Stáj Manor oficiálně potvrzuje Pascala Wehrleina z Mercedesu jako svého závodního jezdce pro sezónu 2016.
21letý úřadující mistr německé série DTM a rezervní pilot Mercedesu bude letos závodit se zcela novým vozem MRT05 za Manor Racing. Poprvé s novým monopostem poháněným Mercedesem vyrazí na trať již 22. února v Barceloně, protože tým již úspěšně absolvoval všechny povinné bezpečnostní testy FIA.
Mladého Němce vítá v týmu majitel Stephen Fitzpatrick slovy: "Pascal je ostrý pilot s velmi slibnou budoucností. Manor Racing je nadšený z toho, že jej má u sebe. Jsme malým týmem čelícím v této sezóně velkým výzvám, proto jsme se rozhodli pro jezdce s talentem a touhou vyrovnat se na dráze našim ambicím.
Pascal zapůsobil testováním pro Mercedes a Force Indii společně s impozantními výkony v DTM, což vyvrcholilo vítězstvím v šampionátu minulý rok. Manor Racing je perfektně připraveným na to, aby Pascalovi pomohl v jeho první sezóně zanechat velký dojem. Těšíme se na to."
Wehrlein je z velké příležitosti v F1 nadšený: "Manor Racing je pro začátek mé závodní kariéry v F1 skvělým místem. Velmi mě těší to, že jsem zde. Jde o malý a naprosto soustředěný tým a já doufám, že všechny brzy poznám. I když půjde o mou první sezónu v F1, tak je mým cílem pomoci Stephenovi a klukům splnit jejich cíle. Bude to náročnou výzvou, ale myslím si, že bychom v průběhu sezóny měli být připraveni na boj o body. Bude to velká zábava.
Pár slov k mé závodní rodině u Mercedesu a obzvlášť k Totovi, který až dosud vedl mou závodní kariéru a umožnil tuto příležitost: 'Děkuji za neuvěřitelnou podporu, kterou jste mi pomohli dosáhnout mého snu. Nyní to je na mě, abych tento okamžik využil a předvedl se na dráze.'"
Mezi kandidáty na druhé místo (a poslední volné pro sezónu 2016) po boku Wehrleina patří Rio Harjanto, Alexander Rossi, jemuž se přisuzují nejvyšší šance, a Will Stevens.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.