Zdravotní stav Fernanda Alonsa dnes na okruhu v Šanghaji opět zkoumali lékaři FIA. Jejich závěr? Španěl může nastoupit do zítřejšího prvního tréninku, poté však k nim bude muset znovu zamířit na kontrolu.
Pilot McLarenu v Austrálii tvrdě havaroval po kontaktu s Estebanem Gutiérrezem před brzděním na konci dlouhé rovinky v rychlosti přes 300 km/h. Jeho vůz po několika saltech zůstal stát koly vzhůru, Alonso se z něj ale dokázal dostat.
Na CT snímcích u něj poté lékaři diagnostikovali naprasklá žebra, pilot chtěl nicméně i přes bolesti v Bahrajnu před dvěma týdny závodit. To mu však lékaři FIA nedovolili, proto jej tam nahradil Stoffel Vandoorne, jenž nakonec v závodě vybojoval pro stáj z Wokingu první letošní bod.
Alonso se dnes musel v Číně před začátkem závodního víkendu podrobit znovu lékařské prohlídce. Jeho zdravotní stav se již zlepšil, a tak souhlasili s tím, že nastoupí - ovšem pouze do 1. tréninku. Poté jeho zdravotní stav budou znovu zkoumat. Pokud by zítra neprošel, nahradí ho po zbytek víkendu Vandoorne.
"Byl obeznámen s tím, že ihned po prvním tréninku podstoupí další vyšetření, aby se určilo, zda je dále způsobilý se účastnit zbylých částí podniku," píší komisaři FIA ve své zprávě po konzultaci s lékaři (originál zde).
"Já se cítím dobře. Cítím se OK. Upřímně, v Bahrajnu jsem byl duševně na 100 % připraven závodit, ale fyzicky jsem trpěl velkou bolestí. Byl jsem připravit to alespoň vyzkoušet, abych viděl, zda tu bolest se zlomeným žebrem zvládnu nebo ne. Nyní se situace hodně zlepšila," uvádí Alonso.
"Duševně jsem nyní [připraven na] 120 % a fyzicky 100 % bez bolesti. Alespoň v posledních dvou týdnech jsem trénoval víceméně normálně - běhal jsem, jezdil na kole, hrál golf a tenis - mnoho sportů, které byly před tímto závodem velkou změnou, abych byl lépe připraven a více fit.
Spal jsem v posledních dvou týdnech také dobře, což bylo docela příjemné, protože první 10 dní po Austrálii jsem na jedné straně spát nemohl, a to moc pohodlné nebylo. Jak jsem řekl, od Bahrajnu se to dosud hodně zlepšilo. Cítím se dobře," dodává pilot McLarenu.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.