Fernando Alonso tvrdí, že společně s Jensonem Buttonem potřebují v kvalifikaci k postupu do její závěrečné části dostat více výkonu ze své pohonné jednotky, kterou připravuje Honda.
McLaren po svém spojení s Hondou v loňském roce do Q3 ještě nepostoupil, má k tomu ale čím dál blíže - naposledy mu v Rusku scházelo jen 95 tisícin sekundy.
"Potřebujeme v kvalifikaci výkon navíc, stejně jako ho mají ostatní, abychom mohli začínat na roštu výše a vyhnout se komplikacím v první zatáčce," uvádí Alonso, který v Rusku konečně vybojoval své první body, stejně jako Button, jenž se ale v první zatáčce vyhýbal kolizím, a proto se propadl o několik míst dozadu.
"Pracujeme na tom krok za krokem, s pokrokem jsme ale spokojeni. Jsme závod od závodu více konkurenceschopní, takže před Barcelonou a Monakem očekáváme, že opět zabodujeme," odhaluje španělský pilot náladu u McLarenu.
"Auto se dává dobře dohromady, takže doufám, že brzy přidáme další body. Ale ostatní se také zlepšují - jako Red Bull, který bojoval o pódium v Číně. Na trati, kde výkon motoru nehraje tak velkou roli, můžou bojovat dokonce i s Ferrari. Musí tedy být naším měřítkem a cílem při podobné rychlosti," pokračuje pilot McLarenu.
"Snad budeme moci končit v první pětce. Budeme mít nové díly, stejně jako všichni ostatní. Uvidíme tedy, jestli začneme čerpat nějaké žetony, abychom získali z motoru větší výkon," dodává Alonso s odkazem na Hondu, která má k dispozici pro vývoj motoru v letošní sezóně ještě 14 žetonů.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.