Šéf Red Bullu Christian Horner se domnívá, že to s přísným omezením radiokomunikace Mezinárodní automobilová federace možná přehnala.
"Myslím, že to bude tak trochu objevnou cestou. Doufám, že jsme s věcmi kolem rádia nezašli příliš daleko, protože to odstraňuje prvek dialogu mezi závodním inženýrem a pilotem a o něco ze zákulisí tak jsou ochuzeni i fanoušci, což mohlo být zábavné a něco i cenzurovatelné," popisuje Horner na páteční tiskové konferenci.
"Podle mě při dobrém záměru někdy nedomyslíme následky. Následek omezení radiokomunikace je ten, že pilot musí řídit auto. A já si nemyslím, že si někdo užívá navádění pilota k ovládání svého vozu," pokračuje šéf Red Bullu.
"Domnívám se, že problémem je momentálně tak velká složitost těchto aut. Z boxové uličky je potřebná asistence a v zákulisí se Formule 1 velmi změnila oproti tomu, co jsme zažívali před třemi či čtyřmi roky. A jde o to najít ten kompromis: je to správné pomáhat jezdci nalézt volné místo v provozu či okamžik pro zajetí do boxů atd.?" přemítá Horner.
"Myslím si, že z radiokomunikace vyplývala zábava a pro mě to bylo fascinující poslouchat, jak spolu kluci v těch rychlostech a vypjatých okamžicích při soubojích komunikují. Obsah rádií může poskytovat dobrou zábavu ze zákulisí pro fanoušky."
"Opravdu byste měli slyšet interní komunikaci, protože se na boxové zídce vedou zajímavější diskuse než přes rádio s pilotem. My bychom například určitě moc rádi slyšeli, o čem si povídají u Mercedesu," dodává Horner s úsměvem.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.