Fernando Alonso si podle Rona Dennise plně uvědomoval, do čeho jde a jak velkým problémům bude McLaren čelit po obnovení partnerství s Hondou, která se do Formule 1 vrátila jako dodavatel motorů.
Španěl po sezóně 2014 přišel s Ferrari, kde jej nebavilo končit stále jen druhý. Letos si ale moc nepolepšil - Honda se ve svém prvním roce po návratu trápila s pohonnou jednotkou. Protože zvolila špatnou koncepci, scházel ji hybridní výkon a zaostávala také v oblasti spolehlivosti. Podle šéfa McLarenu věděl, že ročník 2015 bude velmi náročný, v dalších letech se ale může těšit na zlepšení.
"Fernandův kontrakt je platný na tři roky, neobsahuje žádné výkonnostní klauzule, nic. Vždy věděl, že rok 2015 bude rokem učení. Stejně tak dobře ví, že společně s Hondou dosáhneme velkého zlepšení. Proto k nám přišel s otevřenýma očima," uvádí Dennis.
"Společně s odbornými znalostmi a zkušenostmi, které si vypěstoval během 15 let závodění ve Formuli 1, stále srší energií a nadšením. Samozřejmě, že už zažil lepší ročníky než 2015, ví však, že velká léta má s McLarenem - Hondou před sebou," věří šéf McLarenu.
Přes hořký rozchod v roce 2007 jej dále chválí: "Fernando tvrdě pracuje a je talentovaný, o tom nepochybujte. Od doby, co za nás naposledy jezdil před 8 lety, ohromně vyspěl, a nyní je jedním z nejvšestrannějších jezdců, s jakými jsem měl tu čest pracovat."
"Má to, co často nazývám jako čtyři 'E,' o jejichž zušlechtění by měli usilovat všichni závodní piloti: energii, nadšení (enthusiasm), odbornost (exprtise) a zkušenosti (experience)," dodává Dennis svou anglickou poučku.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.