi zašlo příliš daleko. Mít tedy pár testů v sezóně je pro týmy příjemné," říká Webber.
"Podle mě se ale o pneumatikách stále hovoří příliš... Potřebujeme mluvit o jezdcích, samozřejmě o autech, ale stále mluvíme o pneumatikách. V Šanghaji se hodně předjíždělo, ale když se pilotů zeptáte, zda šlo o skutečné předjížděcí manévry, tak se dozvíte, že tomu tak úplně nebylo. Mohou si vybrat, koho chtějí předjet. Staré a nové pneumatiky, to dělá rozdíl v rychlosti.
A piloti skutečně závodí jen v prvních dvou kolech a v posledních 10 % velké ceny. Uprostřed se věnují řízení věcí. Pečují o baterie, o pneumatiky - opravdu nemohou jezdit na hraně. A to je část závodů, na kterou se musíme podívat, aby nebyla umělá," přeje si Webber.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.