Manor a Mercedes zveřejnily zvuk nových pohonných jednotek. Německá stáj k tomu také zveřejnila obrázek nového řešení výfuků podle platných pravidel pro sezónu 2016.
Manor se v názvu již zcela oprostil od názvu Marussia a přechází z motorů Ferrari na motory Mercedes. Po dvou letech bude také konečně závodit s novým vozem, který odhalí již příští týden v Jerezu. Včera večer na Twitteru zveřejnil nahrávku z prvního nastartování.
Our hearts just skipped a beat. The MRT05 has roared into life & we just had to share! #MBFamily #F1 pic.twitter.com/t5zjDuufT5
— Manor Racing (@ManorRacing) February 15, 2016Totéž učinil také jeho nový dodavatel - Mercedes. Ten kromě videa přidal také záběry nového řešení výfuků podle pravidel pro rok 2016. Letos totiž musí být vyvedeno oddělené potrubí z obtokových ventilů. Na obrázku je jsou patrné v podobě dvou menších výfuků pod tím hlavním z turbíny.
SEE IT FIRST! The @MercedesBenz Silver Arrows fire up for 2016!! PLUS a glimpse of our great new pipes!!! #F1https://t.co/Qk87dSTixJ
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 15, 2016Hlavním účelem této změny bylo zvýšení hlučnosti nových pohonných jednotek. Podle technického ředitele Williamsu, který své nové auto nastartoval už 1. února, Pata Symondse to funguje: "Z pohledu toho, co budete vnímat, u zavřeného obtokového ventilu to bude o 14 % hlučnější. S otevřeným obtokovým ventilem to bude už o 20 - 25 % hlučnější, což je celkem významné."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.