Nehoda Fernanda Alonsa pomůže při pochopení případných nedostatků halo systému a uzavřených kokpitů.
Bezpečnost na prvním místě, i to můžeme mnohdy slyšet z úst některých představitelů týmů F1. Už během prvního závodu jsme byli svědky ošklivé nehody Fernanda Alonsa v jeho McLarenu. Celý svět F1 s úlevou sledoval, že Španěl vyvázl bez zranění. Všichni si pochvalují vysokou bezpečnost v dnešní F1.
Je jasné, že ušla opravdu velký kus cesty, avšak podle mnohých se nemůže F1 zastavit a musí se dál vyvíjet. Během předsezónních testů Ferrari představilo systém ochrany kokpitu s názvem halo. A Alonsova nehoda poskytne cenné informace k tomu, aby byly pochopeny jeho případné nedostatky.
"Místa jsem měl opravdu málo, takže se na to musíme podívat, zda by systém halo situaci výrazně zkomplikoval. Takto to pro mě bylo lehké a musíme zjistit, zda by to bylo se systémem halo obtížnější," cituje dvojnásobného mistra světa Motorsport.
Při vyšetřování havárie napomůže FIA také to, že byla velká havárie poprvé zachycena novými vysokorychlostními kamerami.
Například Jenson Button se nechal slyšet, že by právě tato nehoda neměla být použita jako argument proti zavedení halo, neboť je podle něj ochrana hlavy jezdce větší hrozba než to, že se nemůže pohodlně dostat ven z vraku vozu. "Spíš si zraníte hlavu, než že by se vám dnes něco stalo, když ležíte vzůru nohama," uvedl Brit.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.