Force India podle Sergia Péreze momentálně ani zdaleka nemá na umístění na stupních vítězů. Věří ale, že se v průběhu sezóny stane konkurenceschopnějším týmem, a plně stojí za svým šéfem Vijayem Mallyou.
Stáj sídlící v Silverstone plánuje do Bahrajnu a do Španělska přivézt velká vylepšení svého vozu VJM09 a doufá, že pak bude moci bojovat s Williamsem a Red Bullem o pozice za Mercedesem a Ferrari. Může si do té doby dělat naději alespoň na pódium?
"Až tak si nevěřím. Momentálně za tím docela hodně zaostáváme. Ale věřím, že pro tým můžeme získat pár dobrých bodů. Vylepšení vypadají jako vždy slibně, jakmile se ale dostanou na trať, jde o jiný příběh. Snad tento víkend budeme moci začít ziskem několika slušných bodů. Testování se pro mě nevyvíjelo tak dobře, věřím ale, že tento víkend budeme moci bojovat o dobré body," komentuje Pérez situaci svého týmu.
"Žel F1 je velmi podivná, pokud ji srovnáváte s fotbalem," reaguje na pohádkovou paralelu s malým fotbalovým klubem Leicester City, jenž momentálně vede anglickou Premier League (nejvyšší ligu). "I když ve fotbalu máte hodně lidské síly, v F1 určitá zátěž, kterou může zvládnout auto, a podle čísel není možné Mercedes porazit."
"Ale mohou nastat okolnosti, za kterých bychom možná mohli mít šanci na vítězství. Opravdu doufám, že budeme moci bojovat o pódia, ale momentálně jsme od toho hodně vzdáleni. Jsme velmi blízko pozice, na které jsme loni skončili, proto si myslím, že když dobře zvládneme start a získáme pár bodů, pak se to může obrátit v dobrou sezónu," domnívá se Pérez.
Force India podle něj plně stojí za svým majitelem Vijayem Mallyou, kterého čeká v Indii soud kvůli neplacení dluhů: "Vijay je ohromný chlap. Tolik toho pro sport udělal - nejen pro náš tým. F1 potřebuje lidi jako je Vijay. Možná prochází určitým těžkým obdobím, ale ze strany, od nás, má plnou podporu. Těšíme se, až jej brzy uvidíme na závodní dráze."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.