Williamsu k dobrému výsledku v Rusku nepomohl žádný jednorázový trik či ojedinělé zlepšení, které souviselo s tamním okruhem. Podle šéfa výkonnosti Roba Smedleyho jeho tým dosahuje skutečného pokroku a není silný pouze v jedné oblasti.
V posledním závodě v Soči dojel Valtteri Bottas na čtvrtém a Felipe Massa na pátém místě, díky čemuž si Williams připsal největší příděl v letošní sezóně - 22 bodů, a dotáhl se na rozdíl 6 bodů na třetí Red Bull, kterému se skórovat nepodařilo.
Oba vozy měly k dispozici nový krátký nos i nové přední křídlo, které zkoušeli v předchozích dvou víkendech. Williams v Rusku těží tradičně ze síly pohonné jednotky Mercedes, podle Smedleyho se ale jeho tým díky zlepšení nemá v nadcházejících závodech čeho bát. Barcelona trestá deficity v přítlaku, zatímco Monako otestuje výkonnost jejich vozu v pomalých zatáčkách, tedy v oblasti, v níž loni ztráceli.
"Nejsme dobří jen v jedné oblasti, není to čistě jen o výkonu. Byla tam auta, která mají stejnou pohonnou jednotku, a my jsme se přesto posunuli dopředu nebo jim dokázali ujet. Je to o tom, jak zvládáte pneumatiky a jak je využíváte během jednoho měřeného kola, což nám pomohlo je zvládat i v závodě," vysvětluje Smedley.
Nyní pro ně přijdou těžší okruhy - Barcelona a Monako, kde už tolik na výkonu motoru nezáleží: "Z pohledu jejich vlastností pro nás nejsou nejlepší, musíme tam ale zamířit a získat maximum. Těchto okruhů se nebojíme. Pojedeme tam a odvedeme to absolutně nejlepší. Jsem přesvědčen, že se nám po veškeré té práci bude dařit lépe, než v Monaku v roce 2015."
Šéf výkonnosti Williamsu také věří, že se jim podařilo stáhnout náskok Ferrari. Bottas na svého krajana s rudým vozem v závodě ztratil 18 sekund a dojel čtvrtý, i když díky penalizaci Sebastiana Vettela startoval z první řady.
"Ferrari bylo o proti nám v prvních třech závodech mnohem rychlejší, a když se podíváte na čistou rychlost v tomto závodě, dostávali jsme se k nim znovu blíže. Vždy jde o velký požadavek, snažit se je porazit. Věděli jsme to a naším hlavním cílem bylo porazit Red Bullu, což se nám zcela povedlo.
To pozitivní, co si z toho můžeme odnést, je to, že jsme se v rychlosti trochu přiblížili Ferrari. A to je dobrá věc," dodává Smedley, jehož týmu v šampionátu konstruktérů patří čtvrtá příčka.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.