Stáj Manor oficiálně potvrzuje Pascala Wehrleina z Mercedesu jako svého závodního jezdce pro sezónu 2016.
21letý úřadující mistr německé série DTM a rezervní pilot Mercedesu bude letos závodit se zcela novým vozem MRT05 za Manor Racing. Poprvé s novým monopostem poháněným Mercedesem vyrazí na trať již 22. února v Barceloně, protože tým již úspěšně absolvoval všechny povinné bezpečnostní testy FIA.
Mladého Němce vítá v týmu majitel Stephen Fitzpatrick slovy: "Pascal je ostrý pilot s velmi slibnou budoucností. Manor Racing je nadšený z toho, že jej má u sebe. Jsme malým týmem čelícím v této sezóně velkým výzvám, proto jsme se rozhodli pro jezdce s talentem a touhou vyrovnat se na dráze našim ambicím.
Pascal zapůsobil testováním pro Mercedes a Force Indii společně s impozantními výkony v DTM, což vyvrcholilo vítězstvím v šampionátu minulý rok. Manor Racing je perfektně připraveným na to, aby Pascalovi pomohl v jeho první sezóně zanechat velký dojem. Těšíme se na to."
Wehrlein je z velké příležitosti v F1 nadšený: "Manor Racing je pro začátek mé závodní kariéry v F1 skvělým místem. Velmi mě těší to, že jsem zde. Jde o malý a naprosto soustředěný tým a já doufám, že všechny brzy poznám. I když půjde o mou první sezónu v F1, tak je mým cílem pomoci Stephenovi a klukům splnit jejich cíle. Bude to náročnou výzvou, ale myslím si, že bychom v průběhu sezóny měli být připraveni na boj o body. Bude to velká zábava.
Pár slov k mé závodní rodině u Mercedesu a obzvlášť k Totovi, který až dosud vedl mou závodní kariéru a umožnil tuto příležitost: 'Děkuji za neuvěřitelnou podporu, kterou jste mi pomohli dosáhnout mého snu. Nyní to je na mě, abych tento okamžik využil a předvedl se na dráze.'"
Mezi kandidáty na druhé místo (a poslední volné pro sezónu 2016) po boku Wehrleina patří Rio Harjanto, Alexander Rossi, jemuž se přisuzují nejvyšší šance, a Will Stevens.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.