McLaren vysvětluje příčiny svého výpadku během čtvrtečního testování v Barceloně. Fernando Alonso s novým vozem MP4-31 poháněným Hondou ujel pouze 3 kola, žádné z nich nebylo měřené.
Britský tým předčasně skončil už ve středu kvůli "problému s hydraulikou - drobnému úniku v základě pohonné jednotky." Před posledním dnem testů se raději rozhodli motor vyměnit. Jenže po třech kolech telemetrická data ukázala na drobný, nesouvisející únik chladicí kapaliny, což si vyžádalo kompletní rozebrání auta, aby mohli provést nezbytné kontroly.
"Povaha problému žel znamenala, že dokončení opravy zabralo většinu odpoledne, a tým se rozhodl brzy ukončit jízdy, aby zajistil řádné vyšetření a nápravu problému," vysvětlil McLaren.
První test přesto hodnotí jako "převážně pozitivní," protože mu umožnil vyhodnotit integraci balíku a korelaci nového balíku komponent. "Během víkendu data zpracujeme a zanalyzujeme s tím, jak se pozornost přesouvá k přípravě na testování příští týden, kdy se začneme soustředit na delší jízdy a vyhodnocování výkonnostních vlastností šasi a pohonné jednotky."
Fernando Alonso ke svému postávání v garáži uvedl: "Dnes to bylo zklamání poté, co prvních pár dní testování začalo tak pozitivně. Přesto je dobrou zprávou, že i přes potíž, kterou jsme měli s autem a kvůli které jsme dnes nemohli jezdit, nejde o velký problém a do příštího týdne bude opravený.
Celkově jsme během testu zvládli ujet slušný počet kol, což znamená, že máme pro analýzu a učení se spoustu dat. Během víkendu budeme tvrdě pracovat na tom, abychom vše připravili na příští týden s cílem strávit na trati co nejvíce času."
Šéf vývoje McLarenu, Matt Morris, situaci vysvětluje slovy: "Žel úniku chladicí kapaliny byl dnes na voze v obtížném místě. Znamenala to, že nám to trvalo déle než obvykle ho najít a opravit. Je to vždy frustrující, když vás drobné potíže zdrží na většinu dne, ale naštěstí jde relativně o drobnost a nyní se můžeme soustředit na druhý test, který začíná v úterý.
Testování je testování. Poskytuje vám možnost identifikovat problémy se spolehlivostí a pracovat na nich, než začne sezóna. Během prvních čtyř dnů v Barceloně jsme zvládli slušnou množství jízd a už jsme se toho o našem balíku dozvěděli hodně, což by nás mělo dostat do dobré pozice pro příští týden.
Rozhodně jsme napřed oproti loňsku, pokud jde o systémové kontroly a integraci, ve druhém testu se proto budeme moci více zaměřit na simulace závodu a nastavení, stejně jako na charakteristiku naší výkonnosti. Máme spoustu dat k prozkoumání během víkendu a těšíme se na to, až se dostaneme v úterý zpět na dráhu a pokračovali ve sběru co nejvíce kilometrů před prvním závodem v Austrálii."
Za Hondu testování komentoval Satoši Nakamura, hlavní inženýr výzkumu a vývoje: "Náš čas na dráze byl dnes hodně omezen kvůli problému s únikem chladicí kapaliny. Jeho nalezení a náprava zabrala více času, než jsme čekali.
Abych shrnul naše první čtyři dny testování, zažili jsme pozitivní start a potvrdil se zlepšený výkon ERS. Poslední dny ale odhalily oblasti pohonné jednotky, na nichž musíme pracovat, abychom se připravili na Austrálii. Ve druhém testu příští týden máme za cíl si změřit plnou výkonnost vozu."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.