McLaren se pokoušel přesvědčit FIA, aby dovolila Fernandu Alonsovi zúčastnit se závodu v Bahrajnu, ačkoliv start Španěla zatrhli lékaři FIA ve čtvrtek a ten se tak na závod mohl jen dívat z garáže McLarenu.
Po pátečních volných trénincích navštívili Fernando Alonso, Ron Dennis a manažer závodního týmu, Dave Redding, vedení závodu a potkali se s klíčovými lidmi od FIA, včetně lékařského delegáta, Jeana-Charlese Piettea. Ten měl poslední slovo ohledně možnosti startu Alonsa.
Zapojení Dennise do celé věci - který nemá v týmu během závodních víkendů žádnou oficiální roli - je vysoce neobvyklé a naznačuje, že se jednalo o osobní iniciativu předsedy představenstva McLaren Group. Má se za to, že Dennis chtěl zkusit obměkčit autority, které zakázaly start Španěla, když dle jeho názoru měl Alonso dostat možnost odstartovat v Bahrajnu.
Mluvčí týmu McLaren řekl pro 'motorsport.com': "Dialog mezi McLarenem a FIA pokračuje a jeho zdraví a duševní pohoda zůstává prioritou jak nás, tak FIA, tak i Fernandovou, zatímco chceme optimalizovat jeho šanci na návrat do kokpitu, jak nejrychleji to půjde."
Ron Dennis pak ještě přidal několik obranných slov na adresu Fernanda Alonsa. V Bahrajnu se totiž zvedla vlna spekulací, jestli se náhodou nejedná o předčasný konec Fernanda Alonsa u McLarenu a jestli zbytek sezony neodjede Stoffel Vandoorne. Ron Dennis ale veškeré spekulace tohoto typu (snad) zastavil hned v Bahrajnu. "Je nejrychlejším mužem ve Formuli 1. Nevěřím, že by zde bylo více lidí, kteří to vidí jinak. Je na nás, abychom mu dali šasi a motor, které budou dostatečně dobré."
Spekulace o tom, že Fernando v Bahrajnu nejede jenom kvůli zdravotním důvodům, rozdmýchával především bývalý pilot F1, Johnny Herbert. Je třeba říci, že v podobných spekulacích se Britové vyžívají již tradičně. Dennis také využil příležitosti a znovu zopakoval svoji důvěru v jejich motorového partnera, společnost Hondu, která by měla Alonsa přivést ke třetímu titulu mistra světa. "Už jsem to říkal několikrát: Pokud chcete vyhrát mistrovství, potřebujete plnou pozornost vašeho motorového partnera. Jsme tady, abychom vyhrávali šampionáty. Věříme Hondě a s Hodnou budeme úspěšní. To je nevyhnutelné. Zlepšíme se."
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.