Nico Rosberg v Bahrajnu prozradil, že v Austrálii zachránil pouhý 1 °C jeho vítězství. Jak se německý pilot dozvěděl až po závodě samotném, jeho tým by jej z VC stáhl, pokud by teplota jeho brzd, se kterou se dost potýkal, vzrostla ještě o pouhý 1 °C!
"Chlazení brzd se ucpalo kousky gumy. Díky tomu vzrostla teplota brzd až na téměř neúnosnou míru, ale tým mi nemohl pomoci," odkazuje na nová pravidla v radiové komunikaci pilot. "Když by teplota vzrostal přes únosnou míru, pak by mi tým mohl jen říci: 'Nico zajeď do boxů, tvůj závod končí'".
"Chyběl mi pouhý 1 °C! Lidé na boxové zídce už měli prst na tlačítku mého rádia, aby mě stáhli ze závodu." Zatímco inženýři na boxové zídce měli přesné údaje o teplotě brzd na voze Mercedes Nica Rosberga, jezdec se musel spolehnout pouze na své instinkty.
"Věděl jsem, že jsou brzy hodně teplé. Cítil jsem změnu v chování brzdového pedálu. To mi posloužilo jako ukazatel. Když to trvalo již nějakou dobu, začal jsem měnit různé věci, abych to dostal zpět do normálního stavu. A jak se zdá, to, co jsem udělal, bylo přesně správně," poznamenává vedoucí muž průběžného pořadí.
"Byl jsem šokovaný, protože jsem nevěděl, že šlo o pouhý jeden stupeň. Bylo mi jasné, že je to těsné, ale že je to pouze o jeden stupeň, to jsem opravdu netušil." I tak ale změnu v radiokomunikaci podporuje: "Je to cool výzva, protože je to teď pro jezdce těžší. Vytvoří to víc problémů a víc chyb, což je dobré pro sport."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.