Šéf týmu Mercedes Toto Wolff věří, že kvůli zvýšeným omezením v radiokomunikaci s inženýry pro nadcházející sezónu, budou piloti více chybovat. A to neočekávaným zvratům a nepředvídatelným výsledkům.
Kvůli snahám o zvýšení důležitosti závodníka FIA do pravidel F1 pro sezónu 2016 zanesla přísnější omezení toho, co tým může pilotovi během jízdy sdělit.
Největším rozdílem oproti loňskému roku je fakt, že závodníci již nebudou dostávat pravidelné informace ohledně opotřebení pneumatik, spotřebě paliva či nastavení motoru. A to podle šéfa Mercedesu povede k chybám a možným nečekaným výsledkům.
"Kvůli novým pravidlům máme mnohem omezenější možnosti informovat jezdce během závodu. Strategie, nastavení motoru, volba pneumatik, dokonce zastávky v boxech - nyní toho bude muset pilot rozhodovat mnohem více. Méně toho bude nastaveno inženýry a to povede k chybování. Líbí se mi, že rozhodnutí bude dělat závodník a ne dálkové ovládání z garáže," chválí Wolff novinku.
"Lidé chtějí vidět vyhrát podceňovaného koně. Mají dost vítězství dominantního vozu. Ale musím být opatrný, protože pýcha předchází pád. Nechci říci, že jsme zase dominantní, ale divákům a fanouškům se líbí myšlenka vítězství černého koně a odlišných výsledků a to mohou nová pravidla přinést," prozradil v rozhovoru pro Motorsport.com.
Ačkoliv například trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se minulý týden nechal slyšet, že nerozumí tomu, proč jsou pravidla až tak přísná, Wolff to vnímá jako pozitivní krok. "Cílem byla nepředvídatelnost a proměnlivost a to se stane. Představuje to možnosti i pro naše piloty k odlišným cestám a budou muset jednat intuitivně," a připomíná například startovní módy motorů, které při odlišném použití povedou k rozdílnostem mezi vozy a to i mezi týmovými kolegy.
Na druhou stranu se však zároveň obává, že odstraněním emocí, které rádio přenášelo, budou fanoušci ochuzeni. "Možná jsme zašli moc daleko, nejsem si jistý, jestli je to pro fanoušky lepší. Budou méně rozumnět tomu, co se děje. Ale díky chybám zde budou odlišné výsledky, což je pro sport důležité," uzavírá.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.