Zdravotní stav Fernanda Alonsa dnes na okruhu v Šanghaji opět zkoumali lékaři FIA. Jejich závěr? Španěl může nastoupit do zítřejšího prvního tréninku, poté však k nim bude muset znovu zamířit na kontrolu.
Pilot McLarenu v Austrálii tvrdě havaroval po kontaktu s Estebanem Gutiérrezem před brzděním na konci dlouhé rovinky v rychlosti přes 300 km/h. Jeho vůz po několika saltech zůstal stát koly vzhůru, Alonso se z něj ale dokázal dostat.
Na CT snímcích u něj poté lékaři diagnostikovali naprasklá žebra, pilot chtěl nicméně i přes bolesti v Bahrajnu před dvěma týdny závodit. To mu však lékaři FIA nedovolili, proto jej tam nahradil Stoffel Vandoorne, jenž nakonec v závodě vybojoval pro stáj z Wokingu první letošní bod.
Alonso se dnes musel v Číně před začátkem závodního víkendu podrobit znovu lékařské prohlídce. Jeho zdravotní stav se již zlepšil, a tak souhlasili s tím, že nastoupí - ovšem pouze do 1. tréninku. Poté jeho zdravotní stav budou znovu zkoumat. Pokud by zítra neprošel, nahradí ho po zbytek víkendu Vandoorne.
"Byl obeznámen s tím, že ihned po prvním tréninku podstoupí další vyšetření, aby se určilo, zda je dále způsobilý se účastnit zbylých částí podniku," píší komisaři FIA ve své zprávě po konzultaci s lékaři (originál zde).
"Já se cítím dobře. Cítím se OK. Upřímně, v Bahrajnu jsem byl duševně na 100 % připraven závodit, ale fyzicky jsem trpěl velkou bolestí. Byl jsem připravit to alespoň vyzkoušet, abych viděl, zda tu bolest se zlomeným žebrem zvládnu nebo ne. Nyní se situace hodně zlepšila," uvádí Alonso.
"Duševně jsem nyní [připraven na] 120 % a fyzicky 100 % bez bolesti. Alespoň v posledních dvou týdnech jsem trénoval víceméně normálně - běhal jsem, jezdil na kole, hrál golf a tenis - mnoho sportů, které byly před tímto závodem velkou změnou, abych byl lépe připraven a více fit.
Spal jsem v posledních dvou týdnech také dobře, což bylo docela příjemné, protože první 10 dní po Austrálii jsem na jedné straně spát nemohl, a to moc pohodlné nebylo. Jak jsem řekl, od Bahrajnu se to dosud hodně zlepšilo. Cítím se dobře," dodává pilot McLarenu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.