Šéf Red Bullu Christian Horner se domnívá, že to s přísným omezením radiokomunikace Mezinárodní automobilová federace možná přehnala.
"Myslím, že to bude tak trochu objevnou cestou. Doufám, že jsme s věcmi kolem rádia nezašli příliš daleko, protože to odstraňuje prvek dialogu mezi závodním inženýrem a pilotem a o něco ze zákulisí tak jsou ochuzeni i fanoušci, což mohlo být zábavné a něco i cenzurovatelné," popisuje Horner na páteční tiskové konferenci.
"Podle mě při dobrém záměru někdy nedomyslíme následky. Následek omezení radiokomunikace je ten, že pilot musí řídit auto. A já si nemyslím, že si někdo užívá navádění pilota k ovládání svého vozu," pokračuje šéf Red Bullu.
"Domnívám se, že problémem je momentálně tak velká složitost těchto aut. Z boxové uličky je potřebná asistence a v zákulisí se Formule 1 velmi změnila oproti tomu, co jsme zažívali před třemi či čtyřmi roky. A jde o to najít ten kompromis: je to správné pomáhat jezdci nalézt volné místo v provozu či okamžik pro zajetí do boxů atd.?" přemítá Horner.
"Myslím si, že z radiokomunikace vyplývala zábava a pro mě to bylo fascinující poslouchat, jak spolu kluci v těch rychlostech a vypjatých okamžicích při soubojích komunikují. Obsah rádií může poskytovat dobrou zábavu ze zákulisí pro fanoušky."
"Opravdu byste měli slyšet interní komunikaci, protože se na boxové zídce vedou zajímavější diskuse než přes rádio s pilotem. My bychom například určitě moc rádi slyšeli, o čem si povídají u Mercedesu," dodává Horner s úsměvem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.