McLaren se pokoušel přesvědčit FIA, aby dovolila Fernandu Alonsovi zúčastnit se závodu v Bahrajnu, ačkoliv start Španěla zatrhli lékaři FIA ve čtvrtek a ten se tak na závod mohl jen dívat z garáže McLarenu.
Po pátečních volných trénincích navštívili Fernando Alonso, Ron Dennis a manažer závodního týmu, Dave Redding, vedení závodu a potkali se s klíčovými lidmi od FIA, včetně lékařského delegáta, Jeana-Charlese Piettea. Ten měl poslední slovo ohledně možnosti startu Alonsa.
Zapojení Dennise do celé věci - který nemá v týmu během závodních víkendů žádnou oficiální roli - je vysoce neobvyklé a naznačuje, že se jednalo o osobní iniciativu předsedy představenstva McLaren Group. Má se za to, že Dennis chtěl zkusit obměkčit autority, které zakázaly start Španěla, když dle jeho názoru měl Alonso dostat možnost odstartovat v Bahrajnu.
Mluvčí týmu McLaren řekl pro 'motorsport.com': "Dialog mezi McLarenem a FIA pokračuje a jeho zdraví a duševní pohoda zůstává prioritou jak nás, tak FIA, tak i Fernandovou, zatímco chceme optimalizovat jeho šanci na návrat do kokpitu, jak nejrychleji to půjde."
Ron Dennis pak ještě přidal několik obranných slov na adresu Fernanda Alonsa. V Bahrajnu se totiž zvedla vlna spekulací, jestli se náhodou nejedná o předčasný konec Fernanda Alonsa u McLarenu a jestli zbytek sezony neodjede Stoffel Vandoorne. Ron Dennis ale veškeré spekulace tohoto typu (snad) zastavil hned v Bahrajnu. "Je nejrychlejším mužem ve Formuli 1. Nevěřím, že by zde bylo více lidí, kteří to vidí jinak. Je na nás, abychom mu dali šasi a motor, které budou dostatečně dobré."
Spekulace o tom, že Fernando v Bahrajnu nejede jenom kvůli zdravotním důvodům, rozdmýchával především bývalý pilot F1, Johnny Herbert. Je třeba říci, že v podobných spekulacích se Britové vyžívají již tradičně. Dennis také využil příležitosti a znovu zopakoval svoji důvěru v jejich motorového partnera, společnost Hondu, která by měla Alonsa přivést ke třetímu titulu mistra světa. "Už jsem to říkal několikrát: Pokud chcete vyhrát mistrovství, potřebujete plnou pozornost vašeho motorového partnera. Jsme tady, abychom vyhrávali šampionáty. Věříme Hondě a s Hodnou budeme úspěšní. To je nevyhnutelné. Zlepšíme se."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.