McLaren poháněný Hondou musel v Rusku hodně šetřit benzínem, což jej během závodu podle Erica Boulliera stálo 50 sekund - jinak by si to mohl rozdat i s Williamsy.
Fernando Alonso sice projel cílem Velké ceny Ruska jako šestý se ztrátou jednoho kola na vítězného Nica Rosberga, na čtvrtého Valtteriho Bottase s Williamsem mu ale scházelo 52,829 sekund a na pátého Felipeho Massu 46,838 sekund - oba přitom potíže se spotřebou svých motorů Mercedes neměli.
"Můžeme vidět, že jsme týmem, který musí ze zřejmých důvodů hodně šetřit palivem. Ale u Fernanda jste ke konci závodu mohli pozorovat, že byl o 1,2 sekundy rychlejší," uvádí Eric Boullier, závodní ředitel McLarenu.
"Bez šetření benzínu bychom získali dalších 50 sekund, které bychom měli k dobru ke konci závodu. Když to zohledníte, pak jsme s Williamsy. Jde tedy o ten druh pokroku, který musíme udělat. Takové tempo však bylo dobré a piloti byli s vyvážením vozu spokojení. Fernando si užil nějakou zábavu," pokračuje Boullier.
Dobrou závodní rychlost McLarenu potvrdil 10. místem také Jenson Button, který startoval jako čtrnáctý. Na začátku sice několik soupeřů odpadlo, Brit ale se středem pole dokázal držet krok a ke konci předjet i Sainze.
"Pokračujeme ve zvyšování výkonností. Chybějící desetina na postup do Q3, to byla tak trochu rána. Ale v závodě to bylo příjemné překvapení, protože naše závodní rychlost byla lepší, než jsme očekávali," pochvaloval si Boullier.
A zlepšení McLarenu komentoval Alonso slovy: "Zajeli jsme páté nejrychlejší kolo závodu, takže si myslím, že šestá pozice je to, co si zasloužíme. Jsem spokojený s tím, jak se to všechno vyvíjí. Zdá se, že jsme závod od závodu konkurenceschopnější. doufejme tedy, že v Barceloně a v Monaku získáme nějaké další body."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.