Stáj Manor oficiálně potvrzuje Pascala Wehrleina z Mercedesu jako svého závodního jezdce pro sezónu 2016.
21letý úřadující mistr německé série DTM a rezervní pilot Mercedesu bude letos závodit se zcela novým vozem MRT05 za Manor Racing. Poprvé s novým monopostem poháněným Mercedesem vyrazí na trať již 22. února v Barceloně, protože tým již úspěšně absolvoval všechny povinné bezpečnostní testy FIA.
Mladého Němce vítá v týmu majitel Stephen Fitzpatrick slovy: "Pascal je ostrý pilot s velmi slibnou budoucností. Manor Racing je nadšený z toho, že jej má u sebe. Jsme malým týmem čelícím v této sezóně velkým výzvám, proto jsme se rozhodli pro jezdce s talentem a touhou vyrovnat se na dráze našim ambicím.
Pascal zapůsobil testováním pro Mercedes a Force Indii společně s impozantními výkony v DTM, což vyvrcholilo vítězstvím v šampionátu minulý rok. Manor Racing je perfektně připraveným na to, aby Pascalovi pomohl v jeho první sezóně zanechat velký dojem. Těšíme se na to."
Wehrlein je z velké příležitosti v F1 nadšený: "Manor Racing je pro začátek mé závodní kariéry v F1 skvělým místem. Velmi mě těší to, že jsem zde. Jde o malý a naprosto soustředěný tým a já doufám, že všechny brzy poznám. I když půjde o mou první sezónu v F1, tak je mým cílem pomoci Stephenovi a klukům splnit jejich cíle. Bude to náročnou výzvou, ale myslím si, že bychom v průběhu sezóny měli být připraveni na boj o body. Bude to velká zábava.
Pár slov k mé závodní rodině u Mercedesu a obzvlášť k Totovi, který až dosud vedl mou závodní kariéru a umožnil tuto příležitost: 'Děkuji za neuvěřitelnou podporu, kterou jste mi pomohli dosáhnout mého snu. Nyní to je na mě, abych tento okamžik využil a předvedl se na dráze.'"
Mezi kandidáty na druhé místo (a poslední volné pro sezónu 2016) po boku Wehrleina patří Rio Harjanto, Alexander Rossi, jemuž se přisuzují nejvyšší šance, a Will Stevens.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.