Zdravotní stav Fernanda Alonsa dnes na okruhu v Šanghaji opět zkoumali lékaři FIA. Jejich závěr? Španěl může nastoupit do zítřejšího prvního tréninku, poté však k nim bude muset znovu zamířit na kontrolu.
Pilot McLarenu v Austrálii tvrdě havaroval po kontaktu s Estebanem Gutiérrezem před brzděním na konci dlouhé rovinky v rychlosti přes 300 km/h. Jeho vůz po několika saltech zůstal stát koly vzhůru, Alonso se z něj ale dokázal dostat.
Na CT snímcích u něj poté lékaři diagnostikovali naprasklá žebra, pilot chtěl nicméně i přes bolesti v Bahrajnu před dvěma týdny závodit. To mu však lékaři FIA nedovolili, proto jej tam nahradil Stoffel Vandoorne, jenž nakonec v závodě vybojoval pro stáj z Wokingu první letošní bod.
Alonso se dnes musel v Číně před začátkem závodního víkendu podrobit znovu lékařské prohlídce. Jeho zdravotní stav se již zlepšil, a tak souhlasili s tím, že nastoupí - ovšem pouze do 1. tréninku. Poté jeho zdravotní stav budou znovu zkoumat. Pokud by zítra neprošel, nahradí ho po zbytek víkendu Vandoorne.
"Byl obeznámen s tím, že ihned po prvním tréninku podstoupí další vyšetření, aby se určilo, zda je dále způsobilý se účastnit zbylých částí podniku," píší komisaři FIA ve své zprávě po konzultaci s lékaři (originál zde).
"Já se cítím dobře. Cítím se OK. Upřímně, v Bahrajnu jsem byl duševně na 100 % připraven závodit, ale fyzicky jsem trpěl velkou bolestí. Byl jsem připravit to alespoň vyzkoušet, abych viděl, zda tu bolest se zlomeným žebrem zvládnu nebo ne. Nyní se situace hodně zlepšila," uvádí Alonso.
"Duševně jsem nyní [připraven na] 120 % a fyzicky 100 % bez bolesti. Alespoň v posledních dvou týdnech jsem trénoval víceméně normálně - běhal jsem, jezdil na kole, hrál golf a tenis - mnoho sportů, které byly před tímto závodem velkou změnou, abych byl lépe připraven a více fit.
Spal jsem v posledních dvou týdnech také dobře, což bylo docela příjemné, protože první 10 dní po Austrálii jsem na jedné straně spát nemohl, a to moc pohodlné nebylo. Jak jsem řekl, od Bahrajnu se to dosud hodně zlepšilo. Cítím se dobře," dodává pilot McLarenu.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.