Nováček ve Formuli 1, americký tým Haas, se nezabýval otázkou rezervního pilota, protože v týmu nevidí potřebu podobnou pozici obsazovat. Chystá se další prohloubení spolupráce s Ferrari?
Haas s největší pravděpodobností na příští rok nenajme žádného pilota na post rezervního jezdce, kterého by mohl v případě potřeby nasadit jako náhradu za Romaina Grosjeana anebo Estebana Gutiérreze. Týmový boss, Gene Haas, nevidí v dnešní době nutnost podobnou pozici obsazovat. "Potřeba rezervních pilotů není pravděpodobně tak vysoká, jak by si člověk možná mohl myslet. V NASCAR, kde se také prezentujeme, jej také normálně nemíváme," řekl Američan pro 'Sports Business Daily'.
Je pravdou, že situací, kdy tým v dnešní době využije služeb náhradního pilota je opravdu pomálu. Podobné incidenty, jako ten Roberta Kubicy z Kanady 2007, který při GP USA téhož roku otevřel dveře do Formule 1 Sebastianu Vettelovi, se naštěstí moc často nestávají. Na druhou stranu vzpomeňme na start loňské sezony a zdravotní problémy Valtteriho Bottase.
V roce 2015 byl tak jediným rezervním pilotem, který se "dostal" na závodní trať, Kevin Magnussen u McLarenu, který měl nahradit Fernanda Alonsa, který po nehodě v testech v Barceloně nebyl ještě na 100 % fit. Do závodu v Austrálii ale Dán pro technické problémy s autem ani neodstartoval. V posledních letech je tedy hlavní náplní práce rezervních a testovacích pilotů během jednotlivých víkendů postávání v boxech a sledování závodních víkendů.
Pokud by ale Haas měl přeci jen zaměstnat nějakého rezervního pilota, tak by to bylo pravděpodobně ve spoluprácí s jejich technickým partnerem, Ferrari: "Momentálně rezervního jezdce nemáme. Pokud bychom mohli nalézt společného záložního pilota s Ferrari nebo s kýmkoliv jiným, tak by to pravděpodobně bylo úplně nejlepší," dodal Haas.
U Ferrari by určitě měli koho nabídnout, vždyť v roce 2015 plnili roli testovacího nebo rezervního pilota italského týmu kromě aktuálního pilota Haasu, Estebana Gutierreze, také Jean-Eric Vergne, Marc Gené a Davide Rigon.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.