Smedley: V Rusku nešlo o jednorázové zlepšení Williamsu

Felipe Massa při závodě v Soči
Felipe Massa při závodě v Soči, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 3. května 2016 06:40
Sdílej:

Williamsu k dobrému výsledku v Rusku nepomohl žádný jednorázový trik či ojedinělé zlepšení, které souviselo s tamním okruhem. Podle šéfa výkonnosti Roba Smedleyho jeho tým dosahuje skutečného pokroku a není silný pouze v jedné oblasti.

V posledním závodě v Soči dojel Valtteri Bottas na čtvrtém a Felipe Massa na pátém místě, díky čemuž si Williams připsal největší příděl v letošní sezóně - 22 bodů, a dotáhl se na rozdíl 6 bodů na třetí Red Bull, kterému se skórovat nepodařilo.

Oba vozy měly k dispozici nový krátký nos i nové přední křídlo, které zkoušeli v předchozích dvou víkendech. Williams v Rusku těží tradičně ze síly pohonné jednotky Mercedes, podle Smedleyho se ale jeho tým díky zlepšení nemá v nadcházejících závodech čeho bát. Barcelona trestá deficity v přítlaku, zatímco Monako otestuje výkonnost jejich vozu v pomalých zatáčkách, tedy v oblasti, v níž loni ztráceli.

"Nejsme dobří jen v jedné oblasti, není to čistě jen o výkonu. Byla tam auta, která mají stejnou pohonnou jednotku, a my jsme se přesto posunuli dopředu nebo jim dokázali ujet. Je to o tom, jak zvládáte pneumatiky a jak je využíváte během jednoho měřeného kola, což nám pomohlo je zvládat i v závodě," vysvětluje Smedley.

Nyní pro ně přijdou těžší okruhy - Barcelona a Monako, kde už tolik na výkonu motoru nezáleží: "Z pohledu jejich vlastností pro nás nejsou nejlepší, musíme tam ale zamířit a získat maximum. Těchto okruhů se nebojíme. Pojedeme tam a odvedeme to absolutně nejlepší. Jsem přesvědčen, že se nám po veškeré té práci bude dařit lépe, než v Monaku v roce 2015."

Šéf výkonnosti Williamsu také věří, že se jim podařilo stáhnout náskok Ferrari. Bottas na svého krajana s rudým vozem v závodě ztratil 18 sekund a dojel čtvrtý, i když díky penalizaci Sebastiana Vettela startoval z první řady.

"Ferrari bylo o proti nám v prvních třech závodech mnohem rychlejší, a když se podíváte na čistou rychlost v tomto závodě, dostávali jsme se k nim znovu blíže. Vždy jde o velký požadavek, snažit se je porazit. Věděli jsme to a naším hlavním cílem bylo porazit Red Bullu, což se nám zcela povedlo.

To pozitivní, co si z toho můžeme odnést, je to, že jsme se v rychlosti trochu přiblížili Ferrari. A to je dobrá věc," dodává Smedley, jehož týmu v šampionátu konstruktérů patří čtvrtá příčka.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.