Podle Fernanda Alonsa McLaren s Hondou našel logická řešení, která jim pomohou během zimy zrychlit o více než dvě sekundy.
"Myslím, že relativně získáme více" než jen dvě sekundy, o kterých hovořili zástupci McLarenu na konci sezóny 2015. "V některých částech roku jsme auto neoptimalizovali. Máme trochu jasněji v tom, jaké jsou silné stránky vozu, a v tomto směru musíme zužitkovat více," popisuje Alonso.
"Víme, že pohonná jednotka byla naším hlavním omezením, v oblasti konstrukce a filozofie vozu tedy nedojde k radikálním změnám" před sezónou 2016, pokračuje španělský pilot. "Víme, jaký deficit máme na rovinkách ve srovnání s ostatními vozy," poukazuje na slabinu Hondy, která nedokázala využívat potenciál ERS systému po celé délce rovinek.
"Pokud tedy uplatníme některá řešení a všechno bude fungovat tak, jak očekáváme, pak bude přínos v čase na kolo obrovský. Máme řešení, která jsou logická, celkem dobrá a udržují velmi vysokou motivaci, protože půjde o zcela jiný obrázek," uvádí Alonso.
"Prošli jsme těžkými časy, ale myslím si, že jsme se z toho poučili. Udrželi jsme jednotu, pracovali v harmonii, a to bylo pozitivní. Negativní věcí byly výsledky," uznává jezdec McLarenu, který minulý rok přišel z Ferrari.
Během zima ale dosáhnou pokroku všechny týmy. Alonso i přesto věří, že McLaren může dosáhnout relativně většího pokroku než soupeři: "Všichni se zlepší o půl sekundy až sekundu. My jsme zaostávali o dvě sekundy, musíme stáhnout více než tu půlsekundu nebo sekundu. Pohonná jednotka bude tou hlavní věcí pro odemčení tohoto potenciálu."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.