Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda nechápe, proč je jeho tým tak často obviňován z toho, že poškozuje Formuli 1. Hájí se tím, že se více než ostatní snaží dělat ústupky, i když na to doplácejí - a to i finančně.
Mercedes je obviňován z toho, že svou dominancí ničí Formuli 1. Jeho nevýkonný ředitel ale tvrdí, že pokroky brzdí šéfové ostatních týmů. Stříbrné šípy, které dodávají své pohonné jednotky také Force Indii, Manoru a Williamsu, v poslední době například souhlasily s uvolněním vývoje v oblasti motorů či se snížením jejich ceny.
"Kvůli nižší ceně, kterou FIA pro motory schválila, budeme dosahovat ztráty. Museli jsme to přijmout, abychom sportu pomohli. Bernie nechce spoléhat na motory automobilek, jenže Mercedes je součástí rodiny F1. A zbytek stále říká: 'Nemáme vás rádi.' Čím to je?" ptá se Lauda.
"Bylo zrušeno omezení vývoje motorů, aby se pomohlo konkurenčním týmům, jako je Honda, stáhnout ztrátu. Souhlasili jsme s něčím jiným, je to však proti našim zájmům," komentuje uvolnění vývoje pohonných jednotek, které měly spět původně kvůli snižování nákladů k postupnému zmražení.
Děláme všechno, co můžeme, abychom pomohli. Jdeme proti svým vlastním soutěžním zájmům, protože vnímáme širší souvislosti. Ale všichni ostatní jen brání své vlastní pozice," komentuje nevýkonný ředitel Mercedesu.
Jako příklad uvádí na závěr McLaren, který odmítá sdílet motory Honda s jinými týmy: "Ron Dennis řekl, že jeho smlouva byla exkluzivní. Jeden detail opět všechno smete, takže nedochází k žádnému velkému pokroku."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.