Jste fanoušky spekulací typu co by bylo, kdyby? Zde máme další. Fernando Alonso včera totiž pro španělské rádio Cadena Ser prozdradil, že během léta 2014 jednal o přestupu k týmu Mercedes. Již tehdy se spekulovalo o možné výměně s Lewisem Hamiltonem pro rok 2015 a Španěl nyní potvrdil, že se to mohlo stát. Rohodl se však připojit k McLarenu.
"Ta možnost zde byla, vzhledem k okolnostem. Ale Ferrari to tehdy nechtělo. Oni se mnou jednali o prodloužení smlouvy do roku 2019, ale to mě nepřesvědčilo a rozhodl jsem se připojit k McLarenu. Nevím, zda o tom Hamilton věděl, " potvrdil Alonso.
Ničeho však prý nelituje a to i přes neúspěšnou loňskou sezónu a fakt, že Hamilton se Stříbrnými šípy získal svůj vysněný třetí titul. "Nikdy jsem nelitoval, mám dobré vzpomínky. Roky ve Ferrari byla dobré, pěl nezapomenutelných let a přál bych si, aby každý pilot jednou jezdil pro tento tým, protože je to neskutečný zážitek. Ale myslím, že můj čas tam byl u konce a jsem spokojen s našimi výsledky, ale nechybí mi."
"Začalo to neslavně, ale jak jsem řekl, potřeboval jsem změnu. Měj jsem na stole prodloužení a nepřijal. Nevím, zda by to někdo jiný udělal stejně, ale takový jsem. Udělal jsem rozhodnutí na základě intuice a duševní pohody. To mi ve Ferrari chybělo, protože jsem byl psychicky i fyzicky vyčerpaný. Znamenalo by to ukončení kariéry ve Ferrari s tím, že bych pravděpodobně již nikdy nevyhrál."
"Byli jsme jedním z vedoucích týmů, což je stresující a dopadlo to tak, že z toho byl pohřeb. Když nevyhráváte ve Ferrari, je to trošku chaoz. Užil jsem si to tam, ale nyní je to ještě lepší a to i když jsme o deset míst za nimi. Letos snad budeme blíž. S Ferrari zde myslím nebyla možnost vyhrát. Nepodařilo se to loni a letos snad budou mít lepší šance, ale já o tom stále pochybuji. Proto jsem začal něco nového, co jsem ve své kariéře potřeboval," okomentoval situaci v rozhovoru pro rádio Cope.
Faktem však je, že ani v McLarenu zajisté nejsou zvyklí bojovat na chvostu o zadní příčky a co nejrychleji by se chtěli vrátit mezi špičku. Je tedy zřejmě podobně vyčerpávající hovořit s fanoušky a médii i v tomto případě.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.