Webber: "Halo" potřebuje více času. Motorkáři nemůžou uvěřit tomu, co děláme

Mark Webber při svém loučení v posledním závodě odložil přilbu
Mark Webber při svém loučení v posledním závodě odložil přilbu, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 9. března 2016 6:20
Sdílej:

Bývalý pilot Formule 1 Mark Webber si myslí, že na vyvozování závěrů ohledně nové ochrany kokpitu, kterou Ferrari a FIA představili minulý týden při testech v Barceloně, je příliš brzy. Podle něj je na ní třeba odvést ještě hodně práce.

Australan bude v letošní sezóně působit jako odborný komentátor britské televizní stanice Channel 4 při přenosech Formule 1. Včera se při oznámení této novinky vyjádřil i k ochraně kokpitů a protichůdným názorům: "Je to tak 50 na 50, že? To mě nepřekvapuje."

"Právě jsme prožili období opravdu ošklivých nehod...  s mnoha tragickými příběhy. Nemůžeme jen zůstat sedět s rukama složenýma v klín a říct, že bychom se z žádné z nich neměli poučit. Pokud jde o "Halo," šlo o velmi otevřený první pokus ochrany mnoha případů, které jsme viděli," vysvětluje Webber.

"Ochránilo by to při problému Felipeho [Massy]? Stále by k něčemu takovému mohlo dojít. Jde o první krok ke konečnému plnému zakrytí. Může to tak být. Ale já si myslím, že v názorech budete vždy rozdělení," pokračuje bývalý pilot.

"Já jsem puritán. Když se podíváte na kluky v motorkách, nemůžou uvěřit tomu, co děláme. Ale nakonec to musí být bezpečné. A opět to je vždy o tom to vyvážit, viď? Je to náročné, nedokážu ti odpovědět, kámo. Nesl jsem rakev Justina Wilsona. Nechci, aby se to znovu přihodilo, ale ...

Když s tím systém [Halo] pojedete také do Eau Rouge, tak víme, že výhled je ve sportovních vozech v určitých zatáčkách a profilech velmi náročný. Takže si myslím, že se situace vyvíjí. Je to velmi emocionální, horké téma. Myslím ale, že dojde ke zdravému rozumu u estetiky a ... Věřím, že jde o poloviční krok, těžko to ale vyvážit," přemýšlí Webber.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.