Nováček ve Formuli 1, americký tým Haas, se nezabýval otázkou rezervního pilota, protože v týmu nevidí potřebu podobnou pozici obsazovat. Chystá se další prohloubení spolupráce s Ferrari?
Haas s největší pravděpodobností na příští rok nenajme žádného pilota na post rezervního jezdce, kterého by mohl v případě potřeby nasadit jako náhradu za Romaina Grosjeana anebo Estebana Gutiérreze. Týmový boss, Gene Haas, nevidí v dnešní době nutnost podobnou pozici obsazovat. "Potřeba rezervních pilotů není pravděpodobně tak vysoká, jak by si člověk možná mohl myslet. V NASCAR, kde se také prezentujeme, jej také normálně nemíváme," řekl Američan pro 'Sports Business Daily'.
Je pravdou, že situací, kdy tým v dnešní době využije služeb náhradního pilota je opravdu pomálu. Podobné incidenty, jako ten Roberta Kubicy z Kanady 2007, který při GP USA téhož roku otevřel dveře do Formule 1 Sebastianu Vettelovi, se naštěstí moc často nestávají. Na druhou stranu vzpomeňme na start loňské sezony a zdravotní problémy Valtteriho Bottase.
V roce 2015 byl tak jediným rezervním pilotem, který se "dostal" na závodní trať, Kevin Magnussen u McLarenu, který měl nahradit Fernanda Alonsa, který po nehodě v testech v Barceloně nebyl ještě na 100 % fit. Do závodu v Austrálii ale Dán pro technické problémy s autem ani neodstartoval. V posledních letech je tedy hlavní náplní práce rezervních a testovacích pilotů během jednotlivých víkendů postávání v boxech a sledování závodních víkendů.
Pokud by ale Haas měl přeci jen zaměstnat nějakého rezervního pilota, tak by to bylo pravděpodobně ve spoluprácí s jejich technickým partnerem, Ferrari: "Momentálně rezervního jezdce nemáme. Pokud bychom mohli nalézt společného záložního pilota s Ferrari nebo s kýmkoliv jiným, tak by to pravděpodobně bylo úplně nejlepší," dodal Haas.
U Ferrari by určitě měli koho nabídnout, vždyť v roce 2015 plnili roli testovacího nebo rezervního pilota italského týmu kromě aktuálního pilota Haasu, Estebana Gutierreze, také Jean-Eric Vergne, Marc Gené a Davide Rigon.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.