McLaren poháněný Hondou musel v Rusku hodně šetřit benzínem, což jej během závodu podle Erica Boulliera stálo 50 sekund - jinak by si to mohl rozdat i s Williamsy.
Fernando Alonso sice projel cílem Velké ceny Ruska jako šestý se ztrátou jednoho kola na vítězného Nica Rosberga, na čtvrtého Valtteriho Bottase s Williamsem mu ale scházelo 52,829 sekund a na pátého Felipeho Massu 46,838 sekund - oba přitom potíže se spotřebou svých motorů Mercedes neměli.
"Můžeme vidět, že jsme týmem, který musí ze zřejmých důvodů hodně šetřit palivem. Ale u Fernanda jste ke konci závodu mohli pozorovat, že byl o 1,2 sekundy rychlejší," uvádí Eric Boullier, závodní ředitel McLarenu.
"Bez šetření benzínu bychom získali dalších 50 sekund, které bychom měli k dobru ke konci závodu. Když to zohledníte, pak jsme s Williamsy. Jde tedy o ten druh pokroku, který musíme udělat. Takové tempo však bylo dobré a piloti byli s vyvážením vozu spokojení. Fernando si užil nějakou zábavu," pokračuje Boullier.
Dobrou závodní rychlost McLarenu potvrdil 10. místem také Jenson Button, který startoval jako čtrnáctý. Na začátku sice několik soupeřů odpadlo, Brit ale se středem pole dokázal držet krok a ke konci předjet i Sainze.
"Pokračujeme ve zvyšování výkonností. Chybějící desetina na postup do Q3, to byla tak trochu rána. Ale v závodě to bylo příjemné překvapení, protože naše závodní rychlost byla lepší, než jsme očekávali," pochvaloval si Boullier.
A zlepšení McLarenu komentoval Alonso slovy: "Zajeli jsme páté nejrychlejší kolo závodu, takže si myslím, že šestá pozice je to, co si zasloužíme. Jsem spokojený s tím, jak se to všechno vyvíjí. Zdá se, že jsme závod od závodu konkurenceschopnější. doufejme tedy, že v Barceloně a v Monaku získáme nějaké další body."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.