Šéf týmu Mercedes Toto Wolff věří, že kvůli zvýšeným omezením v radiokomunikaci s inženýry pro nadcházející sezónu, budou piloti více chybovat. A to neočekávaným zvratům a nepředvídatelným výsledkům.
Kvůli snahám o zvýšení důležitosti závodníka FIA do pravidel F1 pro sezónu 2016 zanesla přísnější omezení toho, co tým může pilotovi během jízdy sdělit.
Největším rozdílem oproti loňskému roku je fakt, že závodníci již nebudou dostávat pravidelné informace ohledně opotřebení pneumatik, spotřebě paliva či nastavení motoru. A to podle šéfa Mercedesu povede k chybám a možným nečekaným výsledkům.
"Kvůli novým pravidlům máme mnohem omezenější možnosti informovat jezdce během závodu. Strategie, nastavení motoru, volba pneumatik, dokonce zastávky v boxech - nyní toho bude muset pilot rozhodovat mnohem více. Méně toho bude nastaveno inženýry a to povede k chybování. Líbí se mi, že rozhodnutí bude dělat závodník a ne dálkové ovládání z garáže," chválí Wolff novinku.
"Lidé chtějí vidět vyhrát podceňovaného koně. Mají dost vítězství dominantního vozu. Ale musím být opatrný, protože pýcha předchází pád. Nechci říci, že jsme zase dominantní, ale divákům a fanouškům se líbí myšlenka vítězství černého koně a odlišných výsledků a to mohou nová pravidla přinést," prozradil v rozhovoru pro Motorsport.com.
Ačkoliv například trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se minulý týden nechal slyšet, že nerozumí tomu, proč jsou pravidla až tak přísná, Wolff to vnímá jako pozitivní krok. "Cílem byla nepředvídatelnost a proměnlivost a to se stane. Představuje to možnosti i pro naše piloty k odlišným cestám a budou muset jednat intuitivně," a připomíná například startovní módy motorů, které při odlišném použití povedou k rozdílnostem mezi vozy a to i mezi týmovými kolegy.
Na druhou stranu se však zároveň obává, že odstraněním emocí, které rádio přenášelo, budou fanoušci ochuzeni. "Možná jsme zašli moc daleko, nejsem si jistý, jestli je to pro fanoušky lepší. Budou méně rozumnět tomu, co se děje. Ale díky chybám zde budou odlišné výsledky, což je pro sport důležité," uzavírá.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.