Šéf Red Bullu Christian Horner se domnívá, že to s přísným omezením radiokomunikace Mezinárodní automobilová federace možná přehnala.
"Myslím, že to bude tak trochu objevnou cestou. Doufám, že jsme s věcmi kolem rádia nezašli příliš daleko, protože to odstraňuje prvek dialogu mezi závodním inženýrem a pilotem a o něco ze zákulisí tak jsou ochuzeni i fanoušci, což mohlo být zábavné a něco i cenzurovatelné," popisuje Horner na páteční tiskové konferenci.
"Podle mě při dobrém záměru někdy nedomyslíme následky. Následek omezení radiokomunikace je ten, že pilot musí řídit auto. A já si nemyslím, že si někdo užívá navádění pilota k ovládání svého vozu," pokračuje šéf Red Bullu.
"Domnívám se, že problémem je momentálně tak velká složitost těchto aut. Z boxové uličky je potřebná asistence a v zákulisí se Formule 1 velmi změnila oproti tomu, co jsme zažívali před třemi či čtyřmi roky. A jde o to najít ten kompromis: je to správné pomáhat jezdci nalézt volné místo v provozu či okamžik pro zajetí do boxů atd.?" přemítá Horner.
"Myslím si, že z radiokomunikace vyplývala zábava a pro mě to bylo fascinující poslouchat, jak spolu kluci v těch rychlostech a vypjatých okamžicích při soubojích komunikují. Obsah rádií může poskytovat dobrou zábavu ze zákulisí pro fanoušky."
"Opravdu byste měli slyšet interní komunikaci, protože se na boxové zídce vedou zajímavější diskuse než přes rádio s pilotem. My bychom například určitě moc rádi slyšeli, o čem si povídají u Mercedesu," dodává Horner s úsměvem.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.