Pilot McLarenu Fernando Alonso v rozhovoru pro Top Gear vysvětluje, jak došlo na spekulace o tom, že by si mohl vzít rok volna. Jak osobně zvládal letošní náročnou sezónu, co by na vozech změnil a může McLaren stáhnout tak velkou ztrátu, jakou měl letos na přední týmy?
Jak se vyrovnáváš na osobní úrovni s tak náročnou sezónou, jakou jsi právě prožil?Fernando Alonso: Učíme se z toho, zachovali jsme jednotu a harmonicky spolupracovali. To je letos tou pozitivní věcí, tou negativní byly výsledky. Určité části vašeho já se stále učí. To je to, k čemu docházelo i tento rok. Způsob, jakým tým zareagoval na obtíže, byl velmi inspirující, a já jsem se toho hodně naučil. Japonská kultura je trochu odlišná. Nikoho se neobviňovalo a od prvního dne tým výzvu chápal.
Rozhovory o roku volna pomalu utichají. Budeš příští rok na roštu Velké ceny Austrálie v Melbourne? FA: Ano. Hovořil o tom v pátek Ron [Dennis] a v sobotu řekl něco opačného, ale zřejmě to už nikdo neposlouchal. S Ronem jsem v pátek mluvil. Řekl: “Vyjasním to.” Já jsem tvrdil opak v pátek, v sobotu a v neděli a jsem si jistý, že budu na stejné otázky odpovídat I v lednu.
Tvé frustrace z médií musí být docela velké. FA: Ne, protože vím, že určité zprávy a směry jsou atraktivnější než jiné, a vy se s tím musíte vyrovnat. Sami víte, o co vám jde, co jste řekli a neřekli. A co řekli a neřekli ostatní lidé. Když dojde na otázky nebo polemiku kolem, víte, co je a co není pravda, musíte je zastavit.
Určitě se v myšlenkách nyní pevně zaměřuješ na rok 2016. Jenson nám dříve řekl, že zrychlení o dvě sekundu na kolo je možné.FA: Souhlasím s tím. Možná ještě více.
Vážně?FA: Ano. Protože všichni zrychlí o půl sekundy až sekundu. To je během zimy u špičkových týmů normální pokrok. My jsme zaostávali o dvě sekundy, proto potřebujeme získat více než to, a pohonná jednotka bude tou hlavní věcí pro odemčení tohoto potenciálu. Dojde na radikální změny pohonné jednotky v oblasti konstrukce a filozofie. Víme, že jsme ztráceli na rovinkách. Všechna řešení, na která jsme přišli, přinesou velké zrychlení v čase na kolo.
Na co bys kladl důraz, kdybys navrhoval auto pro rok 2017?FA: Na větší motory a vyšší výkon.
Méně aerodynamiky? FA: Nebo možná více aerodynamiky. Více volnosti pro týmy v oblasti vývoje a více testování. Podobně, jak to bylo v F1 před 10 lety, což je někdy vnímáno jako dražší, ale já o tom pochybuji, protože současné technologie, jako například simulátory, náklady zvyšují.
Pokud si některé týmy nemohou dovolit testovat, pak je to přirozené, je to sport. Real Madrid si může koupit určité hráče a jiné týmy ne. Ale nemůžou říkat, že jim to je líto. V F1 je vždy potřeba malé týmy chránit, ale když nemohou testovat, pak testovat nemohou.
Myslíš na to, co bude po roku 2016? FA: Musíte být velmi otevření vůči jakékoliv příležitosti. Právě teď si myslím, že to je příliš daleko na to, abych o tom přemýšlel. Uvidíme, co se přihodí za 18 měsíců, jestli splníme cíle nebo ne a jaká bude motivace pro pokračování v F1.
Postaral ses o jeden ze zlatých hřebů sociálních sítí v roce 2015, když ses rozhodl sledovat kvalifikaci v Interlagosu z neobvyklého místa.FA: Jo, šlo o trochu jinou tribunu, pouze pro mě. V tu chvíli mě to fakt nezajímalo. Později odpoledne jsem si pak všechny ty vtípky užíval. Nevím, proč se to na sociálních sítích stalo tak velkou věcí.
#TheForceAwakens... pic.twitter.com/Kp9W7VYz7i
— Formula 1 (@F1) December 17, 2015
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.