Podle závodního ředitele Erica Boulliera by bylo ze strany Fernanda Alonsa "hloupé," kdyby nezvážil nabídku McLarenu na prodloužení smlouvy po sezóně 2017.
Francouzský šéf, který k McLarenu přišel z Lotusu, sehrál klíčovou roli v přestupu Alonsa z Maranella do Wokingu, kde se upsal na tři roky. Loni ale s týmem prožil náročnou sezónu s nekonkurenceschopnou pohonnou jednotkou Honda. Španěl neustále potvrzuje, že dohodu hodlá dodržet a že po velkých technických změnách v roce 2017 uvidí, zda bude v F1 pokračovat.
Boullier nyní svého jezdce vybízí, aby nepřemýšlel o odchodu, ale aby nadále důvěřoval společnému projektu McLarenu s Hondou: "Nemůžeme poskytnout harmonogram. V závodění nemůžete říct: 'Za tři roky budeme šampiony.' Ten, kdo to říká, nebude mít pravdu."
"Můžete říct: 'Budeme šampioni světa za 3 - 5 let.' S tím souhlasím, ale nemůžete říct, že se staneme mistry světa v roce 2017. On by byl hloupý, kdyby se už teď rozhodl, že po třech letech skončí," vysvětluje závodní ředitel McLarenu pro Autosport.
Podle něj kultura transparentnosti a upřímnost týmů pomáhají udržet zájem Alonsa i jeho týmového kolegy Jensona Buttona: "Díky tomu, že jsou součástí procesu a součástí transparentního procesu, budou vědět, kdy náš cíl splníme. Pak je to na otevřenou diskusi: 'zůstaneme nebo zvládneme to během období tří let?'"
"Určitě mohou mít obavy, klíčem je však co největší míra transparentnosti. Pak alespoň budou vědět, jak na tom jsme. Vědí, jak velkého pokroku dosahujeme, a myslím si, že to mohou pozorovat. Zatím tedy nepanují moc obavy z toho, že se to nepodaří," pokračuje Boullier.
Button byl sice loni blízko odchodu z F1, ale nyní je do vývoje více zapojený: "Protože tým dobře zná, dostává přirozeně jeho zpětnou vazbu, takže ví, komu a čemu důvěřovat. A ví, jak na tom jsme a co děláme. Samozřejmě, že chce vyhrávat. Není to dobré, ale JB je do toho rozhodně více zapojený."
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.