Fernando Alonso se dnes zúčastnil tiskové konference před závodem v Bahrajnu. Vzhledem k vyjádření lékařů do ní nenastoupí, měl však spoustu otázek, na které odpovídal.
Jak jsme již informovali, španělský pilot McLarenu, Fernando Alonso, po nehodě v Austrálii do závodu v Bahrajnu nenastoupí. Doktoři to zakázali.
Bylo to trošku překvapení, tým v předzávodovém prohlášení nic podobného nenaznačil a Alonso se i podle plánu objevil na čtvrteční tiskové konferenci.
"Jsem trošku zklamaný. Chceme závodit a jsme soutěživí piloti, kteří ten sport mají rádi. Takže když přijedete sem a nemůžete to ani zkusit, je to vždy smutné. Ale chápu to a rozhodnutí respektuji. Snažil jsem se, abych byl schopen nastoupit do závodu i tréninků," popsal své pocity.
Přiznal však, že by závodil s bolestmi. "Trošku to bolelo, ale byl jsem připraven bojovat s tím a sednout i tak do auta a závodit. Bolest se možná ve spojení adrenalinem dá zvládnout. Ale podle doktorů existují rizika a já minimalizovat rizika je logické a chápu to," okomentoval situaci.
Navíc nevyloučil ani fakt, že vynechá i následující závod v Číně za dva týdny. "Není to 100%. Během dalších osmi či deseti dnů mě čekají další testy. Takže je možné, že to vyhodnotí stejně, jako to udělali teď," uvedl na tiskové konferenci. Bude prý v pořádku, ale léčba může trvat až 12 dní a jeho účast na následujícím závodě je tedy nejistá.
Uvedl, že minulou neděli byl v pořádku a bolelo jej pouze koleno, lékaři naznali, že je v pořádku. V pondělí jej podle jeho slov trošku bolel celý člověk, což se po návratu do Španělska zhoršilo. Byl tedy u lékařů a provedli CT vyšetření.
"Na plicích jsem měl malý peumotorax a na radu lékařů jsem tedy doma odpočíval, aby se vše vrátilo do normálu. Znovu jsem byl na vyšetření v pondělí, pneumotorax zmizel, ale kvůli nalomeninám žeber by bylo riskantní řídit vůz F1 kvůli přetížení, zlomeniny by mohy ohrozit moje plíce. Není to jako když si zlomíte ruku či nohu, ta bolest se dá zvládnout, protože je na hrudi mezi jinými orgány a moc s tím nejde udělat," vysvětlil.
Odmítl také, že by se zabýval rizikem závodění. "Nad tím nepřemýšlíme. Vidíte to teď, mám zlomená žebra a špatně se mi občas spí a bolí to, ale rád bych seděl v autě. Tohle je motorsport a stát se může cokoliv. A když to máte rád, rizika jsou vedlejší. Po celou svoji kariéru jsem měl štěstí, je to moje 16 sezóna a je normální, že máte sem tam nehodu. Je to bohužel už podruhé během pár let, co zmeškám závod. V Austrálii to byl velký náraz, takže jsem věděl, že to v Bahrajnu bude riskantní," nechal se slyšet.
Poděkoval také týmu za práci, kterou na voze odvedli a považuje to za velkou příležitost pro Stoffela Vandoorna. Potvrdil, že v Bahrajnu zůstane, protože mu chce pomoci a chce se naučit zvenku, jak vypadá příprava týmu na závod co se zastávek v boxech či strategií týče. Také se chce zaměřit na novinky v F1, jako například nový formát kvalifikace.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.