Fernando Alonso se dnes zúčastnil tiskové konference před závodem v Bahrajnu. Vzhledem k vyjádření lékařů do ní nenastoupí, měl však spoustu otázek, na které odpovídal.
Jak jsme již informovali, španělský pilot McLarenu, Fernando Alonso, po nehodě v Austrálii do závodu v Bahrajnu nenastoupí. Doktoři to zakázali.
Bylo to trošku překvapení, tým v předzávodovém prohlášení nic podobného nenaznačil a Alonso se i podle plánu objevil na čtvrteční tiskové konferenci.
"Jsem trošku zklamaný. Chceme závodit a jsme soutěživí piloti, kteří ten sport mají rádi. Takže když přijedete sem a nemůžete to ani zkusit, je to vždy smutné. Ale chápu to a rozhodnutí respektuji. Snažil jsem se, abych byl schopen nastoupit do závodu i tréninků," popsal své pocity.
Přiznal však, že by závodil s bolestmi. "Trošku to bolelo, ale byl jsem připraven bojovat s tím a sednout i tak do auta a závodit. Bolest se možná ve spojení adrenalinem dá zvládnout. Ale podle doktorů existují rizika a já minimalizovat rizika je logické a chápu to," okomentoval situaci.
Navíc nevyloučil ani fakt, že vynechá i následující závod v Číně za dva týdny. "Není to 100%. Během dalších osmi či deseti dnů mě čekají další testy. Takže je možné, že to vyhodnotí stejně, jako to udělali teď," uvedl na tiskové konferenci. Bude prý v pořádku, ale léčba může trvat až 12 dní a jeho účast na následujícím závodě je tedy nejistá.
Uvedl, že minulou neděli byl v pořádku a bolelo jej pouze koleno, lékaři naznali, že je v pořádku. V pondělí jej podle jeho slov trošku bolel celý člověk, což se po návratu do Španělska zhoršilo. Byl tedy u lékařů a provedli CT vyšetření.
"Na plicích jsem měl malý peumotorax a na radu lékařů jsem tedy doma odpočíval, aby se vše vrátilo do normálu. Znovu jsem byl na vyšetření v pondělí, pneumotorax zmizel, ale kvůli nalomeninám žeber by bylo riskantní řídit vůz F1 kvůli přetížení, zlomeniny by mohy ohrozit moje plíce. Není to jako když si zlomíte ruku či nohu, ta bolest se dá zvládnout, protože je na hrudi mezi jinými orgány a moc s tím nejde udělat," vysvětlil.
Odmítl také, že by se zabýval rizikem závodění. "Nad tím nepřemýšlíme. Vidíte to teď, mám zlomená žebra a špatně se mi občas spí a bolí to, ale rád bych seděl v autě. Tohle je motorsport a stát se může cokoliv. A když to máte rád, rizika jsou vedlejší. Po celou svoji kariéru jsem měl štěstí, je to moje 16 sezóna a je normální, že máte sem tam nehodu. Je to bohužel už podruhé během pár let, co zmeškám závod. V Austrálii to byl velký náraz, takže jsem věděl, že to v Bahrajnu bude riskantní," nechal se slyšet.
Poděkoval také týmu za práci, kterou na voze odvedli a považuje to za velkou příležitost pro Stoffela Vandoorna. Potvrdil, že v Bahrajnu zůstane, protože mu chce pomoci a chce se naučit zvenku, jak vypadá příprava týmu na závod co se zastávek v boxech či strategií týče. Také se chce zaměřit na novinky v F1, jako například nový formát kvalifikace.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.