Rezervní pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se připravuje na svůj druhý závod, pokud lékaři Fernandovi Alonsovi neumožní kvůli zranění po velké nehodě z Melbourne nastoupit ani v Číně.
V Bahrajnu Alonso překvapivě nedostal povolení startovat, proto McLaren narychlo povolal svého rezervního pilota z Japonska, kde testoval se svým monopostem Super Formule.
"Na začátku japonské sezóny jsou jen čtyři dny testování, proto jsme ho tam poslali. Ta série je pro něj důležité, protože musí zůstat v dobré závodní formě," vysvětloval závodní ředitel Eric Boullier.
Alonso sice už vrátil ke tréninku, aby v Číně mohl závodit, čeká jej však další vyšetření a CT skeny, které budou znovu vyhodnocovat lékaři FIA. Ty se snažil ještě na poslední chvíli v Bahrajnu přesvědčit Ron Dennis, Španěl před nimi dokonce udělal několik kliků, své rozhodnutí již ale nezměnili.
Ve hře tedy stále zůstává možnost, že by Vandoorne mohl závodit i v Šanghaji. V Bahrajnu žádnou ostudu neudělal, když v kvalifikaci překonal Jensona Buttona a v závodě vybojoval pro McLaren první letošní bod.
"Dnes jsem byl v továrně na schůzce s inženýry a pracoval jsem na simulátoru, zítra budu pokračovat," prozradil včera na Twitteru. "Jsem tedy před dalším víkendem klidnější. Příští týden pojedu do Číny a uvidíme, jestli usednu do vozu nebo ne."
Been back at the factory today to debrief with the engineers and simulator work; more of it tomorrow! #McLarenHonda pic.twitter.com/Uf6zWkjWoT
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) April 7, 2016Alonso uvedl, že příští týden bude na "99 %" závodit on. Jak své šance vidí Vandoorne? "Těžko říci. Fernanda po víkendu čekají další testy, a pak se rozhodne. Po mém prvním závodním víkendu to nebude lehké opět usednout na lavičce, ale věděl jsem, že má situace bude letos taková."
"Snad byl závod v Bahrajnu mým skutečným testem. Myslím, že jsem rozhodně prokázal svou připravenost. Zanechal jsem na tým a svět F1 dobrý dojem, což mi v budoucnosti může jen pomoct," hodnotí Vandoorne.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.