Bývalý pilot Formule 1 Mark Webber si myslí, že na vyvozování závěrů ohledně nové ochrany kokpitu, kterou Ferrari a FIA představili minulý týden při testech v Barceloně, je příliš brzy. Podle něj je na ní třeba odvést ještě hodně práce.
Australan bude v letošní sezóně působit jako odborný komentátor britské televizní stanice Channel 4 při přenosech Formule 1. Včera se při oznámení této novinky vyjádřil i k ochraně kokpitů a protichůdným názorům: "Je to tak 50 na 50, že? To mě nepřekvapuje."
"Právě jsme prožili období opravdu ošklivých nehod... s mnoha tragickými příběhy. Nemůžeme jen zůstat sedět s rukama složenýma v klín a říct, že bychom se z žádné z nich neměli poučit. Pokud jde o "Halo," šlo o velmi otevřený první pokus ochrany mnoha případů, které jsme viděli," vysvětluje Webber.
"Ochránilo by to při problému Felipeho [Massy]? Stále by k něčemu takovému mohlo dojít. Jde o první krok ke konečnému plnému zakrytí. Může to tak být. Ale já si myslím, že v názorech budete vždy rozdělení," pokračuje bývalý pilot.
"Já jsem puritán. Když se podíváte na kluky v motorkách, nemůžou uvěřit tomu, co děláme. Ale nakonec to musí být bezpečné. A opět to je vždy o tom to vyvážit, viď? Je to náročné, nedokážu ti odpovědět, kámo. Nesl jsem rakev Justina Wilsona. Nechci, aby se to znovu přihodilo, ale ...
Když s tím systém [Halo] pojedete také do Eau Rouge, tak víme, že výhled je ve sportovních vozech v určitých zatáčkách a profilech velmi náročný. Takže si myslím, že se situace vyvíjí. Je to velmi emocionální, horké téma. Myslím ale, že dojde ke zdravému rozumu u estetiky a ... Věřím, že jde o poloviční krok, těžko to ale vyvážit," přemýšlí Webber.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.