Šéf Red Bullu Christian Horner se domnívá, že to s přísným omezením radiokomunikace Mezinárodní automobilová federace možná přehnala.
"Myslím, že to bude tak trochu objevnou cestou. Doufám, že jsme s věcmi kolem rádia nezašli příliš daleko, protože to odstraňuje prvek dialogu mezi závodním inženýrem a pilotem a o něco ze zákulisí tak jsou ochuzeni i fanoušci, což mohlo být zábavné a něco i cenzurovatelné," popisuje Horner na páteční tiskové konferenci.
"Podle mě při dobrém záměru někdy nedomyslíme následky. Následek omezení radiokomunikace je ten, že pilot musí řídit auto. A já si nemyslím, že si někdo užívá navádění pilota k ovládání svého vozu," pokračuje šéf Red Bullu.
"Domnívám se, že problémem je momentálně tak velká složitost těchto aut. Z boxové uličky je potřebná asistence a v zákulisí se Formule 1 velmi změnila oproti tomu, co jsme zažívali před třemi či čtyřmi roky. A jde o to najít ten kompromis: je to správné pomáhat jezdci nalézt volné místo v provozu či okamžik pro zajetí do boxů atd.?" přemítá Horner.
"Myslím si, že z radiokomunikace vyplývala zábava a pro mě to bylo fascinující poslouchat, jak spolu kluci v těch rychlostech a vypjatých okamžicích při soubojích komunikují. Obsah rádií může poskytovat dobrou zábavu ze zákulisí pro fanoušky."
"Opravdu byste měli slyšet interní komunikaci, protože se na boxové zídce vedou zajímavější diskuse než přes rádio s pilotem. My bychom například určitě moc rádi slyšeli, o čem si povídají u Mercedesu," dodává Horner s úsměvem.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.