Carlos Sainz mladší si po své první sezóně ve Formuli 1 bere ponaučení z toho, co v roce 2015 prožil u McLarenu dvojnásobný mistr světa a jeho krajan Fernando Alonso.
Alonso prožil u McLarenu náročnou sezónu, tým se trápil s nespolehlivou a nedostatečně výkonnou pohonnou jednotkou Honda. Fernando kvůli tomu získal body jen ve dvou závodech.
"Je velmi dobrým příkladem. Nyní prochází obtížným obdobím své kariéry, takže je to zajímavé pozorovat, jak reaguje, jak se stále zapojuje a jak se s těmito věcmi vypořádává. Je to zajímavé vidět, pozorovat a učit se. Loňský rok byl celý o učení," uvádí pro Autosport Sainz, pro kterého jde o užitečnou zkušenost.
"Fernando mi nic nemusí radit, protože se na něj vždy dívám a pozoruji ho. Nepřišel za mnou a neřekl: 'Zkus možná tohle nebo přemýšlej o tom, že bys udělal tamto.' Jen spolu hovoříme během přehlídky jezdců, jak můžete vždy vidět, nebo v paddocku. Můžu se od něj učit. Je to trochu jako zrcadlo, ve kterém se můžete vidět," pokračuje mladý španělský jezdec Toro Rosso.
Pro něj bylo rovněž zklamáním, že nemohl získat bodů, protože se často potýkal s nespolehlivostí: "Není to příjemné, když nezískáte všechny body, které si zasloužíte. Ale nakonec lidé, na kterých mi záleží - z Red Bullu a z Toro Rosso - ví o všech bodech, které jsem teď mohl mít, spočítali si to."
"Myslím si, že by to nejednoho překvapilo, kolik bodů jsem mohl mít, nebýt potíží se spolehlivostí. Z propočtů, které jsem viděl, jsem mohl skončit mnohem výše, ale nikdy nevíte. Nakonec to musíte přijmout. Je to sport, někdy zkrátka nezáleží jen na vás. Snad se to vše v roce 2016 vyřeší a my do toho budeme moci řádně jít," doufá Sainz.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.