Fernando Alonso se dnes zúčastnil tiskové konference před závodem v Bahrajnu. Vzhledem k vyjádření lékařů do ní nenastoupí, měl však spoustu otázek, na které odpovídal.
Jak jsme již informovali, španělský pilot McLarenu, Fernando Alonso, po nehodě v Austrálii do závodu v Bahrajnu nenastoupí. Doktoři to zakázali.
Bylo to trošku překvapení, tým v předzávodovém prohlášení nic podobného nenaznačil a Alonso se i podle plánu objevil na čtvrteční tiskové konferenci.
"Jsem trošku zklamaný. Chceme závodit a jsme soutěživí piloti, kteří ten sport mají rádi. Takže když přijedete sem a nemůžete to ani zkusit, je to vždy smutné. Ale chápu to a rozhodnutí respektuji. Snažil jsem se, abych byl schopen nastoupit do závodu i tréninků," popsal své pocity.
Přiznal však, že by závodil s bolestmi. "Trošku to bolelo, ale byl jsem připraven bojovat s tím a sednout i tak do auta a závodit. Bolest se možná ve spojení adrenalinem dá zvládnout. Ale podle doktorů existují rizika a já minimalizovat rizika je logické a chápu to," okomentoval situaci.
Navíc nevyloučil ani fakt, že vynechá i následující závod v Číně za dva týdny. "Není to 100%. Během dalších osmi či deseti dnů mě čekají další testy. Takže je možné, že to vyhodnotí stejně, jako to udělali teď," uvedl na tiskové konferenci. Bude prý v pořádku, ale léčba může trvat až 12 dní a jeho účast na následujícím závodě je tedy nejistá.
Uvedl, že minulou neděli byl v pořádku a bolelo jej pouze koleno, lékaři naznali, že je v pořádku. V pondělí jej podle jeho slov trošku bolel celý člověk, což se po návratu do Španělska zhoršilo. Byl tedy u lékařů a provedli CT vyšetření.
"Na plicích jsem měl malý peumotorax a na radu lékařů jsem tedy doma odpočíval, aby se vše vrátilo do normálu. Znovu jsem byl na vyšetření v pondělí, pneumotorax zmizel, ale kvůli nalomeninám žeber by bylo riskantní řídit vůz F1 kvůli přetížení, zlomeniny by mohy ohrozit moje plíce. Není to jako když si zlomíte ruku či nohu, ta bolest se dá zvládnout, protože je na hrudi mezi jinými orgány a moc s tím nejde udělat," vysvětlil.
Odmítl také, že by se zabýval rizikem závodění. "Nad tím nepřemýšlíme. Vidíte to teď, mám zlomená žebra a špatně se mi občas spí a bolí to, ale rád bych seděl v autě. Tohle je motorsport a stát se může cokoliv. A když to máte rád, rizika jsou vedlejší. Po celou svoji kariéru jsem měl štěstí, je to moje 16 sezóna a je normální, že máte sem tam nehodu. Je to bohužel už podruhé během pár let, co zmeškám závod. V Austrálii to byl velký náraz, takže jsem věděl, že to v Bahrajnu bude riskantní," nechal se slyšet.
Poděkoval také týmu za práci, kterou na voze odvedli a považuje to za velkou příležitost pro Stoffela Vandoorna. Potvrdil, že v Bahrajnu zůstane, protože mu chce pomoci a chce se naučit zvenku, jak vypadá příprava týmu na závod co se zastávek v boxech či strategií týče. Také se chce zaměřit na novinky v F1, jako například nový formát kvalifikace.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.