Carlos Sainz mladší si po své první sezóně ve Formuli 1 bere ponaučení z toho, co v roce 2015 prožil u McLarenu dvojnásobný mistr světa a jeho krajan Fernando Alonso.
Alonso prožil u McLarenu náročnou sezónu, tým se trápil s nespolehlivou a nedostatečně výkonnou pohonnou jednotkou Honda. Fernando kvůli tomu získal body jen ve dvou závodech.
"Je velmi dobrým příkladem. Nyní prochází obtížným obdobím své kariéry, takže je to zajímavé pozorovat, jak reaguje, jak se stále zapojuje a jak se s těmito věcmi vypořádává. Je to zajímavé vidět, pozorovat a učit se. Loňský rok byl celý o učení," uvádí pro Autosport Sainz, pro kterého jde o užitečnou zkušenost.
"Fernando mi nic nemusí radit, protože se na něj vždy dívám a pozoruji ho. Nepřišel za mnou a neřekl: 'Zkus možná tohle nebo přemýšlej o tom, že bys udělal tamto.' Jen spolu hovoříme během přehlídky jezdců, jak můžete vždy vidět, nebo v paddocku. Můžu se od něj učit. Je to trochu jako zrcadlo, ve kterém se můžete vidět," pokračuje mladý španělský jezdec Toro Rosso.
Pro něj bylo rovněž zklamáním, že nemohl získat bodů, protože se často potýkal s nespolehlivostí: "Není to příjemné, když nezískáte všechny body, které si zasloužíte. Ale nakonec lidé, na kterých mi záleží - z Red Bullu a z Toro Rosso - ví o všech bodech, které jsem teď mohl mít, spočítali si to."
"Myslím si, že by to nejednoho překvapilo, kolik bodů jsem mohl mít, nebýt potíží se spolehlivostí. Z propočtů, které jsem viděl, jsem mohl skončit mnohem výše, ale nikdy nevíte. Nakonec to musíte přijmout. Je to sport, někdy zkrátka nezáleží jen na vás. Snad se to vše v roce 2016 vyřeší a my do toho budeme moci řádně jít," doufá Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.