Fernando Alonso ke konci Velké ceny Ruska zajel velmi rychlé kolo, aby se probudil a užil si trochu zábavy po rozsáhlém šetření paliva.
Piloti McLarenu - Hondy museli po celý závod šetřit palivo, zatímco Mercedesy s tím neměly problém a mohli na to po celou dobu tlačit naplno. Alonso jezdil poměrně osamocený na šestém místě a vybojoval své letošní první body, ke konci si tak chtěl závodění trochu zpestřit.
Ve 42. kole si zvýšil výkonnost své pohonné jednotky a zajel kolo za 1:41,026 min - o 1,3 s rychleji než bylo cílem, což trochu vystrašeným inženýrům zdůvodnil, že si zkrátka "chtěl užít trochu zábavy." V dalších kolech zase zpomalil, aby šetřil palivo - s opotřebením či degradaci pneumatik na jedinečném hladkém asfaltu v Soči nebyl problém.
V posledním kole se však rozhodl prověřit výkonnost svého vozu MP4-31 poháněného Hondou znovu a dosáhl pátého nejrychlejšího kola závodu: 1:40,347 min - o 1,2 pomaleji než vítěz závodu Rosberg a o šest desetin pomaleji než Massa s Williamsem, ten však na rozdíl od Alonsa ke konci stavěl pro super-měkké pneumatiky.
"Cítil jsem, že je auto dobré, ale samozřejmě jsme během závodu tolik šetřili palivo a v jeden okamžik jsem chtěl zajet jedno rychlé kolo, jen abych se trochu probudil, protože jsem se necítil dobře. A ano, potenciál tam je!" usmíval se Alonso.
"Myslím, že nyní přijdou některé okruhy, které našemu autu budou vyhovovat více, jako je Barcelona a Monako. Před nimi máme vysoká očekávání, takže z těch víkendů musíme vytěžit maximum bodů," přeje si pilot McLarenu.
Rozdíl v jeho výkonnosti oproti loňskému závodu v Rusku je značný: "Nejlepší věcí na tomto víkendu je to, že jsme byli konkurenceschopní po celou jeho dobu a také v závodě. Minulý rok se nám povedlo první kolo a ostatní jsme předjeli, rychle se před nás ale dostali zpět. Dnes jsme však byli konkurenceschopní, proto doufejme, že to takto bude pokračovat."
"Šlo o malý krok kupředu, nyní přijdou některé okruhy, kde výkon motoru nemá takový vliv, jako v té Barceloně a v Monaku, snad tedy budeme moci získat více bodů. Já teď zamířím na několik dní do Dubaje, protože to je odsud blízko, abych si odpočinul, a pak odletím do Barcelony," dodává Alonso.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.