Fernando Alonso po ošklivě vypadající nehodě v Austrálii nedostal od lékařů povolení nastoupit do druhého závodu sezóny v Bahrajnu. Ohrožen je i jeho start během tohoto víkendu v Číně.
Podle informací Sky Sports prý lékařskému týmu FIA v Bahrajnu Fernando Alonso předváděl kliky a sklapovačky. Start do závodu mu však přesto nepovolili. Důvodem byla jeho zranění plic a žeber během závodu v Austrálii po nehodě s Estebanem Gutiérrezem.
Již podruhé během dvou let tak nemohl ze zdravotních důvodů odstartovat. Loni po nehodě během předsezónních testů v Barceloně nenastoupil do úvodního závodu v Austrálii.
Pilot McLarenu pokračuje v tréninku a očekává návrat do kokpitu, avšak nedomnívá se, že to je samozřejmé. "Bylo zklamáním, když mi bylo řečeno, že v Bahrajnu nemohu usednout za volant, ale plně jsem respektoval rozhodnutí lékařského týmu FIA. Doufám, že v pátek budu zpět v autě, avšak dokud nedostanu pro závod zelenou, ať už to bude kdykoliv, nemůžeme nic předpokládat. Pokračuji však v přípravě," uvedl Alonso.
Tým je tak tentokrát připraven a Stoffel Vandoorn, který jej v Bahrajnu nahradil a získal pro McLaren bod, čeká na vyjádření lékařů a připravuje se na případný závod. "Stoffel je v pohotovostním režimu až do čtvrtečního vyšetření. Přípravy na víkend probíhají normálním způsobem," komentuje situaci závodní šéf týmu, Eric Boullier.
Alonso pochválil Vandoorna, který podle něj podal skvělý výkon a dodal, že i přes problémy se spolehlivostí v garáži Jensona Buttona bylo dobré vidět, jak jejich auto fungovalo. Svého rozhodnutí zůstat v Bahrajnu po celý víkend také nelituje.
"Bylo pro mě zajímavé vidět, jak se závodní víkend odvíjí z jiného úhlu pohledu. Pomohlo mi pochopit, všechno, co je třeba udělat před tím, než auto vyjede na trať a dozvěděl jsem se mnoho o různých procesech. I když bych raději závodil," popisuje Alonso. Čínský okruh má rád a doufá, že McLaren ukáže další pokrok.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.