Rezervní pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se připravuje na svůj druhý závod, pokud lékaři Fernandovi Alonsovi neumožní kvůli zranění po velké nehodě z Melbourne nastoupit ani v Číně.
V Bahrajnu Alonso překvapivě nedostal povolení startovat, proto McLaren narychlo povolal svého rezervního pilota z Japonska, kde testoval se svým monopostem Super Formule.
"Na začátku japonské sezóny jsou jen čtyři dny testování, proto jsme ho tam poslali. Ta série je pro něj důležité, protože musí zůstat v dobré závodní formě," vysvětloval závodní ředitel Eric Boullier.
Alonso sice už vrátil ke tréninku, aby v Číně mohl závodit, čeká jej však další vyšetření a CT skeny, které budou znovu vyhodnocovat lékaři FIA. Ty se snažil ještě na poslední chvíli v Bahrajnu přesvědčit Ron Dennis, Španěl před nimi dokonce udělal několik kliků, své rozhodnutí již ale nezměnili.
Ve hře tedy stále zůstává možnost, že by Vandoorne mohl závodit i v Šanghaji. V Bahrajnu žádnou ostudu neudělal, když v kvalifikaci překonal Jensona Buttona a v závodě vybojoval pro McLaren první letošní bod.
"Dnes jsem byl v továrně na schůzce s inženýry a pracoval jsem na simulátoru, zítra budu pokračovat," prozradil včera na Twitteru. "Jsem tedy před dalším víkendem klidnější. Příští týden pojedu do Číny a uvidíme, jestli usednu do vozu nebo ne."
Been back at the factory today to debrief with the engineers and simulator work; more of it tomorrow! #McLarenHonda pic.twitter.com/Uf6zWkjWoT
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) April 7, 2016Alonso uvedl, že příští týden bude na "99 %" závodit on. Jak své šance vidí Vandoorne? "Těžko říci. Fernanda po víkendu čekají další testy, a pak se rozhodne. Po mém prvním závodním víkendu to nebude lehké opět usednout na lavičce, ale věděl jsem, že má situace bude letos taková."
"Snad byl závod v Bahrajnu mým skutečným testem. Myslím, že jsem rozhodně prokázal svou připravenost. Zanechal jsem na tým a svět F1 dobrý dojem, což mi v budoucnosti může jen pomoct," hodnotí Vandoorne.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.