Pilot Force Indie Sergio Pérez upozorňuje, že by soupeři neměli nováčka letošní sezóny - americký tým Haas - podceňovat, protože díky pomoci od Ferrari může být konkurenceschopný od samotného počátku.
Haas vstupuje do Formule 1 po dlouhých přípravách a vybudování své infrastruktury včetně evropské základny. Díky technickému partnerství s Ferrari, v jehož aerodynamickém tunelu vyvíjel svůj první monopost, hlásí útok na body již ve svém první velké ceně v Austrálii.
Utopie? Podle Péreze nikoliv. Americký nováček podle něj bude "rozhodně" hrozbou: "Mohou představovat velkou výzvu. Myslím si, že s námi budou hned bojovat." Haas se minulý týden dokonce pochlubil tím, že jako první ze všech týmů úspěšně s novým vozem zvládl všechny povinné nárazové testy FIA.
"Silná vazba na Ferrari jim podle mě hodně pomůže a poskytne jim směr. Očekávám, že budou dobrým týmem od samotného počátku," pokračuje pro F1i.com pilot Force Indie, která by se letos po loňském vzestupu pro změnu chtěla dostat do první čtyřky.
Za Haas budou nastupovat Romain Grosjean s Estebanem Gutiérrezem. Podle Péreze udělal Francouz dobře, když zariskoval a odešel z Lotusu, který se v posledních dvou letech trápil.
"Jít do nového týmu je velkou výzvou. Zároveň ví, že by nevyhrál tam, kde byl, takže mě to moc nepřekvapilo. Vyhlíží jiný cíl a kdo ví, mohlo by jít pro jeho budoucnost o to správné rozhodnutí," dodává mexický jezdec.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.