Šéf týmu Mercedes Toto Wolff věří, že kvůli zvýšeným omezením v radiokomunikaci s inženýry pro nadcházející sezónu, budou piloti více chybovat. A to neočekávaným zvratům a nepředvídatelným výsledkům.
Kvůli snahám o zvýšení důležitosti závodníka FIA do pravidel F1 pro sezónu 2016 zanesla přísnější omezení toho, co tým může pilotovi během jízdy sdělit.
Největším rozdílem oproti loňskému roku je fakt, že závodníci již nebudou dostávat pravidelné informace ohledně opotřebení pneumatik, spotřebě paliva či nastavení motoru. A to podle šéfa Mercedesu povede k chybám a možným nečekaným výsledkům.
"Kvůli novým pravidlům máme mnohem omezenější možnosti informovat jezdce během závodu. Strategie, nastavení motoru, volba pneumatik, dokonce zastávky v boxech - nyní toho bude muset pilot rozhodovat mnohem více. Méně toho bude nastaveno inženýry a to povede k chybování. Líbí se mi, že rozhodnutí bude dělat závodník a ne dálkové ovládání z garáže," chválí Wolff novinku.
"Lidé chtějí vidět vyhrát podceňovaného koně. Mají dost vítězství dominantního vozu. Ale musím být opatrný, protože pýcha předchází pád. Nechci říci, že jsme zase dominantní, ale divákům a fanouškům se líbí myšlenka vítězství černého koně a odlišných výsledků a to mohou nová pravidla přinést," prozradil v rozhovoru pro Motorsport.com.
Ačkoliv například trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se minulý týden nechal slyšet, že nerozumí tomu, proč jsou pravidla až tak přísná, Wolff to vnímá jako pozitivní krok. "Cílem byla nepředvídatelnost a proměnlivost a to se stane. Představuje to možnosti i pro naše piloty k odlišným cestám a budou muset jednat intuitivně," a připomíná například startovní módy motorů, které při odlišném použití povedou k rozdílnostem mezi vozy a to i mezi týmovými kolegy.
Na druhou stranu se však zároveň obává, že odstraněním emocí, které rádio přenášelo, budou fanoušci ochuzeni. "Možná jsme zašli moc daleko, nejsem si jistý, jestli je to pro fanoušky lepší. Budou méně rozumnět tomu, co se děje. Ale díky chybám zde budou odlišné výsledky, což je pro sport důležité," uzavírá.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.