McLaren vysvětluje příčiny svého výpadku během čtvrtečního testování v Barceloně. Fernando Alonso s novým vozem MP4-31 poháněným Hondou ujel pouze 3 kola, žádné z nich nebylo měřené.
Britský tým předčasně skončil už ve středu kvůli "problému s hydraulikou - drobnému úniku v základě pohonné jednotky." Před posledním dnem testů se raději rozhodli motor vyměnit. Jenže po třech kolech telemetrická data ukázala na drobný, nesouvisející únik chladicí kapaliny, což si vyžádalo kompletní rozebrání auta, aby mohli provést nezbytné kontroly.
"Povaha problému žel znamenala, že dokončení opravy zabralo většinu odpoledne, a tým se rozhodl brzy ukončit jízdy, aby zajistil řádné vyšetření a nápravu problému," vysvětlil McLaren.
První test přesto hodnotí jako "převážně pozitivní," protože mu umožnil vyhodnotit integraci balíku a korelaci nového balíku komponent. "Během víkendu data zpracujeme a zanalyzujeme s tím, jak se pozornost přesouvá k přípravě na testování příští týden, kdy se začneme soustředit na delší jízdy a vyhodnocování výkonnostních vlastností šasi a pohonné jednotky."
Fernando Alonso ke svému postávání v garáži uvedl: "Dnes to bylo zklamání poté, co prvních pár dní testování začalo tak pozitivně. Přesto je dobrou zprávou, že i přes potíž, kterou jsme měli s autem a kvůli které jsme dnes nemohli jezdit, nejde o velký problém a do příštího týdne bude opravený.
Celkově jsme během testu zvládli ujet slušný počet kol, což znamená, že máme pro analýzu a učení se spoustu dat. Během víkendu budeme tvrdě pracovat na tom, abychom vše připravili na příští týden s cílem strávit na trati co nejvíce času."
Šéf vývoje McLarenu, Matt Morris, situaci vysvětluje slovy: "Žel úniku chladicí kapaliny byl dnes na voze v obtížném místě. Znamenala to, že nám to trvalo déle než obvykle ho najít a opravit. Je to vždy frustrující, když vás drobné potíže zdrží na většinu dne, ale naštěstí jde relativně o drobnost a nyní se můžeme soustředit na druhý test, který začíná v úterý.
Testování je testování. Poskytuje vám možnost identifikovat problémy se spolehlivostí a pracovat na nich, než začne sezóna. Během prvních čtyř dnů v Barceloně jsme zvládli slušnou množství jízd a už jsme se toho o našem balíku dozvěděli hodně, což by nás mělo dostat do dobré pozice pro příští týden.
Rozhodně jsme napřed oproti loňsku, pokud jde o systémové kontroly a integraci, ve druhém testu se proto budeme moci více zaměřit na simulace závodu a nastavení, stejně jako na charakteristiku naší výkonnosti. Máme spoustu dat k prozkoumání během víkendu a těšíme se na to, až se dostaneme v úterý zpět na dráhu a pokračovali ve sběru co nejvíce kilometrů před prvním závodem v Austrálii."
Za Hondu testování komentoval Satoši Nakamura, hlavní inženýr výzkumu a vývoje: "Náš čas na dráze byl dnes hodně omezen kvůli problému s únikem chladicí kapaliny. Jeho nalezení a náprava zabrala více času, než jsme čekali.
Abych shrnul naše první čtyři dny testování, zažili jsme pozitivní start a potvrdil se zlepšený výkon ERS. Poslední dny ale odhalily oblasti pohonné jednotky, na nichž musíme pracovat, abychom se připravili na Austrálii. Ve druhém testu příští týden máme za cíl si změřit plnou výkonnost vozu."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.