Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda nechápe, proč je jeho tým tak často obviňován z toho, že poškozuje Formuli 1. Hájí se tím, že se více než ostatní snaží dělat ústupky, i když na to doplácejí - a to i finančně.
Mercedes je obviňován z toho, že svou dominancí ničí Formuli 1. Jeho nevýkonný ředitel ale tvrdí, že pokroky brzdí šéfové ostatních týmů. Stříbrné šípy, které dodávají své pohonné jednotky také Force Indii, Manoru a Williamsu, v poslední době například souhlasily s uvolněním vývoje v oblasti motorů či se snížením jejich ceny.
"Kvůli nižší ceně, kterou FIA pro motory schválila, budeme dosahovat ztráty. Museli jsme to přijmout, abychom sportu pomohli. Bernie nechce spoléhat na motory automobilek, jenže Mercedes je součástí rodiny F1. A zbytek stále říká: 'Nemáme vás rádi.' Čím to je?" ptá se Lauda.
"Bylo zrušeno omezení vývoje motorů, aby se pomohlo konkurenčním týmům, jako je Honda, stáhnout ztrátu. Souhlasili jsme s něčím jiným, je to však proti našim zájmům," komentuje uvolnění vývoje pohonných jednotek, které měly spět původně kvůli snižování nákladů k postupnému zmražení.
Děláme všechno, co můžeme, abychom pomohli. Jdeme proti svým vlastním soutěžním zájmům, protože vnímáme širší souvislosti. Ale všichni ostatní jen brání své vlastní pozice," komentuje nevýkonný ředitel Mercedesu.
Jako příklad uvádí na závěr McLaren, který odmítá sdílet motory Honda s jinými týmy: "Ron Dennis řekl, že jeho smlouva byla exkluzivní. Jeden detail opět všechno smete, takže nedochází k žádnému velkému pokroku."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.