McLaren poháněný Hondou musel v Rusku hodně šetřit benzínem, což jej během závodu podle Erica Boulliera stálo 50 sekund - jinak by si to mohl rozdat i s Williamsy.
Fernando Alonso sice projel cílem Velké ceny Ruska jako šestý se ztrátou jednoho kola na vítězného Nica Rosberga, na čtvrtého Valtteriho Bottase s Williamsem mu ale scházelo 52,829 sekund a na pátého Felipeho Massu 46,838 sekund - oba přitom potíže se spotřebou svých motorů Mercedes neměli.
"Můžeme vidět, že jsme týmem, který musí ze zřejmých důvodů hodně šetřit palivem. Ale u Fernanda jste ke konci závodu mohli pozorovat, že byl o 1,2 sekundy rychlejší," uvádí Eric Boullier, závodní ředitel McLarenu.
"Bez šetření benzínu bychom získali dalších 50 sekund, které bychom měli k dobru ke konci závodu. Když to zohledníte, pak jsme s Williamsy. Jde tedy o ten druh pokroku, který musíme udělat. Takové tempo však bylo dobré a piloti byli s vyvážením vozu spokojení. Fernando si užil nějakou zábavu," pokračuje Boullier.
Dobrou závodní rychlost McLarenu potvrdil 10. místem také Jenson Button, který startoval jako čtrnáctý. Na začátku sice několik soupeřů odpadlo, Brit ale se středem pole dokázal držet krok a ke konci předjet i Sainze.
"Pokračujeme ve zvyšování výkonností. Chybějící desetina na postup do Q3, to byla tak trochu rána. Ale v závodě to bylo příjemné překvapení, protože naše závodní rychlost byla lepší, než jsme očekávali," pochvaloval si Boullier.
A zlepšení McLarenu komentoval Alonso slovy: "Zajeli jsme páté nejrychlejší kolo závodu, takže si myslím, že šestá pozice je to, co si zasloužíme. Jsem spokojený s tím, jak se to všechno vyvíjí. Zdá se, že jsme závod od závodu konkurenceschopnější. doufejme tedy, že v Barceloně a v Monaku získáme nějaké další body."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.