Podle závodního ředitele Erica Boulliera by bylo ze strany Fernanda Alonsa "hloupé," kdyby nezvážil nabídku McLarenu na prodloužení smlouvy po sezóně 2017.
Francouzský šéf, který k McLarenu přišel z Lotusu, sehrál klíčovou roli v přestupu Alonsa z Maranella do Wokingu, kde se upsal na tři roky. Loni ale s týmem prožil náročnou sezónu s nekonkurenceschopnou pohonnou jednotkou Honda. Španěl neustále potvrzuje, že dohodu hodlá dodržet a že po velkých technických změnách v roce 2017 uvidí, zda bude v F1 pokračovat.
Boullier nyní svého jezdce vybízí, aby nepřemýšlel o odchodu, ale aby nadále důvěřoval společnému projektu McLarenu s Hondou: "Nemůžeme poskytnout harmonogram. V závodění nemůžete říct: 'Za tři roky budeme šampiony.' Ten, kdo to říká, nebude mít pravdu."
"Můžete říct: 'Budeme šampioni světa za 3 - 5 let.' S tím souhlasím, ale nemůžete říct, že se staneme mistry světa v roce 2017. On by byl hloupý, kdyby se už teď rozhodl, že po třech letech skončí," vysvětluje závodní ředitel McLarenu pro Autosport.
Podle něj kultura transparentnosti a upřímnost týmů pomáhají udržet zájem Alonsa i jeho týmového kolegy Jensona Buttona: "Díky tomu, že jsou součástí procesu a součástí transparentního procesu, budou vědět, kdy náš cíl splníme. Pak je to na otevřenou diskusi: 'zůstaneme nebo zvládneme to během období tří let?'"
"Určitě mohou mít obavy, klíčem je však co největší míra transparentnosti. Pak alespoň budou vědět, jak na tom jsme. Vědí, jak velkého pokroku dosahujeme, a myslím si, že to mohou pozorovat. Zatím tedy nepanují moc obavy z toho, že se to nepodaří," pokračuje Boullier.
Button byl sice loni blízko odchodu z F1, ale nyní je do vývoje více zapojený: "Protože tým dobře zná, dostává přirozeně jeho zpětnou vazbu, takže ví, komu a čemu důvěřovat. A ví, jak na tom jsme a co děláme. Samozřejmě, že chce vyhrávat. Není to dobré, ale JB je do toho rozhodně více zapojený."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.