Bude to krok správným směrem, ptají se někteří závodníci. Podle Fernanda Alonsa se F1 nových pravidel pro rok 2017 a obtížnějšího předjíždění nemusí obávat.
Někteří závodníci F1 vyjádřili své obavy, že jsou navrhovaná pravidla pro rok 2017 krokem špatným směrem. Plánem je větší agresivita, obtížnější řízení a těsnější závodění. Nicméně mnozí se obávají, že změny v aerodynamice místo toho povedou k obtížnějšímu předjíždění.
"Musím být opatrný na to, co řeknu, ale nemyslím si, že to bude skvělé. Doufám, že inženýři, kteří vědí, co se stane, tentokrát nebudou mít pravdu. Pokud to tak nebude, budeme s tím muset závodit tři roky a pro fanoušky to nebude dobré. Ale lidé, kteří rozhodují, s tím musejí žít," uvedl dnes například Lewis Hamilton.
Jeho týmový kolega Nico Rosberg se nechal slyšet, že to podle něj není krok správným směrem. "Ale už to tak je a musíme to akceptovat a vytěžit z toho maximum. Snad se objeví nějaká překvapení," komentuje situaci. Souhlasí s nimi i šéf Mercedesu Toto Wolff. Podle něj jsou auta už tak rychlá, rozestupy se zmenšují a závody jsou vzrušující.
Fernando Alonso se však nechal slyšet, že se není čeho obávat. Připomněl, že některé z nejlepších závodů proběhly právě, když bylo obtížné předjíždět, konkrétně například v závody v Imole v roce 2005 a 2006. Proto bychom to prý neměli vnímat jen negativně.
"Myslím, že je to krok správným směrem. Musíme auta zrychlit a zlepšit show. To je třeba udělat, musíme zesílit motory a ukázat dobré souboje, to pomůže zlepšit show," uvedl pro Motorsport s tím, že na předjíždění nemusí být kladen takový důraz a naopak by se měli zaměřit na to, aby nebylo jednoduché.
A ačkoliv prý je více předjíždění například díky DRS či pneumatikám a strategiím, nejsou podle něj opravdová. Neustálá potřeba novinek prý vede k umělosti a zpomalení.
"Časy na kolo jsou dobrá, letos máme i super měkké pneumatiky a plné baterie. V závodě jsme však o devět sekund pomalejší a to kvůli palivu a pneumatikám. To pro F1 není akceptovatelné," upozorňuje Španěl.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.