Bude to krok správným směrem, ptají se někteří závodníci. Podle Fernanda Alonsa se F1 nových pravidel pro rok 2017 a obtížnějšího předjíždění nemusí obávat.
Někteří závodníci F1 vyjádřili své obavy, že jsou navrhovaná pravidla pro rok 2017 krokem špatným směrem. Plánem je větší agresivita, obtížnější řízení a těsnější závodění. Nicméně mnozí se obávají, že změny v aerodynamice místo toho povedou k obtížnějšímu předjíždění.
"Musím být opatrný na to, co řeknu, ale nemyslím si, že to bude skvělé. Doufám, že inženýři, kteří vědí, co se stane, tentokrát nebudou mít pravdu. Pokud to tak nebude, budeme s tím muset závodit tři roky a pro fanoušky to nebude dobré. Ale lidé, kteří rozhodují, s tím musejí žít," uvedl dnes například Lewis Hamilton.
Jeho týmový kolega Nico Rosberg se nechal slyšet, že to podle něj není krok správným směrem. "Ale už to tak je a musíme to akceptovat a vytěžit z toho maximum. Snad se objeví nějaká překvapení," komentuje situaci. Souhlasí s nimi i šéf Mercedesu Toto Wolff. Podle něj jsou auta už tak rychlá, rozestupy se zmenšují a závody jsou vzrušující.
Fernando Alonso se však nechal slyšet, že se není čeho obávat. Připomněl, že některé z nejlepších závodů proběhly právě, když bylo obtížné předjíždět, konkrétně například v závody v Imole v roce 2005 a 2006. Proto bychom to prý neměli vnímat jen negativně.
"Myslím, že je to krok správným směrem. Musíme auta zrychlit a zlepšit show. To je třeba udělat, musíme zesílit motory a ukázat dobré souboje, to pomůže zlepšit show," uvedl pro Motorsport s tím, že na předjíždění nemusí být kladen takový důraz a naopak by se měli zaměřit na to, aby nebylo jednoduché.
A ačkoliv prý je více předjíždění například díky DRS či pneumatikám a strategiím, nejsou podle něj opravdová. Neustálá potřeba novinek prý vede k umělosti a zpomalení.
"Časy na kolo jsou dobrá, letos máme i super měkké pneumatiky a plné baterie. V závodě jsme však o devět sekund pomalejší a to kvůli palivu a pneumatikám. To pro F1 není akceptovatelné," upozorňuje Španěl.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.