Nehoda Fernanda Alonsa po kolizi s Estebanem Gutiérrezem během závodu v Austrálii byla hrozivě vypadající. Španěl však odešel po svých a bez zranění a je rád, že je naživu.
"Jsem vděčný, že jsem živý a že se nic vážného nestalo. Náraz to byl velký," uvedl dvojnásobný mistr světa.
Z jeho vozu toho opravdu příliš nezůstalo a komisaři nehodu po závodě vyšetřovali. Viníka však neoznačili a je to považováno za závodní incident. S tím souhlasí i samotný Alonso.
"Byla to kombinace různých faktorů, kvůli kterým jsme kolidovali. Byl to závodní incident a jsem jen rád, že jsme oba v pořádku. Já byl v autě, které najednou letělo a skákalo. Viděl jsem nebe, zemi, zase nebe a zase zemi... Když to skončilo, viděl jsem díru, kterou jsem mohl vylézt a tak jsem to rychle udělal. Chtěl jsem se ujistit, že moje máma, která sledovala závod v televizi, uvidí, že jsem v pořádku," prozradil Alonso.
Po nehodě navštívil lékaře na okruhu a ti potvrdili, že je zcela v pořádku. Brzy poté tedy začal přemýšlet nad pokaženým závodem. "Je to frustrující a je to zklamání, protože jsme měli příležitost získat body. A navíc jsme ztratili motor, protože auto je víceméně kompletně zničené. Riskujeme své životy pokaždé, když sedneme do formule 1, tyto věci se stávají a jsem vděčný, že jsem v pořádku. Důvodem je fantastická práce FIA, která během posledních 10 až 15 let stále zlepšuje bezpečnost," okomentoval situaci.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.