Pilot McLarenu Fernando Alonso v rozhovoru pro Top Gear vysvětluje, jak došlo na spekulace o tom, že by si mohl vzít rok volna. Jak osobně zvládal letošní náročnou sezónu, co by na vozech změnil a může McLaren stáhnout tak velkou ztrátu, jakou měl letos na přední týmy?
Jak se vyrovnáváš na osobní úrovni s tak náročnou sezónou, jakou jsi právě prožil?Fernando Alonso: Učíme se z toho, zachovali jsme jednotu a harmonicky spolupracovali. To je letos tou pozitivní věcí, tou negativní byly výsledky. Určité části vašeho já se stále učí. To je to, k čemu docházelo i tento rok. Způsob, jakým tým zareagoval na obtíže, byl velmi inspirující, a já jsem se toho hodně naučil. Japonská kultura je trochu odlišná. Nikoho se neobviňovalo a od prvního dne tým výzvu chápal.
Rozhovory o roku volna pomalu utichají. Budeš příští rok na roštu Velké ceny Austrálie v Melbourne? FA: Ano. Hovořil o tom v pátek Ron [Dennis] a v sobotu řekl něco opačného, ale zřejmě to už nikdo neposlouchal. S Ronem jsem v pátek mluvil. Řekl: “Vyjasním to.” Já jsem tvrdil opak v pátek, v sobotu a v neděli a jsem si jistý, že budu na stejné otázky odpovídat I v lednu.
Tvé frustrace z médií musí být docela velké. FA: Ne, protože vím, že určité zprávy a směry jsou atraktivnější než jiné, a vy se s tím musíte vyrovnat. Sami víte, o co vám jde, co jste řekli a neřekli. A co řekli a neřekli ostatní lidé. Když dojde na otázky nebo polemiku kolem, víte, co je a co není pravda, musíte je zastavit.
Určitě se v myšlenkách nyní pevně zaměřuješ na rok 2016. Jenson nám dříve řekl, že zrychlení o dvě sekundu na kolo je možné.FA: Souhlasím s tím. Možná ještě více.
Vážně?FA: Ano. Protože všichni zrychlí o půl sekundy až sekundu. To je během zimy u špičkových týmů normální pokrok. My jsme zaostávali o dvě sekundy, proto potřebujeme získat více než to, a pohonná jednotka bude tou hlavní věcí pro odemčení tohoto potenciálu. Dojde na radikální změny pohonné jednotky v oblasti konstrukce a filozofie. Víme, že jsme ztráceli na rovinkách. Všechna řešení, na která jsme přišli, přinesou velké zrychlení v čase na kolo.
Na co bys kladl důraz, kdybys navrhoval auto pro rok 2017?FA: Na větší motory a vyšší výkon.
Méně aerodynamiky? FA: Nebo možná více aerodynamiky. Více volnosti pro týmy v oblasti vývoje a více testování. Podobně, jak to bylo v F1 před 10 lety, což je někdy vnímáno jako dražší, ale já o tom pochybuji, protože současné technologie, jako například simulátory, náklady zvyšují.
Pokud si některé týmy nemohou dovolit testovat, pak je to přirozené, je to sport. Real Madrid si může koupit určité hráče a jiné týmy ne. Ale nemůžou říkat, že jim to je líto. V F1 je vždy potřeba malé týmy chránit, ale když nemohou testovat, pak testovat nemohou.
Myslíš na to, co bude po roku 2016? FA: Musíte být velmi otevření vůči jakékoliv příležitosti. Právě teď si myslím, že to je příliš daleko na to, abych o tom přemýšlel. Uvidíme, co se přihodí za 18 měsíců, jestli splníme cíle nebo ne a jaká bude motivace pro pokračování v F1.
Postaral ses o jeden ze zlatých hřebů sociálních sítí v roce 2015, když ses rozhodl sledovat kvalifikaci v Interlagosu z neobvyklého místa.FA: Jo, šlo o trochu jinou tribunu, pouze pro mě. V tu chvíli mě to fakt nezajímalo. Později odpoledne jsem si pak všechny ty vtípky užíval. Nevím, proč se to na sociálních sítích stalo tak velkou věcí.
#TheForceAwakens... pic.twitter.com/Kp9W7VYz7i
— Formula 1 (@F1) December 17, 2015Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.