Pilot Force Indie Sergio Pérez upozorňuje, že by soupeři neměli nováčka letošní sezóny - americký tým Haas - podceňovat, protože díky pomoci od Ferrari může být konkurenceschopný od samotného počátku.
Haas vstupuje do Formule 1 po dlouhých přípravách a vybudování své infrastruktury včetně evropské základny. Díky technickému partnerství s Ferrari, v jehož aerodynamickém tunelu vyvíjel svůj první monopost, hlásí útok na body již ve svém první velké ceně v Austrálii.
Utopie? Podle Péreze nikoliv. Americký nováček podle něj bude "rozhodně" hrozbou: "Mohou představovat velkou výzvu. Myslím si, že s námi budou hned bojovat." Haas se minulý týden dokonce pochlubil tím, že jako první ze všech týmů úspěšně s novým vozem zvládl všechny povinné nárazové testy FIA.
"Silná vazba na Ferrari jim podle mě hodně pomůže a poskytne jim směr. Očekávám, že budou dobrým týmem od samotného počátku," pokračuje pro F1i.com pilot Force Indie, která by se letos po loňském vzestupu pro změnu chtěla dostat do první čtyřky.
Za Haas budou nastupovat Romain Grosjean s Estebanem Gutiérrezem. Podle Péreze udělal Francouz dobře, když zariskoval a odešel z Lotusu, který se v posledních dvou letech trápil.
"Jít do nového týmu je velkou výzvou. Zároveň ví, že by nevyhrál tam, kde byl, takže mě to moc nepřekvapilo. Vyhlíží jiný cíl a kdo ví, mohlo by jít pro jeho budoucnost o to správné rozhodnutí," dodává mexický jezdec.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.