Nehoda Fernanda Alonsa po kolizi s Estebanem Gutiérrezem během závodu v Austrálii byla hrozivě vypadající. Španěl však odešel po svých a bez zranění a je rád, že je naživu.
"Jsem vděčný, že jsem živý a že se nic vážného nestalo. Náraz to byl velký," uvedl dvojnásobný mistr světa.
Z jeho vozu toho opravdu příliš nezůstalo a komisaři nehodu po závodě vyšetřovali. Viníka však neoznačili a je to považováno za závodní incident. S tím souhlasí i samotný Alonso.
"Byla to kombinace různých faktorů, kvůli kterým jsme kolidovali. Byl to závodní incident a jsem jen rád, že jsme oba v pořádku. Já byl v autě, které najednou letělo a skákalo. Viděl jsem nebe, zemi, zase nebe a zase zemi... Když to skončilo, viděl jsem díru, kterou jsem mohl vylézt a tak jsem to rychle udělal. Chtěl jsem se ujistit, že moje máma, která sledovala závod v televizi, uvidí, že jsem v pořádku," prozradil Alonso.
Po nehodě navštívil lékaře na okruhu a ti potvrdili, že je zcela v pořádku. Brzy poté tedy začal přemýšlet nad pokaženým závodem. "Je to frustrující a je to zklamání, protože jsme měli příležitost získat body. A navíc jsme ztratili motor, protože auto je víceméně kompletně zničené. Riskujeme své životy pokaždé, když sedneme do formule 1, tyto věci se stávají a jsem vděčný, že jsem v pořádku. Důvodem je fantastická práce FIA, která během posledních 10 až 15 let stále zlepšuje bezpečnost," okomentoval situaci.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.