Rezervní pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se připravuje na svůj druhý závod, pokud lékaři Fernandovi Alonsovi neumožní kvůli zranění po velké nehodě z Melbourne nastoupit ani v Číně.
V Bahrajnu Alonso překvapivě nedostal povolení startovat, proto McLaren narychlo povolal svého rezervního pilota z Japonska, kde testoval se svým monopostem Super Formule.
"Na začátku japonské sezóny jsou jen čtyři dny testování, proto jsme ho tam poslali. Ta série je pro něj důležité, protože musí zůstat v dobré závodní formě," vysvětloval závodní ředitel Eric Boullier.
Alonso sice už vrátil ke tréninku, aby v Číně mohl závodit, čeká jej však další vyšetření a CT skeny, které budou znovu vyhodnocovat lékaři FIA. Ty se snažil ještě na poslední chvíli v Bahrajnu přesvědčit Ron Dennis, Španěl před nimi dokonce udělal několik kliků, své rozhodnutí již ale nezměnili.
Ve hře tedy stále zůstává možnost, že by Vandoorne mohl závodit i v Šanghaji. V Bahrajnu žádnou ostudu neudělal, když v kvalifikaci překonal Jensona Buttona a v závodě vybojoval pro McLaren první letošní bod.
"Dnes jsem byl v továrně na schůzce s inženýry a pracoval jsem na simulátoru, zítra budu pokračovat," prozradil včera na Twitteru. "Jsem tedy před dalším víkendem klidnější. Příští týden pojedu do Číny a uvidíme, jestli usednu do vozu nebo ne."
Been back at the factory today to debrief with the engineers and simulator work; more of it tomorrow! #McLarenHonda pic.twitter.com/Uf6zWkjWoT
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) April 7, 2016Alonso uvedl, že příští týden bude na "99 %" závodit on. Jak své šance vidí Vandoorne? "Těžko říci. Fernanda po víkendu čekají další testy, a pak se rozhodne. Po mém prvním závodním víkendu to nebude lehké opět usednout na lavičce, ale věděl jsem, že má situace bude letos taková."
"Snad byl závod v Bahrajnu mým skutečným testem. Myslím, že jsem rozhodně prokázal svou připravenost. Zanechal jsem na tým a svět F1 dobrý dojem, což mi v budoucnosti může jen pomoct," hodnotí Vandoorne.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.