Nová sezóna F1 se rychle blíží. Šéf týmu Force India, Vijay Mallya, má však aktuálně jiné problémy. Odlet z Indie, soudní líčení, obří dluh indickým bankám... Podle týmu to ale nemá na jejich práci žádný vliv.
V indických médiích je aktuálně Vijay Mallya a jeho odlet ze země velkým tématem. Šéfa týmu Force India čeká další soudní líčení (30. března) a banky se snaží získat zpět více než 1 miliardu v nesplacených půjčkách po krachu letecké společnosti Kingfisher Airlines.
Mallya začátkem týdne uvedl, že bude i nadále spolupracovat. Podle Times of India odletěl do Londýna minulý týden se sedmi zavazadly a byl doprovázen jednou ženou.
Podle provozního ředitele Otmara Szafnauera však tato situace nemá na Force Indii a její přípravu pro nadcházející sezónu žádný vliv. "Není," zněla jeho odpověď na otázku, zda je to pro ně rozptylující situace.
"Kdykoliv spolu hovoříme, ptá se mě na výkonnost, první závod, jak to vypadá a podobné věci, což je přesně to, na co by se majitel stáje měl ptát. To je to hlavní, na co se soustředí, co se týmu týče. Snaží se, aby se nám dařilo, a tlačí nás tím směrem. O těch dalších věcech, které čteme v novinách, spolu nemluvíme," komentuje Szafnauer situaci pro Autosport.
S výsledky testů jsou prý spokojeni a na závod v Bahrajnu a Španělsku připravují další novinky.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.