Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier stále netuší, jak si na tom stojí jeho tým v rychlosti ve srovnání s ostatními, pozoruje však jasné pokroky a jejich balík se zlepšuje. Prozrazuje, díky čemu si udržují vysokou míru důvěry svých pilotů.
Pokroky Hondy, motor stále nejede na plný výkonSpokojen je zejména s pokrokem na straně šasi, "ale dobré příznaky pokroku" vnímá také na straně motoru, který na nejlepší stále ztrácí. Se spolehlivostí také není tam, kde by měl být: "Myslím, že spolehlivost je stále naší slabinou. Alespoň však teď můžeme jezdit a vyvíjet auto, což loni nešlo. Můžeme ověřovat systémy, takže jde rozhodně o krok vpřed."
Bídnou stránkou loňské pohonné jednotky Hondy byla také rekuperace energie a její využívání. To se však v Japonsku podařilo do velké míry zlepšit. "Ano, rekuperace je teď mnohem lepší," potvrzuje závodní ředitel McLarenu.
V úterý nasadili nový motor, homologovaný pro sezónu 2016, který dále pomohl zvýšit konkurenceschopnost balíku. A čeká se další velký pokrok: "Motor stále nejede na svou plnou kapacitu pro rok 2016, takže v balíku máme stále ještě hodně výkonnosti. Zbývá spousta mapování a věcí, které můžeme zlepšit."
Co jsme Alonsovi slíbili, to plnímeJak by na tom mohl být McLaren ve srovnání s ostatními, to však stále odmítá konkretizovat. "Fernando říká, že bychom letos mohli párkrát dosáhnout na pódium, což je teoreticky pravda, jenže momentálně nevíme, jak na tom jsme. Přijde spousta věcí, které ještě všechny nemůžeme použít."
Čím to, že je Alonso takovým optimistou? "Co jsme slíbili, to splníme - to jsme splnili," odpovídá Boullier. "Máme tedy důvěru. Bylo to pro nás důležité poznat, že model, který používáme v továrně, koreluje s tratí. To znamená, že můžeme tento model využívat pro vývoj auta. A zdá se, že funguje.
Čísla, která nyní zaznamenáváme na trati, jsou čísly, které jsme měli v zimě v počítači. Fernando proto ví, co děláme - stejně jako Jenson. Vědí, že když něco slíbíme, pak to také splníme. Neslibujeme toho více, než bychom dosahovali. Zkrátka plníme to, co slibujeme, a já to chci takto udržet, protože to je způsob, jak udržet perfektní důvěru mezi piloty a týmem.
Ví, co se chystá, a mým cílem je poskytnout to nejlepší auto. Za současných pravidel potřebujete minimálně tři roky, aby šasi vyspělo. Z roku 2012 na rok 2013 jsme tuto kontinuitu neměli, takže jsme loni začali s novou filozofií.
Nezačali jsme s tím nejlepším autem, ale v Abú Zabí šlo o třetí nejlepší šasi. Jen si zkontrolujte data z GPS. Za rok jsme toho tedy hodně stáhli. Věříme, že díky pokroku, který jsme dosáhli během zimy, a díky vývoji do závodu zde v Barceloně, budeme blíže a možná ještě lepší," tvrdí Boullier.
Další nové díly na cestě, do Austrálie se McLaren hodně zlepšíK tomu Honda pro kvalifikaci připravila agresivní mód, jenž byl jedním z klíčových rysů loňského motoru Mercedes v poslední sobotní části (Q3). Jde o oblast, na které intenzívně pracuje i Ferrari. Tyto mapy mohou krátkodobě v kvalifikaci zvednout výkon motorů i o 30 koní, Honda je ale zatím nedokázala plně využívat. "Mapování těchto motorů je úžasné. Můžete si hrát s klepáním a získat dramatické účinky."
Včera McLaren použil nové zadní křídlo, které vůz MP4-31 na rovinkách sice trochu zpomalilo, zlepšilo však celkovou výkonnost a časy na kolo. Dnes přes noc nasadili na svůj vůz další novinky, jež ve čtvrtek otestuje Alonso. Ve svém programu se zaměří na jejich korelaci a integraci, na vyvážení a další vyhodnocování pohonné jednotky. S testy zatím v týmu panuje obecně spokojenost.
"Je to potěšující, že jsme ujeli ve středu tolik kol. Mohli jsme na autě a motoru vychytat mouchy a najít určité užitečné informace pro vývoj vozu před Austrálií. Z časů se toho momentálně nedá moc vyčíst, protože jsme svou pozornost ještě nezaměřili na výkonnost balíku. Postupně v posledních dvou dnech testu nasadíme další nové díly, takže do Austrálie dorazíme s těžce vylepšeným šasi. Pokud u nich bude korelace dobrá, půjde o dobrý pokrok," očekává Boullier.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.