Fernando Alonso tvrdí, že společně s Jensonem Buttonem potřebují v kvalifikaci k postupu do její závěrečné části dostat více výkonu ze své pohonné jednotky, kterou připravuje Honda.
McLaren po svém spojení s Hondou v loňském roce do Q3 ještě nepostoupil, má k tomu ale čím dál blíže - naposledy mu v Rusku scházelo jen 95 tisícin sekundy.
"Potřebujeme v kvalifikaci výkon navíc, stejně jako ho mají ostatní, abychom mohli začínat na roštu výše a vyhnout se komplikacím v první zatáčce," uvádí Alonso, který v Rusku konečně vybojoval své první body, stejně jako Button, jenž se ale v první zatáčce vyhýbal kolizím, a proto se propadl o několik míst dozadu.
"Pracujeme na tom krok za krokem, s pokrokem jsme ale spokojeni. Jsme závod od závodu více konkurenceschopní, takže před Barcelonou a Monakem očekáváme, že opět zabodujeme," odhaluje španělský pilot náladu u McLarenu.
"Auto se dává dobře dohromady, takže doufám, že brzy přidáme další body. Ale ostatní se také zlepšují - jako Red Bull, který bojoval o pódium v Číně. Na trati, kde výkon motoru nehraje tak velkou roli, můžou bojovat dokonce i s Ferrari. Musí tedy být naším měřítkem a cílem při podobné rychlosti," pokračuje pilot McLarenu.
"Snad budeme moci končit v první pětce. Budeme mít nové díly, stejně jako všichni ostatní. Uvidíme tedy, jestli začneme čerpat nějaké žetony, abychom získali z motoru větší výkon," dodává Alonso s odkazem na Hondu, která má k dispozici pro vývoj motoru v letošní sezóně ještě 14 žetonů.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.