Majitel Force Indie Vijay Mallya je spokojený s debutem nového monopostu VJM09 v předsezónních testech. V Melbourne žádná velká překvapení nečeká a rozložení sil podle něj bude podobné jako v závěru loňské sezóny. Jaký cíl má indická stáj pro úvodní Velkou cenu Austrálie?
Vijay, jak byste shrnul začátek letošní sezóny?Vijay Mallya: Uvedení VJM09 proběhlo velmi hladce. Tým odvedl během zimy excelentní práci a testování šlo převážně podle plánu: ujeli jsme skoro 4000 kilometrů a vůz prokázal dobrou spolehlivost. Znamená to, že do Melbourne můžeme zamířit hodně sebejistě díky práci, kterou jsme odvedli, a díky našemu porozumění novému autu.
Co, pokud vůbec něco, jste se o relativním pořadí dozvěděli ze dvou týdnů testování?VM: Nemyslím si, že se v Melbourne dočkáme nějakých velkých šoků. Zdá se, že zůstává zachován obecný stav z druhé poloviny loňské sezóny. Podle mě se to bude trať od trati jako vždy lišit, ale jako celek si myslím, že můžeme začít tam, kde jsme minulý rok skončili.
Co by Force India považovala tento víkend za dobrý závod?VM: Melbourne může vždy přinést určitá překvapení a nečekané události, ale já by byl rád, kdybychom získali nějaké body a začali sezónu tak, jak zamýšlíme. Od počátku se chceme kvalifikovat a závodit v nejlepší desítce.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.