Týmy Formule 1 podle Fernanda Alonsa nový formát kvalifikace ihned zvládnout. Proto nečeká, že by měl v Melbourne vést k nějakým velkým překvapením.
V sobotu se dočkáme změny, kdy v každé ze tří částí kvalifikace budou po uplynutí několika minut piloti vypadávat každých 90 sekund až do jejich závěru (podrobněji o této novince zde). Týmům podle jezdce McLarenu žádné potíže činit nebude.
"Máme tolik talentovaných chytrých lidí, kteří pravidla perfektně pochopí, a my všichni uděláme totéž. Pro tu správnou věc bude existovat pouze jedna přesná matematická rovnice, takže si nemyslím, že by byl potřebný nějaký čas k adaptaci," uvedl Alonso.
Spíše mu dělá obavy to, jak novou kvalifikaci přijmou fanoušci, protože podle něj může být příliš složitá: "Zvenčí to je o něco těžší, protože to lidem bude pár závodů trvat, než systém pochopí."
"Nemyslím si, že bylo nutné ho měnit. Formule 1 je někdy velmi komplexní, zvnějšku náročná na pochopení. Jednu věc, která se dala snadno pochopit - tu jsme změnili. Uvidíme, jestli se tomu lidé dokážou přizpůsobit," pokračuje Alonso před prvním závodem sezóny, který se pojede tento víkend v Melbourne.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.