Fernando Alonso v Austrálii prohlásil, že pokud letos Ferrari vyhraje šampionát, pak bude litovat svého odchodu k McLarenu na konci roku 2014 litovat.
Španěl v Melbourne na otázku, zda by litoval svého rozhodnutí opustit Maranello, pokud by letos Scuderia získala mistrovský titul, odpověděl: "Pokud by vyhráli šampionát, pak zřejmě ano, protože jsem s nimi měl na minulý a letošní rok smlouvu. Takže kdyby vyhráli, pak bych tuto možnost měl také, pokud bych jezdil tak dobře, jako šampion, kdyby vyhráli. Pak by tomu tak bylo. Jde však o velké kdyby."
Loni se McLaren s novým dodavatelem motorů, s Hondou, potácel na chvostu startovního roštu. Letos se sice zlepšili, ale k obrovskému skoku vpřed zřejmě nedojde: "Uvědomuji si potíže, které jsme měli loni, a uvědomuji si potíže, kterým můžeme čelit letos, pokud jde o výkonnost," přiznává Alonso.
"Když nevyhráváte, pak nemůžete být nikdy šťastní. Existuje pouze jeden pilot a jeden tým, kteří jsou každý rok šťastní. Všichni ostatní jsou ve stejné pozici. Někdy máme tendenci zapomínat nebo rozlišovat, jestli je ten třetí, pátý či sedmý šťastnější než ten, kdo dojede 18., a že 22. je nejnešťastnějším mužem na světě. Tak to v mém případě není. Druhý, pátý, jedenáctý či dvacátý první snáší úplně stejnou bolest, protože nevyhrává," vysvětluje pilot McLarenu svůj postoj.
"Alespoň minulý ro, tento rok, se cítím uvnitř šťastný, protože pozoruji odhodlanost a vidím projekt. Jednoho dne vyhrajeme. Jestli to bude v blízké či vzdálenější budoucnosti, to nevím, ale tohle partnerství McLaren - Honda jednoho dne zvítězí.
Chceme, aby k tomu došlo co nejdříve, a pracujeme na tom. Chápu, že z pohledu fanouška a zvnějšku se to může být snadnější bojovat o páté či čtvrté místo spíše než o pozice v Q1, a to se zdá být celkem smutné. Ale uvnitř je to stejná frustrace, nebo někdy je dokonce větší, když pořád dojíždíte čtvrtí," dodává Alonso.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.