Fernando Alonso po prvních dnech testů v Barceloně nabyl dojmu, že Mercedes obhajující třetí titul v řadě za sebou je ještě silnější než v předchozích dvou sezónách.
Německý tým během první dvou dnů ohromil svou spolehlivostí - bez větších obtíží najel již 328 kol, tj. přes 1526 kilometrů. Lewis Hamilton ani Nico Rosberg se sice ani v pondělí či v úterý neobjevili na prvním místě, přesto patřili k nejrychlejším.
"Momentálně jsme docela úspěšní a časy na kolo samozřejmě neodrážejí reálně to, jak na tom jsme. Své karty jsme ještě neukázali, držíme se zpět. Auto je rychlé, ale konkurence se samozřejmě také zdá rychlá. Jak jsme tedy rychlí, to teď nikdo neví," uvedl po svých včerejších jízdách Rosberg.
"Dominance Mercedesu neskončila. Jsou velmi, velmi silní, a absolvovali pár zajímavých testovacích dní. První dva dny to množství znamená, že máte velmi chytré věci. Když k tomu přidáte potenciál, tak jsou silnější než kdykoliv dříve, ještě více než v posledních dvou letech," soudí Alonso.
Na první skutečné měření sil za stejných podmínek dojde až za měsíc v Austrálii, kde první velkou cenou oficiálně začne závodní sezóna 2016. Již teď ale začíná být zřejmé, že Mercedesy tam budou patřit mezi hlavní favority na vítězství.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.