Lékaří FIA dnes rozhodli, že by Fernando Alonso po těžké havárii v Austrálii tento víkend v Bahrajnu závodit neměl. Důvodem je dle vyšetření poranění hrudníku, resp. naprasklých žeber - nikoliv hlavy. Závodního debutu s McLarenem se tak dočká Stoffel Vandoorne.
V oficiální zprávě FIA stojí: "Po vyšetření, které postoupil dnes dopoledne v lékařském centru na Mezinárodním okruhu v Bahrajnu, bylo rozhodnuto, že pilot McLarenu Fernando Alonso by se tento víkend neměl Velké ceny Bahrajnu zúčastnit."
Lékaři to zdůvodňují slovy: "Byly porovnány dvě sady CT skenů (počítačové tomografie) hrudníku a bylo rozhodnuto, že nedošlo k dostatečnému rozpoznání příznaků, které by mu na základě bezpečnostních hledisek umožnili závodit."
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 24, 2016
"Před Velkou cenou Číny bude vyžádán opakovaný sken hrudníku a výsledky budou porovnány před tím, než dojde na zvážení toho, zda mu tam bude umožněna účast v závodě," pokračuje zpráva Mezinárodní automobilové federace.
NEWS: @svandoorne will deputise for @alo_oficial in the #BahrainGP following the @FIA doctors' decision.
— McLaren (@McLarenF1) March 31, 2016McLaren poté oznámil, že Alonsa v Bahrajnu nahradí Stoffel Vandoorne, který už z Japonska míří na okruh: "Usedám do letadla do Bahrajnu o něco dříve, než jsem očekával, ale moc se na to těším. Udělám pro tým to nejlepší, co bude v mých silách." Mladý Belgičan dostane novou pohonnou jednotku a nové šasi, to z Austrálie však dle týmu půjde po havárii opravit a v dalších závodech použít.
About to board for Bahrain, a bit earlier than expected but so much looking forward to it! Will do my very best for the team @McLarenF1!
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) March 31, 2016
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.