Podle Fernanda Alonsa McLaren s Hondou našel logická řešení, která jim pomohou během zimy zrychlit o více než dvě sekundy.
"Myslím, že relativně získáme více" než jen dvě sekundy, o kterých hovořili zástupci McLarenu na konci sezóny 2015. "V některých částech roku jsme auto neoptimalizovali. Máme trochu jasněji v tom, jaké jsou silné stránky vozu, a v tomto směru musíme zužitkovat více," popisuje Alonso.
"Víme, že pohonná jednotka byla naším hlavním omezením, v oblasti konstrukce a filozofie vozu tedy nedojde k radikálním změnám" před sezónou 2016, pokračuje španělský pilot. "Víme, jaký deficit máme na rovinkách ve srovnání s ostatními vozy," poukazuje na slabinu Hondy, která nedokázala využívat potenciál ERS systému po celé délce rovinek.
"Pokud tedy uplatníme některá řešení a všechno bude fungovat tak, jak očekáváme, pak bude přínos v čase na kolo obrovský. Máme řešení, která jsou logická, celkem dobrá a udržují velmi vysokou motivaci, protože půjde o zcela jiný obrázek," uvádí Alonso.
"Prošli jsme těžkými časy, ale myslím si, že jsme se z toho poučili. Udrželi jsme jednotu, pracovali v harmonii, a to bylo pozitivní. Negativní věcí byly výsledky," uznává jezdec McLarenu, který minulý rok přišel z Ferrari.
Během zima ale dosáhnou pokroku všechny týmy. Alonso i přesto věří, že McLaren může dosáhnout relativně většího pokroku než soupeři: "Všichni se zlepší o půl sekundy až sekundu. My jsme zaostávali o dvě sekundy, musíme stáhnout více než tu půlsekundu nebo sekundu. Pohonná jednotka bude tou hlavní věcí pro odemčení tohoto potenciálu."
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.