Nico Rosberg v Bahrajnu prozradil, že v Austrálii zachránil pouhý 1 °C jeho vítězství. Jak se německý pilot dozvěděl až po závodě samotném, jeho tým by jej z VC stáhl, pokud by teplota jeho brzd, se kterou se dost potýkal, vzrostla ještě o pouhý 1 °C!
"Chlazení brzd se ucpalo kousky gumy. Díky tomu vzrostla teplota brzd až na téměř neúnosnou míru, ale tým mi nemohl pomoci," odkazuje na nová pravidla v radiové komunikaci pilot. "Když by teplota vzrostal přes únosnou míru, pak by mi tým mohl jen říci: 'Nico zajeď do boxů, tvůj závod končí'".
"Chyběl mi pouhý 1 °C! Lidé na boxové zídce už měli prst na tlačítku mého rádia, aby mě stáhli ze závodu." Zatímco inženýři na boxové zídce měli přesné údaje o teplotě brzd na voze Mercedes Nica Rosberga, jezdec se musel spolehnout pouze na své instinkty.
"Věděl jsem, že jsou brzy hodně teplé. Cítil jsem změnu v chování brzdového pedálu. To mi posloužilo jako ukazatel. Když to trvalo již nějakou dobu, začal jsem měnit různé věci, abych to dostal zpět do normálního stavu. A jak se zdá, to, co jsem udělal, bylo přesně správně," poznamenává vedoucí muž průběžného pořadí.
"Byl jsem šokovaný, protože jsem nevěděl, že šlo o pouhý jeden stupeň. Bylo mi jasné, že je to těsné, ale že je to pouze o jeden stupeň, to jsem opravdu netušil." I tak ale změnu v radiokomunikaci podporuje: "Je to cool výzva, protože je to teď pro jezdce těžší. Vytvoří to víc problémů a víc chyb, což je dobré pro sport."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.