Fernando Alonso sice dnes prožil za volantem vozu MP4-31 bezproblémový den, na posouzení pokroku Hondy je podle něj nicméně ještě brzy.
Po noční loňských nočních můrách dnes Fernando absolvoval solidní jízdy, když zvládl hned ve svůj první den za volantem 119 kol, tj. 553,95 kilometrů. Spolehlivost je rozhodně lepší, ale co výkon? Po mizérii z minulé sezóny se vylepšení dělají snadno, podaří se však udělat výrazný skok?
"Řekněme, že tohle je odpověď, o které nepochybujeme, protože počáteční výkon a deficit na špičkový týmy byl v loňské sezóně zkrátka příliš velký. Zlepšili jsme všechny oblasti auta. Myslím, že po stránce aerodynamiky máme díly, které jsou docela inovativní a nové, alespoň na našem voze. Možná ostatní tyto nápady v minulosti měli, ale pro nás jsou celkem nové," popisuje Alonso.
"Potřebujeme trochu více času na to, aby projekt, balík vyspěl. A s pohonnou jednotkou to je stejné. My jsme se loni hodně učili, hodně to bolelo, ale naučili jsme se hodně věcí a nyní s novým návrhem či s filozofií pohonné jednotky stále potřebujeme trochu času na to, abychom pochopili a maximálně využili potenciál," hodnotí Španěl střídmě výkony svého vozu.
Před sezónou nechce předpovídat, jak by mohli dopadnout: "Upřímně, nevím. V F1 neexistuje křišťálová koule, na kterou byste si mohli vsadit nebo díky které byste víceméně věděli, jak se bude po prvním testu nebo po dvou týdnech testování rok vyvíjet.
Myslím, že musíme počkat do Austrálie, kdy budeme mít všichni stejné podmínky, super-měkké pneumatiky, nízké množství paliva, stejné podmínky na trati, a pak uvidíme. Ale i poté si myslím, že si budeme muset dva nebo tři závody počkat, abychom mohli s jistotou vědět, jak se bude rok vyvíjet.
Když tady sedím, nebo jsem seděl minulý týden v továrně nebo to bude v letadle do Austrálie, tak ambice budou vždy vysoké. Nejsem tady pro to, abych jen cestoval po světě a usedal do vozu a v neděli si užíval trochu zábavy. Jsem zde kvůli vítězstvím. Všech 22 jezdců si přeje to stejné - a u mě se to neliší," vysvětluje Alonso.
Jeho testování se dnes vyvíjelo hladce: "Jsem hrdý na tým a na práci, kterou všichni dali dohromady na tomto voze. Den jsem si užil, ale potřebujeme z auta dostat více výkonnosti. Většinu práce jsme dnes strávili studiem aerodynamiky a zajížděli jsme kola pro studium spolehlivosti, teplot, teplot brzd, vody.. mnoho věcí, které nejsou z pohledu jezdce moc vzrušující.
Řekněme, že každý dokáže zajíždět taková kola a studie, a já se těším na nějakou změnu nastavení nebo na nějaké měkké pneumatiky či odlišné množství paliva, abych si jízdu také užil," dodává Alonso s tím, že svou kariéru předčasně končit nehodlá - sezónu "samozřejmě" odjede. "A také tu další."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.