Týmy Formule 1 podle Fernanda Alonsa nový formát kvalifikace ihned zvládnout. Proto nečeká, že by měl v Melbourne vést k nějakým velkým překvapením.
V sobotu se dočkáme změny, kdy v každé ze tří částí kvalifikace budou po uplynutí několika minut piloti vypadávat každých 90 sekund až do jejich závěru (podrobněji o této novince zde). Týmům podle jezdce McLarenu žádné potíže činit nebude.
"Máme tolik talentovaných chytrých lidí, kteří pravidla perfektně pochopí, a my všichni uděláme totéž. Pro tu správnou věc bude existovat pouze jedna přesná matematická rovnice, takže si nemyslím, že by byl potřebný nějaký čas k adaptaci," uvedl Alonso.
Spíše mu dělá obavy to, jak novou kvalifikaci přijmou fanoušci, protože podle něj může být příliš složitá: "Zvenčí to je o něco těžší, protože to lidem bude pár závodů trvat, než systém pochopí."
"Nemyslím si, že bylo nutné ho měnit. Formule 1 je někdy velmi komplexní, zvnějšku náročná na pochopení. Jednu věc, která se dala snadno pochopit - tu jsme změnili. Uvidíme, jestli se tomu lidé dokážou přizpůsobit," pokračuje Alonso před prvním závodem sezóny, který se pojede tento víkend v Melbourne.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.